Strana 1 z 1
e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Utorok, 10. Marca 2020, 12:20
od BMW318i
caute , jedna sa o e53 x5 , mal som disky r18 na zimu rozmer 255/55 a auto vobec netahalo v kolajoch , teraz som obul letne r20 , predok 255/45 et 25 zadok 285/40 et 10 a zacalo to trochu tahat v kolajoch a ide aj tazsie volant , je to normalny jav kvoli sirke gum a et? alebo sa pri tej velkosti kolies sa prejavili nejake chyby podvozku
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Utorok, 10. Marca 2020, 13:35
od undy
Skôr by som povedal, že to je normálne. Keď prezuvam zo zimných na letné, rovnaký rozmer dokonca, tiež si mesiac zvykám na tú veľkú citlivosť v kolajach. A keď som nahodil k tomu 2 cm podložky, tiež sa to dosť zvyraznilo
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Utorok, 10. Marca 2020, 14:17
od pka
Je to tak ako pise undy. Vacsia sirka pneu a zaroven nizsi profil gumy zvysuje citlivost na kolaje. Runflat k tomu este pridava.
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Piatok, 13. Marca 2020, 12:32
od Gorgi
hlavne tam mas zly rozmer pneu ak su to origo disky
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Sobota, 14. Marca 2020, 10:04
od Dawis
presne tak, 275/40 a 315/35 R20
tie valce tahaju to je jasne, neraz sa mi stalo ze ma stiahlo o meter vedla..takze radsej drzat volant poriadne
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Utorok, 17. Marca 2020, 19:38
od Jano77
Suhlasim,ale auto sedi na nich ako pribyteeee
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2020, 06:53
od Plazivec
Záleží aj v akom stave máš nápravy, silenty, ramená a spodný čap vzadu. Mne aj zadok lietal ako motorkár na moto, pekne presadal zo strany na stranu v zákrutách. Pomenil som všetko aj s tlmičmi a sedí ako pribité.
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2020, 10:56
od mitocross
Mam a mal som vsetky tieto rozmery. Na nasich cestach 255/50R19 (pripadne aj dvojrozmer s 285/45R19) su asi najvacsie normalne sa spravajuce gumy na tieto auta.
20tky (runflat ne-runflat) su uz velke valce a su danou za to, ze pekne vyzeraju. Keby som nerobil nic ine, len tocil SK-DE apod. po dialniciach, tak mozno ano...
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Streda, 1. Júla 2020, 15:39
od tepes33
Ja som si nevedel dať rady s geometriou, kúpil som teda 275 a 315. Teraz lietam v koľajách ako píšete, ale zase geometria aj natočenie volantu je už správne.
Tu sa chcem opýtať, že čo môže spôsobovať kopanie do volantu pri prechode nerovnostiami, ked sa nedávno menili všetky čapy a ramená ?
Vôľa v riadení ? Repasuje to niekto ?
dakujem
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Streda, 1. Júla 2020, 15:40
od Abyssko
Nízko profilové gumy, ich vlastnost
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Streda, 8. Júla 2020, 22:48
od pka
Co sa tyka komfortu a zaroven stability velmi zalezi od typu podvozku. A druhy dolezity faktor je hmotnost samotneho disku a tiez aj pneu. Na svojom (E71, adaptivny podvozok) som vyskusal 5 roznych sad kolies.
255/50r19 x4, standarny original disk + zimne Continental runflat, boli fajn na zimu ale kupodivu tazke a aj tvrde, komfort a stabilita priemerne.
255/50r19 + 285/45r19, odlahcene M disky z f15 + letne GoodYear runflat, stabilita ovela lepsia, dynamika vyborna a aj komfort vyrazne lepsi (dost citit nizsiu hmotnost prednych kolies), pri ostrejsich zmenach smeru (staci aj kruhovy objazd) stale menej stabilne, nadalej pri vyssich dialnicnych rychlostiach vyrazne citlive na bocny vietor a sklon k “plavaniu”
275/40r20 + 315/35r20, standarny original disk + Bridgestone Dueller runflat, tazke jak prasa, disk ale hlavne gumy, treba vyraznejsie tlacit na plyn, tvrde, malo komfortne, ostre zlomy na ceste zle filtruje, buchot, oproti 19” na dobrej a rovnej ceste vyrazne lepsie sedi v zakrutach aj pri vyssich rychlostiach, citlive na kolaje
275/40r20 + 315/35r20, odlahcovany disk serie Individual + letne Pirelli runflat, oproti predoslym 20” uspora hmotnosti az okolo 5-6kg na koleso !!!, dokonca lahsie ako predosle 19”, dynamika a stabilita vyborna, neplave, komfort lepsi ako na 19”, minimalny buchot na vyrazne ostrych nerovnostiach
285/40r20 4x, odlahcovany disk + zimne Pirelli NERUNFLAT komplet original set z M verzie, hmotnost porovnatelna s predoslymi Individual, jednoznacne najkomfortnejsie zo vsetkych, sice zimne ale hlavne NERUNFLAT, rozdiel zasadny, sedia len o malo slabsie oproti predoslym kvoli mensej sirke pneu vzadu, dynamika vyborna
Z vlastnej skusenosti preto doporucujem osadit co najlahsiu kombinaciu disk+pneu. Tazsie sa hladaju info o hmotnosti pneu, ale da sa najst v niektorych eshopoch a porovnat. Priklad spominane pneu 315/35r20 runflat Bridgestone 21kg, Pirelli 17,5kg. Cim novsi model tak zvycajne lahsie. Vymenou disk+pneu som isiel pri rovnakom rozmere z celkovych cca 40kg/koleso na cca 34,5kg neodpruzenej hmoty (19” mali cca 37kg, komfort zachranoval vyssi profil gumy). Lahsie sa auto rozbieha, taktiez tu hmotu sa aj lahsie ubrzdi, a tlmice maju tiez menej roboty odpruzit. Pri vybere pneu bez runflat sa da ist este o cca 2kg/pneu dole a komfort sa vyrazne zlepsi.
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Streda, 22. Júla 2020, 08:43
od tepes33
Pekne si to rozpísal, avšak si zabudol uviesť presné označenie pneu ktoré si testoval. Niečo ako ,, Continental ,, nestačí.
K tým váham či pneu či diskov sa snažím žiadať info od predajcov, ale zjavne nevedia čo to je - česť výnimkám.
Už dosť dlho hľadám najvhodnejšie pneumatiky, čiže jazdné vlastnosti, spotreba, tým pádom váha a ešte by som rád niekde zohnal testy opotrebovania, lebo ked pozerám tie ceny pneu. tak jedna má parameter spotreby E jazdy na vode C a cenu 350€, druhá má spotrebu B vodu B a cenu 220€ a čo je najkrajšie, tak väčšina neznačkových pneu má lepšie jazdné vlastnosti aj vplyv na spotrebu, ako značkové a pritom stoja tretinu ceny značkových.
Aby som tu nebásnil, našiel som dvojrozmer:
Bridgestone Alenza 001 275/40 R20 106 W RUN ON FLAT XL, *
Spotreba A, Voda A
Bridgestone Alenza 001 315/35 R20 106 W RUN ON FLAT XL, *
Spotreba A, Voda A
Ak klame predajca tak aj ja. Tie 315 sa nedajú momentálne zohnať.
Super na tom všetkom je aj to, že mám už 4 roky obuté zimné NEXEN ( presné označenie napíšem na jeseň - kolesá v servise ). Krásne mäkké, nenosí to po ceste ako iné, super zámer na snehu atd. dral som ich dve letá že ich už zahodím a tie gumy dranie nemajú, kdežto letné NEXEN som obrúsil za dve sezony.
Tiež som chcel riešiť hlučnosť pneu, ale to ma už prešlo, kedže tak praskajúci, vrzgajúci interiér ako je v BMW X5 som ešte nikde inde nezažil.
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2020, 13:58
od undy
k tým nexenom- 100% súhlas, už som to tu písal viac krát, absolútne žiadne tahanie v kolajách, po prezutí na letné si vždy mesiac zvykám...
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Štvrtok, 6. Augusta 2020, 08:58
od tepes33
Zdravím,
Práve testujem nové pneu. TOYO a to:
TOYO 275/40/R20 Y PROXES SPORT SUV XL
TOYO 315/35/R20 Y PROXES SPORT SUV XL
Spotreba ,, C ,, ... voda ,, A ,, ... cena super.
- žiadne ťahane v koľajách, krásne sedia na ceste, konečne sa nejdem priposrať z tej jazdy, nehučia len si pekne šuštia, spotrebu zatiaľ nemám výsledok, lebo jazdím krátke trasy, ale píše 8,1L a to E70, motor 3.0SD, 210KW, r.v. 2008
Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch
Napísané: Štvrtok, 6. Augusta 2020, 10:14
od pka
Runflat citelne viac “tahaju” v kolajach ako nerunflat pneu (samozrejme porovnavame rovnaky rozmer). A aj medzi nimi byvaju rozdiely. Zial len vyskusanim sa da zistit a porovnat.