F31 330D 190KW - žerie olej iba na diaľnici
Napísané: Nedeľa, 13. Októbra 2024, 20:43
Zdravím, kúpil som F31 330D Xdrive 190KW N57T, 245 000km, dovoz nemecko, servisná história, longlife interval podľa záznamov meneny olej v motore po 25 000km, posledná vymena predomnou nejaký neznámy olej 5W40, posledných 5000km sa zhoršuje spotreba oleja, v podstate odvtedy ako som vymenil olej čo tam bol za Liqui Moly 5W40 4100 Toptec. Separator oleja vymenený...
Zaujímavé je, že to žerie len keď jazdím dlhé trasy, chodím 600km do nemecka, zožerie to tak cca 0,3 - 0,5L oleja na jednu cestu, tempomat 160km/h. Jazdil som doma okresky - výlety ,bez diaľnice, rýchlosť tak +20km/h nad limity, 400km a nezožralo nič. Teda respektíve podľa klasickej mierky pri motore sa to nedá postrehnúť takže nič.
Motor zatečeny nie je, ani okolo veka. Pod autom žiadne fľaky ani nikde v okrytovaní pod motorom. Trocha oleja na hadiciach pri IC, v škrtiacej klapke trocha - poznám riadne olejničky a toľko oleja z ďaleka nežeru takže tu chybu tiež asi nevidím. Výfuk takmer čistý, nedymi to vôbec, auto ťahá dobre, DPF ma od regenerácie 300km a je zanesený na 44g soot mass. Dám vynútiť regeneráciu pri ďalšej ceste, malo by sa to vrátiť do normálnu na 5g cca uvidíme....
Čo môže žrať toľko oleja ??? Keby to bolo turbo, muselo by byť sanie zasrate olejom, tak isto IC či nie ? DPF môže byť zanesene od oleja keď je také upchate ? Nebolo by to vidieť na výfuku? Nechápem tomu, že doma to nezožerie olej a to po zahriatí motora sa ponaháňam na športe, motor dostane vytočene na 3000ot veľakrát...
Poprosím vás o nejakú radu, čo ako skontrolovať aby som vedel čo treba opraviť... ďakujem
Zaujímavé je, že to žerie len keď jazdím dlhé trasy, chodím 600km do nemecka, zožerie to tak cca 0,3 - 0,5L oleja na jednu cestu, tempomat 160km/h. Jazdil som doma okresky - výlety ,bez diaľnice, rýchlosť tak +20km/h nad limity, 400km a nezožralo nič. Teda respektíve podľa klasickej mierky pri motore sa to nedá postrehnúť takže nič.
Motor zatečeny nie je, ani okolo veka. Pod autom žiadne fľaky ani nikde v okrytovaní pod motorom. Trocha oleja na hadiciach pri IC, v škrtiacej klapke trocha - poznám riadne olejničky a toľko oleja z ďaleka nežeru takže tu chybu tiež asi nevidím. Výfuk takmer čistý, nedymi to vôbec, auto ťahá dobre, DPF ma od regenerácie 300km a je zanesený na 44g soot mass. Dám vynútiť regeneráciu pri ďalšej ceste, malo by sa to vrátiť do normálnu na 5g cca uvidíme....
Čo môže žrať toľko oleja ??? Keby to bolo turbo, muselo by byť sanie zasrate olejom, tak isto IC či nie ? DPF môže byť zanesene od oleja keď je také upchate ? Nebolo by to vidieť na výfuku? Nechápem tomu, že doma to nezožerie olej a to po zahriatí motora sa ponaháňam na športe, motor dostane vytočene na 3000ot veľakrát...
Poprosím vás o nejakú radu, čo ako skontrolovať aby som vedel čo treba opraviť... ďakujem