Vibracie z podvozku medzi 120-160
Napísané: Utorok, 24. Augusta 2021, 04:24
Zdravim vas, som tu novy a v podstate som si tu zalozil ucet len skrz jeden problem, ktory som na tomto fori nenasiel a tak o nom napisem.
Mam BMW F30 328i XDrive 2014/12 8 stupnova automaticka prevodovka. V nedavnej dobe sa mi vyvinul problem ktoremu neviem prist na klb. Mam vibracie z podvozku alebo naprav alebo hnacieho hradela alebo prevodovky ja neviem, ktore niesu stabilne a pravdepodobne ani nejdu z kol ale vylucit to nemozem. Do 120 kmh ich vobec nepocitujem ale nad 120 to zacne, potom to stupnuje az do 145 a potom sa to vytrati zhruba okolo 160 a prejde to uplne. Pneumatiky som kupil dve nove a dve ostali zo stareho setu nakolko si v servise mysleli ze je to pneu. Kola boli vybalancovane v 2 roznych servisoch ale ani tym to nebolo. Vizualne skontrolovali disky ci niesu poskodene ale aj to vylucili, ale neviem ze ci sa poskodenie disku da zistit volnym okom pocas vyvazovania. Vibracia je skorej harmonicka alebo cetrifugalna, nie je to tak ze cim idem rychlejsie idem tym rychlejsie to aj vibruje a tak isto na to nema vplyv ci davam plyn alebo brzdim alebo len dam nohu z plynu a pomaly spomalujem. Prehodenie pocas jazdy do neutralu tak isto nepomoze. Vibracia prebieha tak, ze 3 sekundy vibruje potom prestane na 5-6 sekund a potom zase zacne a tak sa to stale opakuje dookola. Nie je to prilis silna vibracia ale je to citit v celom aute. Este jednu vec sme skusil v servise a to prehodit podozrivy disk (len vizualne skriabnuty o patnik) z predu dozadu a potom to zacalo triast viac v zadu ako v predu. Viem ze je to takto tazko diagnostikovat len na zaklade toho co opisujem ale chcem len vediet ci mal niekto obdobny problem. Z videi co som sledoval na youtube a cistal rozne fora aj z USA a pod tak niektori zistili ze je to nejaky U-joint v kardane a stredove lozisko ktore ho drzi na spravnom mieste pocas krutenia. Ze v podstate ako sa to kruti tak ked sa to dostane do urcitej frekvencie tak sa ten kardan zacne vychylovat v tom rozbitom lozisku a zacne trepat no a potom so zvysujucou sa rychlostou sa zase vycentruje.
Mam BMW F30 328i XDrive 2014/12 8 stupnova automaticka prevodovka. V nedavnej dobe sa mi vyvinul problem ktoremu neviem prist na klb. Mam vibracie z podvozku alebo naprav alebo hnacieho hradela alebo prevodovky ja neviem, ktore niesu stabilne a pravdepodobne ani nejdu z kol ale vylucit to nemozem. Do 120 kmh ich vobec nepocitujem ale nad 120 to zacne, potom to stupnuje az do 145 a potom sa to vytrati zhruba okolo 160 a prejde to uplne. Pneumatiky som kupil dve nove a dve ostali zo stareho setu nakolko si v servise mysleli ze je to pneu. Kola boli vybalancovane v 2 roznych servisoch ale ani tym to nebolo. Vizualne skontrolovali disky ci niesu poskodene ale aj to vylucili, ale neviem ze ci sa poskodenie disku da zistit volnym okom pocas vyvazovania. Vibracia je skorej harmonicka alebo cetrifugalna, nie je to tak ze cim idem rychlejsie idem tym rychlejsie to aj vibruje a tak isto na to nema vplyv ci davam plyn alebo brzdim alebo len dam nohu z plynu a pomaly spomalujem. Prehodenie pocas jazdy do neutralu tak isto nepomoze. Vibracia prebieha tak, ze 3 sekundy vibruje potom prestane na 5-6 sekund a potom zase zacne a tak sa to stale opakuje dookola. Nie je to prilis silna vibracia ale je to citit v celom aute. Este jednu vec sme skusil v servise a to prehodit podozrivy disk (len vizualne skriabnuty o patnik) z predu dozadu a potom to zacalo triast viac v zadu ako v predu. Viem ze je to takto tazko diagnostikovat len na zaklade toho co opisujem ale chcem len vediet ci mal niekto obdobny problem. Z videi co som sledoval na youtube a cistal rozne fora aj z USA a pod tak niektori zistili ze je to nejaky U-joint v kardane a stredove lozisko ktore ho drzi na spravnom mieste pocas krutenia. Ze v podstate ako sa to kruti tak ked sa to dostane do urcitej frekvencie tak sa ten kardan zacne vychylovat v tom rozbitom lozisku a zacne trepat no a potom so zvysujucou sa rychlostou sa zase vycentruje.