Strana 1 z 2

Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 10:10
od Marcuskoo
Ahojte, Stop&Start systém keď je uvádzané v popise auta znamená to, to že auto keď stojí napr. na semafore tak zhasne motor alebo je to že auto štartuje na "gombík" .. ďakujem.

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 10:14
od Dogg88
A) je spravne :D
Samozrejme za predpokladu ze splnis podmienky ktore su potrebne pre funkčnosť systemu Start/Stop

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 10:16
od Marcuskoo
aké su tie podmienky? :D

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 10:21
od Dogg88
Neviem ako pri BMW (o tieto burzoazne auta sa prilis nezaujimam) no pri novych Fordoch je to tak ze ak mas manual, tak sa system start/stop spusti len ak su splnene nasledovné podmienky
- auto stoji, je neutral a pustena spojka
- teplota motora je 90 (prevadzkova teplota)
- vonkajsia teplota je nad nulou
- bateria je dostatocne nabita na to aby ostali funkcne vsetky spotrebice ktore mas momentalne zapnute (svetla, radio, kurenie, stierace atd)
Niekedy sa mi stane ze ked stojim na krizovatke (auto bezi) a vypnem klimu tak hned zdochne :D klima ma dost velky odber

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 12:01
od cptObvious
Marcuskoo napísal:
Ahojte, Stop&Start systém keď je uvádzané v popise auta znamená to, to že auto keď stojí napr. na semafore tak zhasne motor alebo je to že auto štartuje na "gombík" .. ďakujem.

Najlepsie urobis, ak to deaktivujes. Je dobre pre tvoje nervy aj pre auto.
Ak by ostatne automobilky isli systemom peugeotu, kludne nech je to v kazdom aute, ale co predvadza zvysok je uplny fail

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 15:11
od M3 lover
Start & Stop systém je imho u mňa TOP kokotina čo za posledné roky automobilový priemysel priniesol.

Ak si vyberáš auto a táto vec tam nebude, určite nič nestratíš. V každom aute ktoré som šoféroval s týmto systémom bola prvá vec po naštartovaní Start Stop OFF.

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 15:29
od voMacK
Marcuskoo napísal:
Ahojte, Stop&Start systém keď je uvádzané v popise auta znamená to, to že auto keď stojí napr. na semafore tak zhasne motor alebo je to že auto štartuje na "gombík" .. ďakujem.


Kopa ludi, co predava svoje auto, uda do inzeratu "Start stop system" len preto, ze auto ma startovanie tlacitkom. Ale to startovanie tlacitkom a SS system su dve odlisne veci. Typicky priklad su E60 od 10/2005

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 16:18
od steve
[quote="M3 lover"] Start & Stop systém je imho u mňa TOP kokotina čo za posledné roky automobilový priemysel priniesol.

Si to vystihol. Absolútny súhlas 8)

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 17:02
od Dogg88
Treba si uvedomit ze tieto kokotiny vymyslaju automobilky preto aby splnali coraz prisnejsie emisne limity
Nie je to tak ze typci v BMW v piatok poobede rozmyslali co by mohli dat do auta a napadol ich skvaly system Start/Stop :mrgreen:

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 17:16
od steve
Jasné, že kvôli emisným pseudolimitom, to je najlepšie ryžovisko 8)

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 17:17
od slevin
Nejde o to kvoli comu to tam je, ide o to ze to je kokotina nepotrebna. Tiez mi to leze na nervy.

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 17:20
od steve
Súhlas, dal som si to na F10 trvale vyblokovať :D

Re: Stop&Start systém

Napísané: Nedeľa, 8. Februára 2015, 17:57
od Dogg88
slevin napísal:
Nejde o to kvoli comu to tam je, ide o to ze to je kokotina nepotrebna. Tiez mi to leze na nervy.

Keby len Start Stop
A DPF je nejak potrebne? Konstrukcia motora si ho vyzaduje? Rovnaka kokotina vymyslena kvoli EU

Re: Stop&Start systém

Napísané: Pondelok, 9. Februára 2015, 00:20
od banned
Co viem, tak este podmienka je zapnuty pas, aspon auto, ktore som soferoval... Je to kokotina, ale myslim Mazda to dobre poriesila, nejebe starter ani baterku a predsa nieco usetri, vypne motor tak, ze odpoji iskru, zapalna zmiesana zmes ostane stlacena vo valci (neviem ci vzdy v rovnakej polohe, alebo ktory valec ma zapalit sleduje ECU), a ked treba nastartovat motor, bez pomoci startera jednoducho jebne iskru do pripravenej zmesi a tradaa motor bezi, velmi slusne riesenie podla mna, neviem ako funguje v praxi.

Inak DPF tu bola myslim velka diskusia, jednoznacne prinos ma, emisny, v skratke stare TDi ma priemer trysky 1mm a pracovny tlak 1 bar (pisem obrazne), nove CR maju 0,01mm priemer a 100bar pracovny tlak. Zo stareho TDi vyfuku vypada uhlie, ze by si nim mohol kurit v zime - tym padom su to velke castice, ktore sa ti nedostanu do pluc/dychacieho systemu, ci na pokozku, kdezto nove CR produkuju nie velke sadze ale male mikrostacie, ktore nemusis ani dychat do pluc, ale sa dostavaju do tela pokozkou - tak su male, funkcny DPF filter ich zachyti, a v spravnom rezime ak funguje, tak na dialnici ich vypali (mimo urbanizacie), ekologicky je to dobra vec podla mna, nutna ako katalyzator u kazdeho jedneho auta. To, ze ludia su zebraci a nemaju na preventivne vycistenie filtra par korun, alebo ked skonci jeho zivnotnost nespravnym pouzivanim nemaju na jeho vymenu a kazdy ho jebe von, tak tym buzerantom sa potom mozme podakovat za rakovinu, ktoru o chvilu bude mat kazdy z nas... Podla mna DPF picovina neni a ma svoje velke opodstatnenie, mohli by este popracovat akurat na jeho regeneracii, napr. pri 70-80% zaplneni by mal vopred upozornit vodica, ze mu proste treba regenerovat a nech ide to na dialnicu prehnat. 90% aut o regeneracii ani len neinformuje sofera, tym padom nevie chudak, ze ma ist bezat s autom dalej a nie ho spokojne pred domom vypnut ked filter nie je cely vypaleny. Autobusy to maju fajn, maju mechanicky velmi laho demontovatelny velky partikel filter, ktory sa napr. kazdych 30 tisic km z auta vymontuje, da sa vypiect do specialnej peci, prefukne sa a hop ho naspat do busu.

Re: Stop&Start systém

Napísané: Pondelok, 9. Februára 2015, 07:51
od EBOLA
:thumbup:
a s tym, ze auto neinformuje vodica o planovanej alebo prebiehajucej regeneracii je asi najvacsi fail v hystorii filtrov. aj potrebu vymenit blby pelovy filter ti auto oznami (oil inspection II ak sa nemylim)
aj na tomto fore sa nejeden clovek stazoval, ze ani netusil, ze sa auto o take nieco snazi.