Strana 1 z 1

Prva jazda v Z4

Napísané: Piatok, 5. Septembra 2008, 09:14
od momodels
2008 BMW Z4 Coupe (3.0si - 265koni):

Z4 Coupe sa mi vzdy pacilo. Casto som pocul, ze interier je stiesneny, predna kapota prilis dlha a podobne. Kedze nemam 2 metre tak interier bol pre mna akurat aj ked je pravda, ze som sa v nom citil stiesnene ale utulne. Spatne zrkadlo a celkovo vyhlad dozadu je velmi obmedzeny a tak som mal vyhlad ako z bunkru. Krasne vybulene blatniky vsak v zrkadlach vyzerali uzasne. BMW mohlo spravit aspon vacsie bocne spatne zrkadla, urcite by to zlepsilo tento nedostatok. Volant bol na mna az moc tenky, som zvyknuty na hrubsi M-kovy ale aj tak sa drzal dobre a "spatna vazba" bola v ramci moznosti dobra. Celkovo auto posobilo mrstnym dojmom aj ked velmi dlha predna kapota subjektivne vyvolavala vo mne predstavu velkeho monstra opak je pravdou. Paci sa mi sedenie blizsie k zadnej naprave no v meste to je casto problem, hlavne pri parkovani. Prevodovka bez vyhrad, automaticka s padlovym radenim a radila intuitivne. Pri kick-downe si podradila no ked som pridal 3/4 plynu tak podrzala zaradeny stupen a vyuzila cele spektrum otacok. Najviac ma zaujal motor no hlavne jeho surovy (krasny) zvuk, ktory mi pripominal nieco na sposob AM V8 Vantage, kde vykol bol ale neodpovedal zvuku motora. Aby ma niekto nepochopil zle, auto je silne a aj rychle no podla zvuku som mal pocit, ze idem rychlejsie ale pohlad na aktualnu rychlost ma prekvapil. Kazdopadne je radost vytacat takyto motor a uzivat si soundtrack, ktory sa krasne prenasa do uzatvoreneho interieru. Trojliter v 330ci ma tak nezaujal, prisiel mi slabsi (co samozrejme je), zvuk bol niekde inde aj ked stale vyborny no tu som mal pocit, ze BMW spravilo velky kus prace a tento motor perfektne zapadol do charakteru auta. V 135i bol zvuk jemnejsi, tu je zase drsnejsi. Kazdy si moze vybrat co sa mu viac paci. Ak si dobre pamatam tak v Best Motoring davnejsie testovali Z4 3.0si vs Z4M 3.2 a povedali, ze im "normalna" verzia prisla o maly kus lepsia. Aj ked som este Z4M neskusal, nemam dovod neverit im. Este pre zaujimavost, priemerna spotreba podla palubneho pocitaca 15,3 l/100.

Obrázok

Obrázok
fotene s mobilom a na rychlo tak sorry za nizsiu kvalitu.

Napísané: Piatok, 5. Septembra 2008, 11:38
od mayo333
" no v meste to je casto problem, hlavne pri parkovani." ako si to myslel, s tym parkovanim? napise viac? dik

Napísané: Piatok, 5. Septembra 2008, 12:07
od pepo286
predpokladam .. ze to myslel tak .. ze do predu vidis blbo koli dlhej kapote a do zadu je zly vyhlad ... takze parkujes po pamati ....

ale ak sa mylim tak nech ma autor opravi

Napísané: Piatok, 5. Septembra 2008, 16:06
od momodels
pepo286 napísal:
predpokladam .. ze to myslel tak .. ze do predu vidis blbo koli dlhej kapote a do zadu je zly vyhlad ... takze parkujes po pamati ....

ale ak sa mylim tak nech ma autor opravi


Presne, dobre si to napisal :wink:

Napísané: Piatok, 5. Septembra 2008, 19:12
od BAVORAK009
Taku spotrebu nemam ani na mojej M5 :roll:

Napísané: Piatok, 5. Septembra 2008, 19:24
od momodels
BAVORAK009 napísal:
Taku spotrebu nemam ani na mojej M5 :roll:


Ked som jazdil na E39 M5 tak vodic pred mojou jazdou mal 17,5 a na 135i dokonca 27,5 ale to bolo skor okruhove besnenie.

Napísané: Sobota, 6. Septembra 2008, 10:32
od BAVORAK009
momodels napísal:
Ked som jazdil na E39 M5 tak vodic pred mojou jazdou mal 17,5 a na 135i dokonca 27,5 ale to bolo skor okruhove besnenie.


Este raz bavime sa o priemerke a tu mam ja 13.5 az 14.4 :wink:

Napísané: Sobota, 6. Septembra 2008, 11:14
od momodels
BAVORAK009 napísal:
Este raz bavime sa o priemerke a tu mam ja 13.5 az 14.4 :wink:


Tak som to pochopil, ja som pisal tiez o priemerke a nie okamzitej spotrebe. :wink: Vsetko je to o tom ako vodic jazdi ale to snad vies aj sam takze mensi motor moze kludne mat vyssiu priemernu ako vacsi ked sa s tym agresivnejsie jazdi.

Napísané: Sobota, 6. Septembra 2008, 20:32
od gusto
Kto označí obyčajnú Z4 za lepšiu ako Z4M, netuší o čom rozpráva.
Jazdil som s oboma, nedá sa to porovnať.
Obyčajný trojliter je super, ale M-ko hrá inú ligu.

Napísané: Štvrtok, 18. Septembra 2008, 07:55
od momodels
gusto napísal:
Kto označí obyčajnú Z4 za lepšiu ako Z4M, netuší o čom rozpráva.
Jazdil som s oboma, nedá sa to porovnať.
Obyčajný trojliter je super, ale M-ko hrá inú ligu.


Sranda, ze to pises prave ty Gusto. Pozri si BMI a mozno budes prekvapeny kto to povedal. Ten asi netrepal do vetra ale tvoj nazor Ti neberiem nakolko som zatial Z4M neskusal no ked som spravne pochopil tak niekedy menej je viac (v realnom svete).

Napísané: Štvrtok, 18. Septembra 2008, 08:04
od spec
Zaujimave ze tento isty nazor som cital aj teraz v Speede k Z4 cosi na tom asi bude.

Napísané: Štvrtok, 18. Septembra 2008, 10:55
od gusto
momodels napísal:
Sranda, ze to pises prave ty Gusto. Pozri si BMI a mozno budes prekvapeny kto to povedal. Ten asi netrepal do vetra ale tvoj nazor Ti neberiem nakolko som zatial Z4M neskusal no ked som spravne pochopil tak niekedy menej je viac (v realnom svete).


Do reálneho sveta je veľa vhodnejších a praktickejších áut, ako je Z4 3,0si. Ako auto pre radosť a na víkendy je však M oveľa lepšou voľbou, ak si chceš poriadne schuti zajazdiť, reakcia motora na plyn a fungovanie samosvoru ho posúva do inej ligy.

Napísané: Štvrtok, 18. Septembra 2008, 11:00
od Helldiver
Sice Z4 nepoznam, ale podla mna ak si chce clovek jazdu uzit, tak auto samosvor proste musi mat. A to nehovorim o ziadnych driftoch, atd.