Streda, 5. Marca 2014, 08:42
v každej ekonomickej škole vás naučia, že inovácia je inflácia. Robil som vo WV čo je koncern WV, Audi, Škoda. Na začiatku pred 12timi rokmi sa robili stroje takou formou, že sa robilo denne 80ks a ľudia sa zaúčali 3 mesiace. Keď to končilo tak sa robilo na tej istej linke 120ks denne a ľudia sa zaúčali 4 hodiny. Keď sa niekedy skončila zmena a išlo sa domov a prišlo sa na druhý deň, tak páska na bandážovanie sa odmotala úplne samá. Na začiatku keď si človek "vzal" nejakú pásku tak tá držala. Dnes vám nevydrží ani 3 mesiace a lepidlo v nej uschne. Šetrilo sa na každom cm káblu, rôzne sa veľakrát nahrievali aby sa dali naťiahnuť kontakty do konektory. Používalo sa menej filcovej pásky a všade iba obyčajná. Ku koncu sa celé káblové zväzky opravovali ak mali seknutý kábel na Airbagoch, kdežto na začiatku bolo zakázané akokoľvek zasahovať do airbagových káblov a taký zväzok sa vyhodil. Na poslednom zraze sme sa bavili o tom a novšie autá majú viac problémov ako staršie. Všade je už elektronika (aj tej v E39ne je dosť a najmä na jej vtedajšiu dobu) ale už sú tma optické káble, servisné intervaly na kadečo. Kamarát má napr novú Kiu. Kupoval ju čisto novú a má ju 2 roky a niečo a popadané plasty, párajú sa poťahy...Jeden môj kamoš mal Leona. Presne taký istý si kúpil jeho kamoš, akurát o 2 roky novší a už nemal plasty, ktoré zakrývajú káble pod volantom....jednoducho ak chce mať auto novšie technológie, väčšiu výbavu a stále rovnaká cena, niekde sa ušetriť musí. Kedysi boli autá robené tak, aby vydržali čo najviac. Potom prišla obsolentnosť a plánované zastarávanie a je to v pič...i. Dnešné autá sa nerobia aby vydržali 20-25rokov. Neviem, či sa vôbec robia aby vydržali aspoň tých 5 rokov.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´