Strana 1 z 2

cierny dym z vyfuku

Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 20:08
od pepi
zdravym mam problem s mojim bavom e39 2002 nalial som naftu od kamosa z kamiona tvrdil ze je ok no zacal mi kurit na cierno co predtym tak nedymil vstreky su vnorme tah vporiadku spotreba ako predtym zeby to bolo tov naftou :(

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 22:08
od TT-SIMIK
Nafta nespôsobuje dymenie na čierno!!!!!vykonovo ide ok???ak dymi na čierno je to tym,že auto ma malo vzduchu.....diera,netesnost, problém z vahu vzduchu....atd atd...

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 05:59
od Fajlo
TT-SIMIK napísal:
Nafta nespôsobuje dymenie na čierno!!!!!vykonovo ide ok???ak dymi na čierno je to tym,že auto ma malo vzduchu.....diera,netesnost, problém z vahu vzduchu....atd atd...

neviem z coho je cierny dym, ale to co si popisal ty, by som pripisal skor bielemu dymu, nie? skratka, ked ti zle spaluje naftu a nieco je na houby...je dym biely.
mal som peugeota 1.9td vsetko ok, nedymil, ale ked sa chodilo trebars 2 tyzdne do 2000rpm a potom si mu stupil na krky, tak sa vydymil riadne...proste sa to nejak usadzalo. a to, ze diesel s vykonom dymy na cierno...to podla mna k tomu patri, nie? zly je proste biely dym. cierny podla mna moze byt. kym nemas naopak zapojene turbo, ako mi to raz porobil jeden mechanik... :-( som nastartoval a po celej dedine lietali sadze, ako po atomovke...

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 07:55
od ViktorDDD
čierny dym = veľa nafty + málo vzduchu
simik ma pravdu :wink:

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 08:46
od EBOLA
cierny dym = nespalena/zle spalena nafta
biely dym = nafta + voda
modry dym = nafta + olej
alebo sa mylim?

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 11:36
od fafa111
Cierny dym= vela "normalnej" "normalnej" "normalnej" "normalnej" "normalnej" nafty a malo vzduchu.

Ak si natankoval bodel naftu a odvtedy dymí, tak skus dat teraz dobru naftu.

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 11:41
od Fajlo
takze aj na autach s vyssim vykonom je to chyba? POZOR! nemyslim teraz seriovky, ale chip, vacsie cerpadlo a pod.zalezitosti...hm?

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 13:17
od EBOLA
ak davas chip a podobne veci tak je potrebne zvacsit aj sanie. ale ak to robis len formou soft. to znamena, ze ti len preprogramuju map a donutia cerpadlo davat vacsiu davku paliva, co sposobi sice vacsi vykon ale aj nedokonale horenie teda zmes je bohata a dymis.... opravte ma ak sa mylim

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 13:26
od Borisss
Nezabudate na turbo v sani? Chiptuzermi kalicene auta maju zvyseny tlak turba (wastegate ventil prepusta menej vzduchu) a k tomu musi byt samozrejme prisposobena davka paliva, aby sa pri prvej kompresii ten valec neroztopil.

Akurat, ze Bartolomej byvajuci v Dolnej 224 nevie naladit spravnu davku nafty, co bol jeden z dovodov, preco ma vela dizlov prezyvku briketomet.

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 13:44
od Fajlo
EBOLA napísal:
ak davas chip a podobne veci tak je potrebne zvacsit aj sanie. ale ak to robis len formou soft. to znamena, ze ti len preprogramuju map a donutia cerpadlo davat vacsiu davku paliva, co sposobi sice vacsi vykon ale aj nedokonale horenie teda zmes je bohata a dymis.... opravte ma ak sa mylim


nejde mi to nejak logicky do hlavy. pri benzíne by som tomu možno rozumel. lenže pri diesli dáš chip, zvýšiš výkon a znížiš spotrebu...tak ten výkon hádam nieje len dávkou. alebo je chip zopnutý len keď mu nakladáš? neviem...vysvetlite mi to niekto...

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 15:16
od ViktorDDD
neznižuješ spotrebu čipom, to je blud,
spotreba sa zníži štýlom jazdy, keď má auto viac sily tak menej na to tlačíš

čierny dym z výfuku bol OK pri starších dieseloch, kde to horenie nebolo dokonalé a tým účinnosť motora bola nižšia, u moderných dieseloch s vysokými vstrekovacími tlakmi a piezovstrekmi pre lepšie prehorenie zmesi by to dymiť na čierno nemalo, nafta lepšie prehorí, účinnosť je vyššia
keď sa čipuje s rozumom tak to dymiť nebude, ale keď sa pridá palivo štýlom "čo to dá" tak to bude za sebou ťahať čiernu dymovú clonu

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 15:29
od Fajlo
ViktorDDD napísal:
neznižuješ spotrebu čipom, to je blud,
spotreba sa zníži štýlom jazdy, keď má auto viac sily tak menej na to tlačíš

čierny dym z výfuku bol OK pri starších dieseloch, kde to horenie nebolo dokonalé a tým účinnosť motora bola nižšia, u moderných dieseloch s vysokými vstrekovacími tlakmi a piezovstrekmi pre lepšie prehorenie zmesi by to dymiť na čierno nemalo, nafta lepšie prehorí, účinnosť je vyššia
keď sa čipuje s rozumom tak to dymiť nebude, ale keď sa pridá palivo štýlom "čo to dá" tak to bude za sebou ťahať čiernu dymovú clonu

tak som to myslel ako si napísal to prvé s tou spotrebou. a k tomu, moje auto má dymiť? e34 525tds + chip na "údajne" 177PS?

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 18:35
od ROKI49
ja mam chip a ked spravim 400km mesto a potom tomu stupim tak je za mnou nepriehladna stena...treba tomu obcas ponakladat, vyvetrat vyfuk a potom lepsie vidiet ako to dymi. mne to potom spravi pri zosliapnuti take cierne odfuknutie/odplutie a potom je to relativne v pohode. s Tdi sa to neda zrovnat.

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 18:42
od Fajlo
ROKI49 napísal:
ja mam chip a ked spravim 400km mesto a potom tomu stupim tak je za mnou nepriehladna stena...treba tomu obcas ponakladat, vyvetrat vyfuk a potom lepsie vidiet ako to dymi. mne to potom spravim pri zosliapnuti take cierne odfuknutie/odplutie a potom je to relativne v pohode. s Tdi sa to neda zrovnat.

ja to mám tiež tak nejak...dymí mi to len tak "decentne" :lol:

Re: cierny dym z vyfuku

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 20:30
od TT-SIMIK
Ak je dobre urobený čip,ta bmw nezadymí, jasné že ak je trošku ostrejší,tak pod plym plynom môže trošku dymiť. Ak auto dymí bez čipu,tak može mať prasknuté svody, hadici od intercooleru,alebo nejde turbo od spodu a zadymuje,proste vzduch ide inde váha síce vypočíta prietok,ale ak od tubra unikde niekde mimo,tak RJ davku už nevie spetne skontrolovat a auto dymí. Niekedy dym spôsobuje aj zlá váha vzduchu, ked neviem upravit pomer vzduch palivo, preto mu da viac paliva,ako turbo natlači vzduchu a už dymíš.....nech to to niekto pozrie kto sa vyzna a musí najs príčinu.....včera sme čipovali 530d na cca.225PS(z 196) a kamaratovi sedmu na cca.245Ps(z 216)a auto nedymí,len pod maximalnym plynom a to len trošku....



su rôzne typy čip tunerov:
Tý čo to vedia a vyladia všetky mapy,prída sa jemne turbu(do tolerancie udavanej vyrobcom), teplotné limitéry, pomer vzduch a palivo, krutak sa posunie podla želania od určitých otáčok........a vtedy auto nedymí,jedine že sa robia trošku ostrejšie čipy, kde je požiadavka na palivo vyššia aby dokazali plyny roztočiť rýchlejšie turbo,tak to sa robí do dymu, potom su racingové čipy a da sa ist do extrému a to už zadymí riadne,na klasicku prevadzku nerobíme.....

Potom su čiperi, tí čo utnu 4 mapy, pozdívahu bezhlavo, neupravia tlak turba, teplotné limitéri atd a auto dymí ja lokomotíva, auto ide lepšie,laik nevie odhadnut vykon,len cíti ten pocit a pre auta čo maju dpf, to je určitý problém,lebo nevedia ako silno to dymí a potom auto príde ku mne zo zapchtým DPF....