Strana 1 z 4

Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 13:53
od Le Gend
Oblubena tema na flamewar, tak dam hlasovanie, nech sa spocitaju tabory.

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 14:03
od ROKI49
Ani jedno z uvedeneho podla mna. Dolezity je predovsetkym u jedneho alebo u druheho priebeh, pokial je maximalna hodnota v sirokom spektre otacok a nie len typu spicka ako pri 1.9 TDi 77kw kde ako pride tak odide.

Ja som to z fyziky pochopil tak, ze krutak je to, co ti udeli zrychlenie "a". Cize pri motoroch s prudkym nastupom ti to zrychlenie "a" vybehne vysoko ale prilis rychlo klesa, lebo klesa aj krutak, pri benzinovych atmosferach to rychlenie je spociatku male, ale linearne s otackami rastie, preto ma clovek pocit, ze auto tak "netaha". Vykon skor chapem ako nieco co je urcuje do akej miery je auto schopne prekonavat jazdne odpory. Obe veliciny vsak idu ruka v ruke, tolko moje sedliacke chapanie.

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 14:06
od Dogg88
dam ruku do ohna ze diesel ma lepsie zrychlenie z 0-50 ako benzin a benzin ma lepsie z 0-100 ako diesel
nie je zrychlenie ako zrychlenie...nie je sprint ako sprint
je rozdiel sprintovat na 1/4 mile a rozdiel sprintovat na jednu milu

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 14:25
od banned
Kone zrychluju, krutak tlaci. Teoreticky 100ps auto so 100Nm by malo byt rovnako rychle ako 100ps auto s 200Nm, realne ale bude o cosi rychlejsie, kvoli vahe, s ktorou sa 200Nm lepsie vysporiada. Tie jebnute zrychlenia, ktore sa udavaju u autach v testoch napr. 80-120 na vyssom kvalte a vsetci potom grcaju, ze turbodizle su rychlejsie, ale v tych jebnutych hlavach nenapisu do textu, ze je to asi samozrejme vdaka priebehu, ine je ked zrychluje z 80km/h 300Nm alebo benzin 150Nm, ktory ked podradi tak ten turbodiesel zozere, len diesel ani nemusi podradovat, lebo prichadza o krutak a zas len grca...

Jednoznacne pri zrychleni su dolezite kone! Resp. dolezitejsie ako krutiaci moment.

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 14:29
od Le Gend
Nespekulovat, otazka znie "co je dolezitejsie". Kludne mozeme uvazovat o sprinte 100-200kmh s letmym startom, fyzika je len jedna.
Nepocitajme s nerovnostami v sprevodovani a hmotnosti.

Napriklad - stoja proti sebe 2 auta:
1. 100 koni, 500Nm diesel
2. 150 koni, 100Nm benzin
Kto bude lepsie zrychlovat (ktore cislo je dolezitejsie) ?

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 14:31
od Dogg88
to je brutalny nepomer...co si dal

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 14:31
od Le Gend
Ano, aby rozdiel viac vynikol. Aj take vozidla existuju.

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 14:54
od ViktorDDD
do hlasovania by si mohol pridať 5. možnosť aj jedno aj druhé, lebo tieto dva veličiny sú prepojené

výkon je určený veľkosťou točivého momentu v daných otáčkach, keď budeš mať napr. 400Nm pri 4000ot. tak tam bude aj ten výkon vyšší ako keď bude 400Nm pri 2000ot.
je na to aj vzorec, ale nechce sa mi hľadať staré zošity zo školy tak si to vygooglite,
ale tak z hlavy napr. pri tom príklade ktorý si dal, že 100koní a 500Nm diesel, by ten krútiak musel v otáčkach rapídne klesať, aby to malo tých 100koní pri povedzme 4000ot. tak by tam mal byť krútiak ani nie 200Nm

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 15:00
od quicky
NM na starte , PS po starte :lol:
v principe by som to povedal tak,ze cim vacsi krutak tak je "lepsi" odpich z miesta. pricom ked sa auto pohybuje tak uz samotne NM nemaju skoro ziadny vplyv na zrychlenie.

napr ja mam na subaru 550NM pri 3000ot. a pri 6tis kde mam max PS ,tak som pomaly nikde s NM.

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 15:05
od Dogg88
Le Gend napísal:
Ano, aby rozdiel viac vynikol. Aj take vozidla existuju.

pochybujem ze existuje auto ktore ma 100k a 500Nm...kamion iba ak
a na druhu stranu 150k a 120Nm? Motorka

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 15:12
od lukaslh
zaujima tema, som zvedavy kto co napise :D , ja napisem len ze vykon v sa da vypocitat ako toc. moment krat otacky delene 9549
a toc. moment sa da vypocitat ako vykon krat 9549 delene otacky.....

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 15:23
od jararak
jazdil som na vsetkych kombinaciach motorov a zoradil by som to takto z pohladu zrychlenia

hladky d (m57)-> turbo d (m57)-> hladky b (m52/m62)-> turbo b (nieco velke od saabu)

ale vsekemu co tu popisujete brutalne asistuje vaha a ta je uz dizlov (nositelov akoze krutaku) nezanedbatelna

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 15:27
od Dogg88
jednoducho si porovname 330i vs. 330d
benzin je lepsi v zrychleni, hotovo, tema LOCK moze sa ist spat
(vaha cca rovnaka, auta rovnake)

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 15:51
od Milosss
Zabudol si na jedno, čo určuje zrýchlenie. Okrem motora je to celý hnací trakt, čiže aj prevodový pomer prevodovky a rozvodovky. Daj na 330i prevodovku a rozvodovku z 330d a potom si to porovnaj.

Re: Vykon vs. krutak

Napísané: Utorok, 21. Mája 2013, 15:58
od voMacK
F10 528i je rychlejsia ako 530i;
cize fukany 2liter da dole atmosfericky 3l; napriek tomu, ze ta 530i ma o 27koni viac.
lenze 2.8i ma vyssi krutak a ma ho lepsie rozlozeny.
[rozdiel v hmotnosti medzi autami je 1,17% ]