recenzia na f31 320d
Napísané: Piatok, 12. Apríla 2013, 08:44
http://auto.sme.sk/c/6763767/test-trojk ... pohon.html
Prirodzene, že život s pohonom všetkých kolies je na snehu jednoduchší, najmä v stúpaniach po zasnežených cestách. Aj na zasneženom parkovisku zadný pohon najskôr zapadne a vyžaduje si v kopci viac šoférskeho umenia.
Na druhej strane, na asfalte vôbec neobmedzuje, auto s ním lepšie zatáča a na snehu so stabilizačným systémom určite náhle "neodstrelí". Okrem toho zadný pohon dáva vodičovi najskôr najavo, že jazdí po šmykľavej ceste.
Slabší vodiči obyčajne ak majú možnosť, siahajú po pohone všetkých kolies 4x4 a systémoch, ktoré maskujú rezervy za volantom. Môže aj nemusí prísť situácia, kedy sa to spočíta.
Obdobne je to s carvingovými lyžami, na ktorých sa ľahšie jazdí, aj amatér vie ísť veľmi rýchlo a efektne, ale v kritickej situácii mu to lyže spočítajú aj s úrokmi. Chápeme dnešné trendy a nezvratný smer vývoja, avšak zadný pohon má svoje čaro aj význam.
Čítajte viac: http://auto.sme.sk/c/6763767/test-trojk ... z2QEVMWTvt