Strana 1 z 3

Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 07:23
od kubog
Pozerali ste vcera spravy na Narkoze? Splietali tam nieco ze sa pripravuje nova celoeuropska legislativa, ktora vyradi z premavky auta s vykuchanym filtrom. Taktiez sa ma zmenit metodika STK + budu aj pojazdne emisne kontroly na cestach. Sorry ak to tu uz niekde je.

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 09:03
od Asvo41
verim že sa niekto najde kto pride na to ako stym vydrbať a pani v EU budu s toho v <> že niekto obišiel legislativu :mrgreen:

mňa sa to moc nedotkne lebo keď mi odijte mam v plane dať nový, by som povedal že je to taka jednorazova investicia s ktorou treba rátať pri kúpe diesla :!:

OT - tych emisíí je naozaj veľa treba stým niečo spraviť ale toto je len kvapka v mori.... :roll:

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 09:13
od bruno75
Kliiiiid, nez sa europsky hydrocephalus a nasa vymleta klika k niecomu dokopu, z tvojho auta uz bude youngtimer... :mrgreen: Ono sa to nejako poriesi dovtedy...
Mna by skor zaujimalo, co je pravdy na tom, co vcera zapotili v tych sprvach - ze vycistenie DPF stoji zhruba rovnako ako jeho domontaz, t.j. cca 200 €. Akoze, ak by to bolo za +/- rovnake peniaze a auto by s tym vycistenym DPF vedelo jazdit znovu dobre, tak by som asi uprednostnil cistenie pred demontom...
Ja verim, ze akor auto predam, nez bude treba novy DPF... :mrgreen:
A tiez suhlasim s tym, ze s emisiami treba nieco robit, len vsetka cinnost sa zase realizuje na tych co sa mozu nejmenej branit a za emisie mozu relativne najmenej... ](*,) nesledujem to, ale maju DPF aj kamiony a ina "verbez" nad 3,5t, co sa v celej EU mota po cestach?
Nehovoriac o USA, kde o emisiach este ani nepoculi a vzdy maju 1000 dovodov, preco sa do ziadneho svetoveho programu na znizenie emisii nezapoja.... :? ](*,)

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 09:38
od Asvo41
tak tak DPF dať to kamionov a inej verbeže čo najviac zasiera a tovarňam na kominy ich mrdnuť :mrgreen:

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 09:42
od DesertFox
bruno75 napísal:
nesledujem to, ale maju DPF aj kamiony a ina "verbez" nad 3,5t, co sa v celej EU mota po cestach?


Kamióny používajú tzv. AdBlue (technická močovina), principiálne to funguje tak že sa vstrekuje do výfukového potrubia kde sa naň viaže CO2 a vzniká vodná para alebo až voda. Čiže AdBlue je podstatne šetrnejšia metóda ako DPF.

Obrázok

Dodnes nechápem prečo túto technológiu BMW neaplikovalo, MB to už využíva cca 6ty rok :-k

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:34
od Le Gend
AdBlue rozklada len dusikate zluceniny. Chcelo by sa majitelom BMW pri kazdom tankovani kupovat aj bandasku s AdBlue, pripadne mat raz za cas problemy s odchadzajucimi dusikovymi "lambda-senzormi" ?

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:41
od bruno75
DesertFox napísal:
Kamióny používajú tzv. AdBlue (technická močovina), principiálne to funguje tak že sa vstrekuje do výfukového potrubia kde sa naň viaže CO2 a vzniká vodná para alebo až voda. Čiže AdBlue je podstatne šetrnejšia metóda ako DPF.

Dodnes nechápem prečo túto technológiu BMW neaplikovalo, MB to už využíva cca 6ty rok :-k


O.K. vdaka za vysvetlenie a este otazocka: Nevies prosim co je to "BMW Diesel s BluePerformance" (kod 163 v cenniku F10) - podla cennika je to u F10 M550d xDrive v serii a da sa to doobjednat len k F10 520d ED, 520d a 530d (k inym dieslom nie) u F30 to ide ku kazdemu dieslu okrem 316d, 320xd a 325d. Je to to to iste, co AdBlue (resp. Blueefficiency u M-B)?

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:45
od bruno75
Le Gend napísal:
AdBlue rozklada len dusikate zluceniny. Chcelo by sa majitelom BMW pri kazdom tankovani kupovat aj bandasku s AdBlue, pripadne mat raz za cas problemy s odchadzajucimi dusikovymi "lambda-senzormi" ?


Ja neviem, ale radsej raz za cas "dotankovat" AdBlue za par eur (a mozno ta lambda-sonda za neviem kolko), nez po 150-200t km novy DPF za > 1.500 €... ale mozem sa mylit, velmi do toho nevidim...
Preto sa pytam, ci by sa cisto teoreticky oplatilo investovat do toho BMW Diesel BluePerformance

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:47
od voMacK
bruno75 napísal:

O.K. vdaka za vysvetlenie a este otazocka: Nevies prosim co je to "BMW Diesel s BluePerformance" (kod 163 v cenniku F10) - podla cennika je to u F10 M550d xDrive v serii a da sa to doobjednat len k F10 520d ED, 520d a 530d (k inym dieslom nie) u F30 to ide ku kazdemu dieslu okrem 316d, 320xd a 325d. Je to to to iste, co AdBlue (resp. Blueefficiency u M-B)?


to je nejaka kokocina pri KATe z uslachtilich kovov [tusim platina], ktora rozklada sajrajt NOx

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:49
od DesertFox
Le Gend napísal:
AdBlue rozklada len dusikate zluceniny. Chcelo by sa majitelom BMW pri kazdom tankovani kupovat aj bandasku s AdBlue, pripadne mat raz za cas problemy s odchadzajucimi dusikovymi "lambda-senzormi" ?


Zasa až tak sa to nemíňa :wink: vidím to na našich firemných šrotárskych súpravách. Ak vie BMW vyrobiť auto na vodík, tak v tomto vážne nevidím problém.

A k téme, určite nebudem vyhadzovať DPF, prečistím to buď roztokom alebo v ZV u Bayer partnera ultrazvukom za 300€ a mám vystarané. Ak by som už mocno uvažoval o novom tak prebehnem si na svojom dvore po roxore nech ten starý rozdrapí (prípadne tomu dopomôžem na jame), zaplatím spoluúčasť 165€ a som nesmierne vysmiaty :-"

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:54
od Hajecek
cele dpf filtre katalizatory a tie nove srandy co sa davaju do bavorakov su uplne voloviny ... ako to znizuje emisie ? ... tak ci tak sa to pri cisteni dostane vsetko do ovzdusia ked ne 100% z toho tak 90% urcite zvysnych 10% to prepusti pocas jazdy ... pri normalnom chode sa to ma v aute cistit samo a tak isto sa to ma aj samo dostat z konkretne katu von takze nevidim ziadnu vyhodu toho ... tak ci tak to bude v ovzdusi ten sajrajt sa nijako nestrati ... ked uz je EU taka mudra tak by skor mala zacat podporovat v automobilkach vyrobu elektromobilov alebo hocicoho co ma skoro nulove emisie ... a davat im vacsie dotacie jak ty ropny maganti ... inak tym nic nedosiahnu

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:57
od salat
Nechcem, ale musim... "Ja som Vam to hovoril" :))) je to len otazka casu a ked ide o prachy (za vymeny a pokuty), aj EU legislativny moloch vie byt efektivny, uvidite.

Inac BMW motory s AdBlue robi, uz pri E90 sa dalo pre 320d doobjednat "BluePerformance" (kod 163) a motor by tak splnal EU6 a nie "len" EU5. Pridalo Vam to nadrzku na mocovinu ktoru ste vedeli aj sami doplnat. Verim ze to maju v ponuke aj teraz.

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:58
od Hajecek
a este k tym kamionom ... nedavno som mal exkurziu na stanici TK a poviem vam ze kamiony novsieho typu cca 2005+ maju mensie emisie jak hociktore auto lebo sa do vyvoja toho tlacia velke prachy

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:59
od Le Gend
AdBlue nenahradza DPF, len ho doplna o rozkladanie dusikatych plynov. Spotreba AdBlue je radovo par litrov na nadrz nafty. Euro6 norma to prikazuje od roku 2014. Preto sa s tym BMW tak neponahlalo.

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 11:02
od kubog
Hajecek napísal:
...ked uz je EU taka mudra tak by skor mala zacat podporovat v automobilkach vyrobu elektromobilov alebo hocicoho co ma skoro nulove emisie ... a davat im vacsie dotacie jak ty ropny maganti ... inak tym nic nedosiahnu



Cize podla tejto logiky maju nulove emisie aj elektricke vlaky? Nebudte smiesni... [-o<