Strana 1 z 3
Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 07:23
od kubog
Pozerali ste vcera spravy na Narkoze? Splietali tam nieco ze sa pripravuje nova celoeuropska legislativa, ktora vyradi z premavky auta s vykuchanym filtrom. Taktiez sa ma zmenit metodika STK + budu aj pojazdne emisne kontroly na cestach. Sorry ak to tu uz niekde je.
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 09:03
od Asvo41
verim že sa niekto najde kto pride na to ako stym vydrbať a pani v EU budu s toho v <> že niekto obišiel legislativu
mňa sa to moc nedotkne lebo keď mi odijte mam v plane dať nový, by som povedal že je to taka jednorazova investicia s ktorou treba rátať pri kúpe diesla
OT - tych emisíí je naozaj veľa treba stým niečo spraviť ale toto je len kvapka v mori....

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 09:13
od bruno75
Kliiiiid, nez sa europsky hydrocephalus a nasa vymleta klika k niecomu dokopu, z tvojho auta uz bude youngtimer...

Ono sa to nejako poriesi dovtedy...
Mna by skor zaujimalo, co je pravdy na tom, co vcera zapotili v tych sprvach - ze vycistenie DPF stoji zhruba rovnako ako jeho domontaz, t.j. cca 200 €. Akoze, ak by to bolo za +/- rovnake peniaze a auto by s tym vycistenym DPF vedelo jazdit znovu dobre, tak by som asi uprednostnil cistenie pred demontom...
Ja verim, ze akor auto predam, nez bude treba novy DPF...
A tiez suhlasim s tym, ze s emisiami treba nieco robit, len vsetka cinnost sa zase realizuje na tych co sa mozu nejmenej branit a za emisie mozu relativne najmenej...
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
nesledujem to, ale maju DPF aj kamiony a ina "verbez" nad 3,5t, co sa v celej EU mota po cestach?
Nehovoriac o USA, kde o emisiach este ani nepoculi a vzdy maju 1000 dovodov, preco sa do ziadneho svetoveho programu na znizenie emisii nezapoja....
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 09:38
od Asvo41
tak tak DPF dať to kamionov a inej verbeže čo najviac zasiera a tovarňam na kominy ich mrdnuť

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 09:42
od DesertFox
bruno75 napísal: nesledujem to, ale maju DPF aj kamiony a ina "verbez" nad 3,5t, co sa v celej EU mota po cestach?
Kamióny používajú tzv. AdBlue (technická močovina), principiálne to funguje tak že sa vstrekuje do výfukového potrubia kde sa naň viaže CO2 a vzniká vodná para alebo až voda. Čiže AdBlue je podstatne šetrnejšia metóda ako DPF.

Dodnes nechápem prečo túto technológiu BMW neaplikovalo, MB to už využíva cca 6ty rok

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:34
od Le Gend
AdBlue rozklada len dusikate zluceniny. Chcelo by sa majitelom BMW pri kazdom tankovani kupovat aj bandasku s AdBlue, pripadne mat raz za cas problemy s odchadzajucimi dusikovymi "lambda-senzormi" ?
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:41
od bruno75
DesertFox napísal:Kamióny používajú tzv. AdBlue (technická močovina), principiálne to funguje tak že sa vstrekuje do výfukového potrubia kde sa naň viaže CO2 a vzniká vodná para alebo až voda. Čiže AdBlue je podstatne šetrnejšia metóda ako DPF.
Dodnes nechápem prečo túto technológiu BMW neaplikovalo, MB to už využíva cca 6ty rok

O.K. vdaka za vysvetlenie a este otazocka: Nevies prosim co je to "BMW Diesel s BluePerformance" (kod 163 v cenniku F10) - podla cennika je to u F10 M550d xDrive v serii a da sa to doobjednat len k F10 520d ED, 520d a 530d (k inym dieslom nie) u F30 to ide ku kazdemu dieslu okrem 316d, 320xd a 325d. Je to to to iste, co AdBlue (resp. Blueefficiency u M-B)?
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:45
od bruno75
Le Gend napísal:AdBlue rozklada len dusikate zluceniny. Chcelo by sa majitelom BMW pri kazdom tankovani kupovat aj bandasku s AdBlue, pripadne mat raz za cas problemy s odchadzajucimi dusikovymi "lambda-senzormi" ?
Ja neviem, ale radsej raz za cas "dotankovat" AdBlue za par eur (a mozno ta lambda-sonda za neviem kolko), nez po 150-200t km novy DPF za > 1.500 €... ale mozem sa mylit, velmi do toho nevidim...
Preto sa pytam, ci by sa cisto teoreticky oplatilo investovat do toho BMW Diesel BluePerformance
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:47
od voMacK
bruno75 napísal:
O.K. vdaka za vysvetlenie a este otazocka: Nevies prosim co je to "BMW Diesel s BluePerformance" (kod 163 v cenniku F10) - podla cennika je to u F10 M550d xDrive v serii a da sa to doobjednat len k F10 520d ED, 520d a 530d (k inym dieslom nie) u F30 to ide ku kazdemu dieslu okrem 316d, 320xd a 325d. Je to to to iste, co AdBlue (resp. Blueefficiency u M-B)?
to je nejaka kokocina pri KATe z uslachtilich kovov [tusim platina], ktora rozklada sajrajt NOx
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:49
od DesertFox
Le Gend napísal:AdBlue rozklada len dusikate zluceniny. Chcelo by sa majitelom BMW pri kazdom tankovani kupovat aj bandasku s AdBlue, pripadne mat raz za cas problemy s odchadzajucimi dusikovymi "lambda-senzormi" ?
Zasa až tak sa to nemíňa

vidím to na našich firemných šrotárskych súpravách. Ak vie BMW vyrobiť auto na vodík, tak v tomto vážne nevidím problém.
A k téme, určite nebudem vyhadzovať DPF, prečistím to buď roztokom alebo v ZV u Bayer partnera ultrazvukom za 300€ a mám vystarané. Ak by som už mocno uvažoval o novom tak prebehnem si na svojom dvore po roxore nech ten starý rozdrapí (prípadne tomu dopomôžem na jame), zaplatím spoluúčasť 165€ a som nesmierne vysmiaty

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:54
od Hajecek
cele dpf filtre katalizatory a tie nove srandy co sa davaju do bavorakov su uplne voloviny ... ako to znizuje emisie ? ... tak ci tak sa to pri cisteni dostane vsetko do ovzdusia ked ne 100% z toho tak 90% urcite zvysnych 10% to prepusti pocas jazdy ... pri normalnom chode sa to ma v aute cistit samo a tak isto sa to ma aj samo dostat z konkretne katu von takze nevidim ziadnu vyhodu toho ... tak ci tak to bude v ovzdusi ten sajrajt sa nijako nestrati ... ked uz je EU taka mudra tak by skor mala zacat podporovat v automobilkach vyrobu elektromobilov alebo hocicoho co ma skoro nulove emisie ... a davat im vacsie dotacie jak ty ropny maganti ... inak tym nic nedosiahnu
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:57
od salat
Nechcem, ale musim... "Ja som Vam to hovoril" :))) je to len otazka casu a ked ide o prachy (za vymeny a pokuty), aj EU legislativny moloch vie byt efektivny, uvidite.
Inac BMW motory s AdBlue robi, uz pri E90 sa dalo pre 320d doobjednat "BluePerformance" (kod 163) a motor by tak splnal EU6 a nie "len" EU5. Pridalo Vam to nadrzku na mocovinu ktoru ste vedeli aj sami doplnat. Verim ze to maju v ponuke aj teraz.
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:58
od Hajecek
a este k tym kamionom ... nedavno som mal exkurziu na stanici TK a poviem vam ze kamiony novsieho typu cca 2005+ maju mensie emisie jak hociktore auto lebo sa do vyvoja toho tlacia velke prachy
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 10:59
od Le Gend
AdBlue nenahradza DPF, len ho doplna o rozkladanie dusikatych plynov. Spotreba AdBlue je radovo par litrov na nadrz nafty. Euro6 norma to prikazuje od roku 2014. Preto sa s tym BMW tak neponahlalo.
Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom
Napísané: Pondelok, 18. Marca 2013, 11:02
od kubog
Hajecek napísal:...ked uz je EU taka mudra tak by skor mala zacat podporovat v automobilkach vyrobu elektromobilov alebo hocicoho co ma skoro nulove emisie ... a davat im vacsie dotacie jak ty ropny maganti ... inak tym nic nedosiahnu
Cize podla tejto logiky maju nulove emisie aj elektricke vlaky? Nebudte smiesni...
