Strana 1 z 3

rada: 545i vs 535d

Napísané: Štvrtok, 15. Mája 2008, 21:37
od barabas
ak mozete, skuste sa nejak konstruktivne vyjadritco by ste zobrali a preco, nechcel som to davat do 5koveho fora, lebo cakam vyjadrenie aj od ludi ktory tu sekciu nenavstevuju:
rozhodujem sa medzi:

bmw e60 545i:
hp: 333
zrychlenie: 5.8s
riadenie: manual/automat
rok: 2004-2006
spotreba: 9-12l

a

bmw e60 535d(biturbo):
hp: 277hp (je mozne v UK firmou DMS, vyhnat na 344hp,nad cim neskor rozmyslam)
zrychlenie: 6.5s
riadenie: automat
rok: 2004-2006
spotreba: 7.5-8.5l

rocne najazdim cca 70k km, co nieje malo, 75% po dialniciach, 15% mimo mesta a 10% po meste… jazdim klasicky, obcas sa ponahlam, tak dupem, potom zase pohodicka na tempomate.
rozdiel ceny na palive moze byt rocne v pohode 60-100k skk. rozdiel ceny aut, je cca 200k skk, auto si planujem nechat 2-3 roky.
servis na dizly vieme vsetci aky je, je viacej nakladny. a zvuk na benzine a ten pocit je na nezaplatenie a hlavne pri 4.4i V8:p
tak spekulujem co kupit, trocha ma stve ze by som bol kazdu chvilu na pumpe pri benzine, a budu ma tie prachy viacej srat, tak neviem, stale spekulujem.
este poznamka auto si odpisujem cize aj palivo, tak tie sumy menej citim, ale samozrejme, neni to zadarmo…

dik

Napísané: Štvrtok, 15. Mája 2008, 22:50
od Pimp
jednoznacne benzin, niet o com rozmislat!

pro:

1. dolezite je, abi auto bolo spolahlive - kedze kupujes ojazdene, tak nebude uz zaruka. a spolahlivejsi bude jednoznacne benzinak. raz ti odide turbo, trisky alebo palivova pumpa a mozes si pripravit 50.000 na opravu. to si treba preratat na diferenciu spotrebi.

2. ked kupuje clovek taketo drahe auto, pozerat na 2 litre spotrebi plus minus podla mna je od veci

3. radost z jazdy= dobry zvuk + otacky = benzin

4. v8 je v8

5. cena auta, benzinak je lacnejsi

contra:

predaj 545i o 2-3 roki na slovensku nebude lahki...

ps: na chiptuning zabudni ak si nechces pokazit motor, kat + DPF

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 05:47
od barabas
Pimp napísal:
jednoznacne benzin, niet o com rozmislat!

ps: na chiptuning zabudni ak si nechces pokazit motor, kat + DPF


dms riesila uz 10tky 535d, a tie auta jazdia uz niekolko rokov velmi dobre co som cital od viacerych... to nieje susedov syn co za humnom, chipuje, ala pokus omyl;) samozrejme zaruka a vsetko included, ale pospekulujem co kupim:/

disel ci benzin

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 07:27
od yankee79
Sevas.
Z toho co som si precital od teba mi pripada najlepsia volba benzin. Ked si zratas co vsetko ta budu stat tie auta za tri roky tak je to to iste. Je pravda ze benzin sa ti bude tazsie predavat ale pri najhorsom ho vies prerobit na plyn. :D Aj ked slovaci su s prebacenim tupci a len kazdy ze disla chce. Podla mna zijeme len raz a co sa tyka predaja tak ho predas pod cenu, ale to auto si u teba za tie roky uz na seba aj zarobi. :smile: Osobne ako u mna ja si nemam kde odpisat auto a predsa som si kupil 3,0iA. Zijem len raz. :D

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 09:13
od eko.fresh
Pri 70tis rocne by som volil 535d... Je tam znacna uspora pri palive. Pises ze auto si nechas 2-3 roky cize servis by som neriesil... Ak sa nieco stane budes to mat v ramci garancky... Pri nasledom odpredaji sa 535d bude predavat urcite lachsie ako benzin a urcite za 2-3roky diesel strati menej na hodnote ako benzin...

Tod moj nazor.. Inac som zastanca benzinu a diesle moc nemusim :)

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 13:05
od barabas
eko.fresh napísal:
Pri 70tis rocne by som volil 535d... Je tam znacna uspora pri palive. Pises ze auto si nechas 2-3 roky cize servis by som neriesil... Ak sa nieco stane budes to mat v ramci garancky... Pri nasledom odpredaji sa 535d bude predavat urcite lachsie ako benzin a urcite za 2-3roky diesel strati menej na hodnote ako benzin...

Tod moj nazor.. Inac som zastanca benzinu a diesle moc nemusim :)


garancky? to auto bude cez 3 roky pravdepodobne stare...

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 13:07
od kačo
eko.fresh napísal:
Pri 70tis rocne by som volil 535d... Je tam znacna uspora pri palive. Pises ze auto si nechas 2-3 roky cize servis by som neriesil... Ak sa nieco stane budes to mat v ramci garancky... Pri nasledom odpredaji sa 535d bude predavat urcite lachsie ako benzin a urcite za 2-3roky diesel strati menej na hodnote ako benzin...

Tod moj nazor.. Inac som zastanca benzinu a diesle moc nemusim :)


pisal, ze si chce kupit ojazdenku, nie funglaca ;)

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 13:36
od patres
ako moj nazor je taky......ze jednoznacne benzinak.........podla toho co pises o vykone....s autom budes asi robit zlobu na cestach :smile: ...preto benzin.....a je hlavne spolahlivejsi......

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 13:56
od Helldiver
Jednoznacne benziiiin -
Kein Heroin kein Alkohol kein Nikotin
Brauch keine Hilfe
Kein Koffein
Doch Dynamit und Terpentin
Ich brauche Öl für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin :twisted:

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 15:12
od eko.fresh
barabas napísal:
garancky? to auto bude cez 3 roky pravdepodobne stare...


Tie roky hore som si nevsimol... Myslel som si ze ide o fungel new auto..
Tak potom som za benzin

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 16:44
od Zelo ZH
kup jednoznacne benzin.... ked hovoris o uspore, tak si ratal aj s tym ze nafta je cca o 3,30 drahsia???? a pri tej rozdielnej pociatocnej investicii a servise si myslim ze s benzinom nakonci nevindes o nic horsie ako s Dckom.... moj nazor.... aj ja jazdim uz po novom na V8 a neni to az taka hroza.... a to mam o hodne starsie afto

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 17:29
od Peped
Hovoríte tu o uspore na udržbe, ale to pri 2-3 ročnom baworáku to moc nehrozí.

Ked si vypočítas kolko dás za benzín (sice lacnejsi) a kolko za diesel tak prides na to že za diesel si dal tak o 200tis menej za 3 roky, a to je na zamyslenie.

Ja som bol vzdy za benzín a aj som, ale spotreba je spotreba! Kupujes si auto na bežne jazdenie nie na šantenie, a to sa na tom 3l tiež celkom slusne dá a na to že sem tam si pridám to uplne staci.

A na dotaz že ,,ten zvuk 8V,, asi tolko že zvuk je zvuk, ale platit za ten zvuk niekolko desiatok tisic ročne sa mi zdá nezmyselne.

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 18:01
od Pimp
A na dotaz že ,,ten zvuk 8V,, asi tolko že zvuk je zvuk, ale platit za ten zvuk niekolko desiatok tisic ročne sa mi zdá nezmyselne.


o chvilu budeme uz len bzucat na elektromobiloch a budeme spominat na zlate casi...treba si to vichutnat pokial sa este da...

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 19:26
od Helldiver
Presne tak - preco by som sa sakra mal obmedzovat. Neplatis si len za zvuk, ale aj za lepsi zatah s vyssim spektrom pouzitelnych otacok, ovela lepsiu kulturu chodu, nemas ziadneho strasiaka v podobe toho ze ti odide turbo (vlastne aj dve mozu) alebo vysokotlaky system vstrekov,o tom ze ked nastartujes v zime studene auto tak to neznie ako traktor ani nehovoriac - co by mna sralo asi uuuuplne najviac, ze nastartujem nalesteny krasny novy baworak a ozve sa trtkanie dizlaku jak s poslednej prasivej kokty - jasne ze je to vyrazne lepsie ako vw pd, ale pocul som nastartovat studene 635d (co to inak nadherne auto v mojich ociach uplne zabilo) a ziadna slava to nie je, normalne to zvonku klepotka jak kazdy iny dizel, zvnutra to samozrejme kvoli dobremu odhlucneniu neni moc pocut. Ja by som sa z toho zabrucania osemvalca po otoceni klucikom tesil kazdy kazdulinky den. Toto vsetko by mi za tych par desiatok tisic rocne stalo.

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 19:36
od noveL
Ja si myslim že si treba položiť otázku

"chcem to auto na prácu (podnikanie), alebo na preteky?"

Ak to auto chces na prácu, a máš aj dostatok prostriedkov (čo zrejme ano kedže uvažuješ nad touto možnostou) na to aby to auto nijak neznižilo tvoju životnú úroveň alebo štandard, tak potom je tvoja voľba si myslím jasna už od začiatku a tento príspevok ti nijak nepomôže v rozhodovaní, alebo áno?.

Ja som sa inak tak isto rozhodoval medzi e90 (ktorú mam objednanuú na 1.7) že či 330d, alebo 330i. Pri takýchto autách je úplne smiešne premýšlať či natankujem za 420sk, alebo za 500 nemyslíte? (na 100km)

To neje kia (nemam nic proti kii, ale nemusim ich) ... že kupujes auto da sa povedať najlacnejšie, pri akontacii 9990 a s mesacnou splatkou 5555sk. u BMW ide o splatky aj 3x vyššie, a o snaď 100nasobne vyššiu kvalitu (proste bmw je bmw) Prisť na benzinku a natankovat za 500sk do bmw :D tak to by bolo prinajmenšom smiešne. Do takychto aut sa tankuje stale doplna :P