Strana 1 z 3
Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 08:46
od LOKI
Zisky automobiliek podla predaných aut
Por. Automobilka Zisk za 1 auto (euro)
---------------------------------------------------------
1. Porsche +16.826
2. BMW +4.325
3. Audi +4.242
4. Mercedes(+Smart) +3.621
5. Chrysler +1.436
6. Hyundai/Kia +1.386
7. Škoda +1.100
8. Nissan +985
9. Volkswagen +916
10. Ford (USA) +884
11. Toyota +845
12. General Motors +710
13. Honda +699
14. Renault +65
15. Fiat -142
16. SEAT -193
17. Ford of Europe -583
18. Peugeot + Citroën -789
19. Opel -938
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 08:59
od mexican
Chcelo by to ešte percentuálne vyjadrenie v pomere ku cene auta.
Lebo je rozdiel, či zarobíš 1000 EUR na aute ktoré stojí 100000 a na aute ktoré stojí 10000.
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 09:39
od dodoIPD
To je asi len priemer.
Urcite na 760iL Individual BMW nezarobi menej ako 40-50 tisic eur... mozno aj viac.
Pri 316/318d E91/F30 to moze byt tych 4-5t.
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 10:14
od matus22
čo ja viem tak výrobné náklady na jednu audinu Q7 sa pohybuju do 10 000€ tuším že okolo 9 000€ tak pri cene 60 - 120k je tam pekný zárobok
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 11:35
od salat
hej hej, tiez som to cital, tu:
http://www.auto.cz/porsche-aut-vydela-s ... -900-69131co tym ale presne myslia, neviem. Jedno je zisk automobilky, ine je zisk importera a ine. Ak pisu o automobilke ako takej, tak tam nemozno ratat distributorov a importerov. Ti maju dalsie brutalne marze...
a k veci, pred rokmi bola vyrobna cena jedneho golfu v BA cca 130-150tis vtedy este SKK a tie auta sa predavali za 500-600tis. Takze kde sa nabalilo tych 400tis po ceste kamionom z vyroby do showroomu na dolnozemskej, nevedno.
Ostatne, koncom 90tych rokov sa dovazali do SR korejske auta za pausalne ceny, bez ohladu na vybavu

Prosto, 10 kusov aut stalo fixnu sumu a ci ho predajca predal za dvojnasobok, to nikoho nezaujimalo.
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 11:44
od fishbone
prispejem troskou rozumu aj ja :-)
nezanedbatelnou polozkou ceny auta je aj jeho vyvoj , ktory aj napriek desiatkam tisicov kusov tvori znacnu cast ceny
a samozrejme ze to funguje systemom za male auto menej a za velke viac. Ale napriklad rozdiely pri roznych motorizaciach su pre vyrobcu minimalne ale pri koncovych cenach vyrazne. proste kto chce vykon nech si ho zaplati...
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 11:50
od minco
V cene je určite započítané aj všetky náklady vrátane toaletného papiera na hajzli a prémii vrcholových manažérov... Akože ktorá automobilka by robila auto, ktoré je stratové???

Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 11:56
od LOKI
netreba ratat ze vyrobna auta = len suciastky auta...
treba tam zahrnut :
- postavenie fabriky
- robotov
- firma ktora ti naprogramuje robotov
- logistika dovoz/odvoz ND
- ludia vo fabrike co ti zlozia auto, otestuju
- vyvoj motorov, podvozkov atd atd
- marketing, reklamy v TV
- atd atd
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 13:34
od MuadDeeb
A dopocitat:
Naklady na zamestnanca, na vyrobu, prevadzkove naklady, zivotne prostredie, vyvoj, skusky (zivotnostna, bezpecnostna, ...), nastroje, technologie a postupy, fixne naklady, vriabilne naklady, odpisy, ekonomicke naklady a kopec kopec dalsieho. To ze si nejaky "pisalek" pozrie par cisel a zosmoli clanok (aj ked v dobrej voli a na urovni napisany) este neznamena ze tomu naozaj tak je. Kto nerobil vo firme ktora nieco realne vyvija a vyraba, si to nedokaze ani predstavit, a to teraz myslim v dobrom (ja som si tiez nedokazal). Predpokladam ze clanok je prevzaty z nemecka, kde ti aj predajca priamo ponuka zlavu az do vysky cca 15% z udavanej cennikovej ceny. Cize prepodkladam ze suma na ktorej akoze zarabaju, sa moze vyskou zlavy menit dolu.
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 13:50
od Le Gend
Je uplne jedno, kolko treba odpocitat a pripocitat. Ta tabulka hovori o tom, o kolko mozu auta danej znacky zlacniet, aby firma nebola v strate.
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 14:51
od mexican
V článku na auto.cz som však nenašiel zadefinované, akým spôosobom je definovaná "výrobná cena" auta.
Nie je tam definované, či náklady na vývoj sú už v tej cene zahrnuté, alebo nie. V prípade že sú, tak sa tak či tak jedná o variabilnú položku, keďže s pribúdajúcim počtom vyrobených kusov náklady na vývoj prepočítané na jeden kus vyrobeného auta klesajú.
LOKI: Tvoja úvaha nie je celkom správna s tou cenou súčiastok.
Cena každej súčiastky od subdodavateľa má väčšinou tie ďalšie veci (stroje, priestory....) už v svojej cene zahrnuté. Ale môže byť rozdiel v tom, či vývoj súčiastky robí jej výrobca, alebo vývoj súčiastky robí výrobca celku a výrobu súčiastky zadá subdodavateľovi na základe nejakej dokumentácie.
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 19:24
od Le Gend
Mozno len nejaky lenivy novinar zobral tabulku so ziskami automobiliek a tabulku s poctami predanych kusov. Vytvorit tabulku podielov zisk/kus je potom hracka..
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Štvrtok, 23. Augusta 2012, 21:43
od biggiejr
Le Gend napísal:Mozno len nejaky lenivy novinar zobral tabulku so ziskami automobiliek a tabulku s poctami predanych kusov. Vytvorit tabulku podielov zisk/kus je potom hracka..
myslim ze to urcite inac nebolo

Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Piatok, 24. Augusta 2012, 13:44
od Bengalll
Robim v žilinskej automobilke a tam nám tvrdia že čistý zisk pre majitela koncernu Hyunday a Kia z jedného auta je 250e keď sa odpočíta všetko ostatné aj s úvermi spoločnosti a pod.
Re: Zisk automobiliek z jedneho auta !
Napísané: Pondelok, 27. Augusta 2012, 10:10
od dasto
Výrobná cena auta je jedna vec, čistý zisk je vec druhá. Ako už bolo spomenuté, k výrobnej cene auta treba pripočítať všetko ostatné, nie len súčiastky ako je to v tej tabuľke. Ďaľšia vec je to, že importér nieje výrobca, je to obchodník a zvlášť firma, ktorá od výrobcu autá nakupuje, tzn, že výrobca má nejakú cenu (a z nej zisk) pre importéra a importér má svoju pre zákazníka za ktorú tie autá predáva. Takže najväčší zisk z predaja auta patrí importérovi, ktorý auto kúpil od výrobcu a predal. Cenu auta teda viac-menej určuje importér. Pre info ktoré by som sem nemal ani dávať, v roku 2005 mal výrobca z devínskej čistý zisk(po odrátaní úplne všetkého, odmien, nákladov, skúšok, vývoja a podobne) na jednom SUV 33€. Zdá sa to málo, ale treba si prerátať výrobu 360 áut denne v r.2005 za rok a hneď sú zisky lepšie... Zisk Importéra sa do toho neráta, ten má inú maržu...