Strana 1 z 1

ciastocny pohon na vodik

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 18:16
od Jaseba
http://www.jazdimnavodu.sk/?page_id=2
Pani co vy nato? je to mozne ci to je zase iba ako dostat z ludi peniaze.

Re: ciastocny pohon na vodik

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 18:51
od cobra11
Ano,
tym ze cez sanie cucas vodik mas vybusnejsiu zmes, co ti zvysi vykon a lambda sonda tym ze mas viac co2 ubere palica a bude sat viac vzduchu cim znizis spotrebu a zvysis vykon.

Lenze na vyrobu vodika ponoreny elektrodami do destilky spotrebujes velmi velke mnozstvo prudu. Cim prirodzene riadne zatazis alternator, tym bude mat vacsi odpor cim zatazi motor cize zvysis spotrebu a znizis vykon.

Alternator nie je stavany na takuto zataz, takze bude casto odchadzat alebo pokial je slabsi vobec nebude stihat vyrabat vodik.

Na maloobjemove motori to nema moc vyznam. Pri vacsom objeme idealne s viacventilovou technikou dosiahnes znizenie spotreby o cca 2l (pri doterajsej priemerke 10-11l), vykon ti moc neporastie.

Ja by som nadtym rozmyslal pri objemoch 3l a viac, kde motor vyrobou prudu priliz nezatazis, riesil by som to radsej dvoma bateriami a poriadne silnym altikom.


Zaujima alternativa by to mohlo byt k LPG, tam by sa ucinnost zvacsila este viac...

Re: ciastocny pohon na vodik

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 19:52
od retepp1
Máme tu o tejto sprostosti aspoň 10 tém rozpísaných na niekoľko strán... Stačí hľadať...

Re: ciastocny pohon na vodik

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 20:09
od Le Gend
Uz davno sa zistili ucinky placebo efektu na ludi. Napr. si natankujes benzin, ktory ma znizit tvoju spotrebu a podvedome budes jazdit uspornejsie, aby si si pri dalsom tankovani potvrdil, ze uspora sa dostavila.
Zena si natrie plet omladzujucim kremom a pred zrkadlom napina xicht aby si potvrdila, ze je hladsi.
Existuju tabletky do nadrze, magnety na palivove hadicky, vrtulky do sania a to vsetko si ludia veselo kupuju a urazia sa, ked im neveris, ze to funguje.

Z energie vodikovej vezby s kyslikom (zopar kJ na mol) a z molovej hmotnosti vody sa da lahko vypocitat, ze potrebujeme radovo desiatky kJ (ako chvila ohrievania sa pod infraziaricom v kupelni), aby sme rozlozili poldecak vody na oddelenie atomov vodika a kyslika.
Kedze alternator dokaze davat radovo stovky Wattov, pri maximalnom odbere prudu by trvalo desiatky minut na vytiahnutie vodika z toho poldecaka vody. Liter vody by trval uz dlhe hodiny.

Z energie vodikovej vezby s kyslikom atd. sa da lahko vypocitat, ze vieme dostat radovo desiatky kJ z vodika zodpovedajucemu poldecaku vody. Kedze pri vyrobe vodika aj pri jeho spalovani v motore je ucinnost okolo velmi mala (zeby nejakych 20%..), dostaneme len malicky zlomok z energie, ktoru sme venovali na rozklad. Inym slovom, na vyrobu vodika auto spotrebuje X koni, no pouzitie vodika v motore prida 1 chlp z kona.

Asi by sme mali poznat BMW Hydrogen 7, ktory jazdi na vodik a ma spotrebu radovo v desiatkach litrov kvapalneho vodika.
Z toho by mala byt jasna predstava, kolko energie potrebujeme na vyrobu maleho mnozstva vodika a kolko asi vodika potrebujeme na to, aby sa auto hybalo. Pri pouziti vodika v palivovych clankoch je ucinnost niekolkonasobna, no aj tak je vodik zatial neefektivny a drahy.

Tie "vodikove" znizovace spotreby neusetria nic (skor naopak). Uz pri citani tych reklamnych kecov a gramatickych chyb musi byt kazdemu jasne, ze to nema ziaden technicky zaklad.

Re: ciastocny pohon na vodik

Napísané: Utorok, 14. Februára 2012, 13:51
od durike
Príliš chudobná zmes – tarokujúci alebo slabý výkon motora