Strana 1 z 2

Aku baterku do auta??

Napísané: Streda, 12. Marca 2008, 19:03
od BB-MARCE
aku baterku by ste odporucili do auta? na 2,5i ??

Re: Aku baterku do auta??

Napísané: Streda, 12. Marca 2008, 19:48
od Marosqo
BB-MARCE napísal:
aku baterku by ste odporucili do auta? na 2,5i ??

Taku aku udava vyrobca :wink: zbytocne tam pchat daco silnejsie ,aj tak bude trvalo nedobijana ,lebo alternator je robeny na parametre udavane vyrobcom s pouzitim konkretneho akumulatora :P

Napísané: Streda, 12. Marca 2008, 21:24
od sooky
jezisikriste chlapec carokrasny, kto ti preboha povedal ze ked das silnejsiu baterku ako predpisuje vyrobca, ze bude trvalo nedobijana?!?!?! To je totalna kravina.

1) cely zivot mam vo vsetkych [!!!!!] autach silnejsie baterie ako tam maju ist. Vo feliciach 1.3 som mal odjakziva nabite 72Ah, v 1.6ke 55kW oktavii ma moja stara 82Ah, v 525tds e39 mam 100Ah, v 540i mam 100Ah, v marcelovej 725tds bola takisto 100Ah. Vsetko su to MINIMALNE o DVE triedy silnejsie baterky ako su predpisane a cuduj sa svete, NIKDY nebol ziadny problem s dobijanim.

2) pod do mna matematicky : AKY MAS ALTERNATOR NA TVOJOM BMW? AKY JE ALTERNATOR NA BMW 316i? KOLKO CASU POTREBUJES NA TO, ABY SI TYM NAJSLABSIM ALTERNATOROM NABIL 100Ah BATERIU ??


napis mi hentie parametre z bodu dva [kolko amperov vygeneruje tvoj alternator] a ja ti okamzite hned a zaraz ukazem ze aj ten najslabsi alternator lavou zadnou nabije akukolvek beznu bateriu, vratane 100Ah kapacity.


zhrnme si to takto : silnejsia bateria ako vyrobcom predpisana je to najlepsie co mozes hlavne pre studene zimne starty urobit !! Nabijania sa ABSOLUTNE nemusis bat, vsetko fici maximalne v pohode. A zaroven dosiahnes podstatne vyssiu zivotnost tej baterky.

Napísané: Streda, 12. Marca 2008, 21:27
od BB-MARCE
sooky napísal:
jezisikriste chlapec carokrasny, kto ti preboha povedal ze ked das silnejsiu baterku ako predpisuje vyrobca, ze bude trvalo nedobijana?!?!?! To je totalna kravina.

1) cely zivot mam vo vsetkych [!!!!!] autach silnejsie baterie ako tam maju ist. Vo feliciach 1.3 som mal odjakziva nabite 72Ah, v 1.6ke 55kW oktavii ma moja stara 82Ah, v 525tds e39 mam 100Ah, v 540i mam 100Ah, v marcelovej 725tds bola takisto 100Ah. Vsetko su to MINIMALNE o DVE triedy silnejsie baterky ako su predpisane a cuduj sa svete, NIKDY nebol ziadny problem s dobijanim.

2) pod do mna matematicky : AKY MAS ALTERNATOR NA TVOJOM BMW? AKY JE ALTERNATOR NA BMW 316i? KOLKO CASU POTREBUJES NA TO, ABY SI TYM NAJSLABSIM ALTERNATOROM NABIL 100Ah BATERIU ??


napis mi hentie parametre z bodu dva [kolko amperov vygeneruje tvoj alternator] a ja ti okamzite hned a zaraz ukazem ze aj ten najslabsi alternator lavou zadnou nabije akukolvek beznu bateriu, vratane 100Ah kapacity.


zhrnme si to takto : silnejsia bateria ako vyrobcom predpisana je to najlepsie co mozes hlavne pre studene zimne starty urobit !! Nabijania sa ABSOLUTNE nemusis bat, vsetko fici maximalne v pohode. A zaroven dosiahnes podstatne vyssiu zivotnost tej baterky.

dik to som chcel pocut lebo aj ja som rozmyslal o 100Ah

Napísané: Streda, 12. Marca 2008, 22:16
od lajo

Napísané: Štvrtok, 13. Marca 2008, 07:45
od Mayo
Aký výkon má alternátor je jedno, podstatné je aby dával napätie 12 V respektíve 14 -15 V.

Od toho kolko má ampérov záleži ako dlho sa bude baterka dobíjať - silnejšie alternátory (teda viac ampérov) dobijú baterku skôr ako tie slabšie. A teda ak robíš len krátke jazdy po meste a nerobíš sem tam dlhšiu cestu je lepšie ak máš baterku výkonovo slabšiu ako je alternátor, aby sa stíhala dobíjať. v iných prípadoch je to jedno akú tam dáš baterku (samozrejme silnejšia je lepšia - sa toľko pri štartovaní nenamáha ako slabšia) :wink:

Re: Aku baterku do auta??

Napísané: Štvrtok, 13. Marca 2008, 09:09
od BlackMW
sooky napísal:
jezisikriste chlapec carokrasny, kto ti preboha povedal ze ked das silnejsiu baterku ako predpisuje vyrobca, ze bude trvalo nedobijana?!?!?! To je totalna kravina.
...


pre spravnu terminologiu by som pouzil 'bateria s vacsou kapacitou',
slovom 'silnejsiu' by som oznacil vyssi startovaci prud baterie.

Inac mas pravdu, ja som proti bludom bojovoval tuna:
http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?t=1 ... ku&start=0
lopatisticky som sa to snazil vysvetlit na nadrzi s vodou a pritokom, odtokom :P

tiez musim kupit uz novu, idem dat 100 Ah do E36..

Napísané: Štvrtok, 13. Marca 2008, 14:38
od sooky
> pre spravnu terminologiu by som pouzil 'bateria s vacsou kapacitou',
> slovom 'silnejsiu' by som oznacil vyssi startovaci prud baterie.


jasne, mas pravdu. Ja som sa vcera tak rozohnil ze zo mna vypadli slova ako "carokrasny" a podobne :)

zaver je samozrejme taky, ze cim vysokokapacitnejsia bateria, tym viac vydrzi aj ked ju alternator nenabije uplne [lebo ma viac energie v zasobe ktoru dokaze minut v porovnani so "slabsou" = menejkapacitnou bateriou] atd, atd. Kdezto ked ten isty akumulator nabija mensokapacitnu :) bateriu, tak ju mozno nabije mozno nenabije, v kazdom pripade nemas "skladisko" energie na buduce pouzitie.


Proste vam vsetkym radim, aby ste si vzdy doplatili styri alebo pat stokorun a kupili si VZDY o triedu "silnejsiu" bateriu ako mate mat, samozrejme sa musi vojst. Namiesto 55Ah si kupte 66Ah alebo 72Ah, namiesto 72Ah si kupte 88Ah a namiesto 88Ah si kupte 100Ah. Potom sa sem o tri roky vratte a pochvalte ma ako popi.i dobre som vam poradil :)

dneska totiz alternatory bezne davaju 80-140A, takze akukolvek TOTALNE vybitu 100Ah bateriu teoreticky nabijete za hodinu jazdy. No a to je cele :)

Napísané: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:14
od Marosqo
sooky napísal:
jezisikriste chlapec carokrasny, kto ti preboha povedal ze ked das silnejsiu baterku ako predpisuje vyrobca, ze bude trvalo nedobijana?!?!?! To je totalna kravina.

1) cely zivot mam vo vsetkych [!!!!!] autach silnejsie baterie ako tam maju ist. Vo feliciach 1.3 som mal odjakziva nabite 72Ah, v 1.6ke 55kW oktavii ma moja stara 82Ah, v 525tds e39 mam 100Ah, v 540i mam 100Ah, v marcelovej 725tds bola takisto 100Ah. Vsetko su to MINIMALNE o DVE triedy silnejsie baterky ako su predpisane a cuduj sa svete, NIKDY nebol ziadny problem s dobijanim.

2) pod do mna matematicky : AKY MAS ALTERNATOR NA TVOJOM BMW? AKY JE ALTERNATOR NA BMW 316i? KOLKO CASU POTREBUJES NA TO, ABY SI TYM NAJSLABSIM ALTERNATOROM NABIL 100Ah BATERIU ??


napis mi hentie parametre z bodu dva [kolko amperov vygeneruje tvoj alternator] a ja ti okamzite hned a zaraz ukazem ze aj ten najslabsi alternator lavou zadnou nabije akukolvek beznu bateriu, vratane 100Ah kapacity.


zhrnme si to takto : silnejsia bateria ako vyrobcom predpisana je to najlepsie co mozes hlavne pre studene zimne starty urobit !! Nabijania sa ABSOLUTNE nemusis bat, vsetko fici maximalne v pohode. A zaroven dosiahnes podstatne vyssiu zivotnost tej baterky.

Chlapec este krajsi ,to my povedali Dvaja predajcovia akumulatorov ,ked som kupoval ja ...budto su chuji predajcovia u nas na vychode ,alebo ja ,ze im verim a posluchol som ich :wink:

Napísané: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:36
od BlackMW
Marosqo napísal:
Chlapec este krajsi ,to my povedali Dvaja predajcovia akumulatorov ,ked som kupoval ja ...budto su chuji predajcovia u nas na vychode ,alebo ja ,ze im verim a posluchol som ich :wink:


"bude trvalo nedobijana" - nech ti to neiebe II. Pokial nebudes tankovat az ked mas prazdnu nadrz, tvoje auto bude trvale podvyzivene :lol:

Napísané: Štvrtok, 13. Marca 2008, 16:43
od Bodka
Kludne to tu uzavrite, ja mam v mojom 110Ah (predtym 80) a nemam ziadny problem. Snad len, ze mi malinko dviha ten kryt :D - je moc velka.

Napísané: Štvrtok, 13. Marca 2008, 17:28
od Marosqo
BlackMW napísal:
"bude trvalo nedobijana" - nech ti to neiebe II. Pokial nebudes tankovat az ked mas prazdnu nadrz, tvoje auto bude trvale podvyzivene :lol:

Ja sa nehadam ,len dedukujem z toho ,co mi povedali predajcovia ,takze mozno su to len zauzivane bajky ,mozno nie :wink: :D

Napísané: Štvrtok, 13. Marca 2008, 18:19
od lajooriginal
u novsích typov su to neni bájky...tam ked menis bateriu za silnejsiu alebo slabsiu tak musis aj programovat...aby riadiaca jednotka motora vedela ako ma budit alternator...dalej aj power modul musi vedit aku ma baterka hodnotu...aj IBS...a dalsie veci...ale to vsetko zaleží od modelu a aj výbavy atd

Napísané: Piatok, 14. Marca 2008, 09:31
od sooky
jeziskove husle. Uz je to tu zas...

pocuvaj, a podla toho ako mas utiahnute pasy [ked mas vacsi pupok] tak riadiaca jednotka budi airbagy, aby ti nejebli do bachora plus podla toho ako mas vysoko nastaveny volant ti klesne tlmic zadnej napravy aby si videl cez predne sklo lepsie ako z vyletnej lode. A ked zapnes svetla, tak sposobis vyssi fotonicky odpor vzduchu a preto auto dosiahne mensiu maximalnu rychlost a samozrejme horsiu dynamiku [mame to odmerane, kamarat urobi 0-100 za 10.2s, ked zapne tlmene svetla tak je to 10.5s a s dialkovymi sa neda pod 11s dostat, kurwa to su veci!]

vies kolko BACHORIEK ti predajcovia narozpravaju? A to len preto, lebo aj oni su ludia a maju nejake vedomosti, ktore MOZU ale NEMUSIA byt spravne. Vyziadaj si od toho predajcu DOKAZ ze je to tak ako ti hovori. Nech ti ukaze dve konkretne auta, ktore TRVALO NEDOBIJAJU A NICIA silnejsie baterie ako su predpisane. A ja ti ukazem VSETKY moje auta, ktore su Xrocnym dokazom ze to co hovoria tvoji dvaja predajcovia na vychode su totalne pi*oviny. Moze byt?


doriti ved si uvedomte, ze alternatory vygeneruju 100A prudu len tak zahuci. Ked mas baterku 100Ah a nemas ju uplne vybitu alebo znicenu [auto normalne startuje a normalne funguje], tak ten alternator potrebuje DESAT MINUT ABY TU BATERKU NABIL DO MAXIMA. Krucifix aj s vasimi vychodnarskymi odbornymi predajcami !!!!!!!!! Doriti 96ka felicia 1.3 40kW ktora ma alternator hadam aj 20A :) nabija 72Ah bateriu uz styri roky bez akehokolvek zavahania, tak auta typu BMW musia nabit kamionovu 165Ah baterku len tak zahuci !!!!!!!

Napísané: Piatok, 14. Marca 2008, 09:45
od BlackMW
od toho aku velku nadrz mam moja spotreba nezavisi (ked tak kvoli vahe ale to zanedbatelne)
a ked jazdim rovnake vzdialenosti a rovnako casto tankujem
tak je jedno ci mam 30l alebo 60l nadrz, ked mam 60l akurat mam vacsju rezervu..
a presne o tu rezervu ide, ked nahodov idem dalej tak neostanem visiet,
samozreme potom musim viac natankovat..

nevidim sposob ako by elektronika mohla zistit kapacitu tvojej baterie
a preco by mala bateriu s vacsou kapacitou dobijat menej len tak lebo si tak rozmyslela..
iba zeby hej..

sooky je to na tebe, ja sa uz vzdavam :wink: