S ukázaním prsta na RIJA Bavaria BMW Nitra , Vám vzdeľujem, že práve oni sú iniciátori toho, že servis mal moje auto mesiac!

v servise. Chyba na vozidle bol imobilizér, čo mi zo správania auta bolo jasné hneď ako prestalo štartovať. Suma za servis, ktorú som zaplatil bola 214€ z toho bolo zaokrúhlene:
- kontrola funkcie imobilizéru 52€
- vymenenie jednotky imobilizéru 32€
- jednotka imobilizéru 93€
- test vozidla 32€
Toto sú ceny týkajúce sa opravy auta, ktoré mali v servise 1mesiac.
Pre informáciu 1normohodina na všetky práce v servise je cca 75€.
----------------------------------------------------------------------------
Na posledný deň, keď som si šiel po auto som im tam priniesol ešte snímač kľukovej hriadele a ten vymenili za 32€ to je ešte v tej sume 214€.
Na koniec, aby toho nebolo málo, že som 1 a pol mesiaca bol bez práce, lebo moja práca je závislá od môjho auta som prišiel o finančné ohodnotenie vo výkone práce cca 700€.
A aby toho ozaj nebolo málo, lebo sú vážne štedrý mi rozbili čelné sklo. Samozrejme popierajú vinu. Nič viac nemám čo k tomu dodať. Dohoda, že zaplatím 380€ a oni mi ho vymenia s 200€ zľavou v rámci spokojnosti zákazníka.
FUCK YOU!... dám si to vymeniť inde za 250€ a nebudem im dávať ešte peniaze do huby...
-----------------------------------------------------------------------------
Prikladám Vám presnú kópiu sťažnosti, ktorú som odoslal importérovi do Bratislavy. Importér mi volal vo štvrtok 27.1. ako som bol spokojný v servise a tak som mu to vysvetlil a ma poprosili, či im to môžem hodiť na papier a poslať. Je tam rozpísané do podrobna akým spôsobom fungoval servis a prečo vlastne bolo mesiac v servise.
-----------------------------------------------------------------------------
List:
Na mojom aute sa vyskytla porucha pri ktorej nešlo štartovať auto a bolo nepojazdné. Pravdepodobný dôvod a môj odhad na závadu bol imobilizér. 9.12.2010 som volal s p. Valentom ohľadom môjho auta či by mi to vedeli spraviť a kedy by mali na to čas. P. Valent, ktorý je na pozícii prijímacieho technika ma objednal na 16.12. na 13 hodinu. Auto som odovzdal do servisu o deň skôr a to 15.12. s tým, že p. Valent vypísal a dal mi potvrdenie objednávky servisu. Dôvodom skoršieho odovzdania bola skutočnosť, že v daný deň som sa nachádzal v Nitre a som to využil ponevač som z Piešťan a na druhý deň by som musel merať zbytočne tú istú cestu.
Do 22.12 ma nikto zo servisu nekontaktoval a tak som zavolal o 8:20 p. Valentovi, že čo sa deje, že mi nikto nezavolal za týždeň a či je auto opravené. Jeho odpoveď bola, citujem : ,, Neviem Vám povedať. Ja som bol na PN-ke, ale videl som protokol z diagnostiky na stole. Ja sa na to pozriem a dám Vám vedieť.“ Mal mi dať vedieť spôsobom , že mi zavolá. Do 15:05 mi nikto nezavolal. Volal som do servisu p. Valentovi a nezdvíhal telefón a ani nezavolal späť.
23.12. teda deň na to čo sa mi nikto neozval a neinformoval ma o prebiehajúcom stave opravy som volal o 9:20 p. Stanovi, ktorý je vo firme v pozícii vedúceho servisu. Vysvetlil som mu , celý doterajší priebeh komunikácie a povedal, že sa ospravedlňuje, že ide za p. Valentom sa informovať a , že mi p. Valent za chvíľu zavolá. Bolo
10:17, keď mi p. Valent volal, že im nejde spraviť diagnostika, nemá tam elektrikára, ale že mu ide zavolať či sa nevráti to pozrieť a pokúsia sa niečo spraviť a ešte dnes mi zavolá. No ku podivu, čo sa od tohto momentu stalo samozrejmosťou mi v ten deň nik nevolal, teda ani p. Valent. Ďalej pokiaľ ste si všimli deň pred tým mi povedal, že má na stole protokol z diagnostiky. Takže z mojej strany som to tvrdenie považoval za lož ! a dôkaz, že sa auta za vyše týždňa nik nechytil.
27.12 som o 8:52 volal p. Valentovi. To, že mi 23.12 nevolal odôvodnil tým, že elektrikár neprišiel a tak mi nemal prečo volať a elektrikár príde až po Silvestri 3.1.2011. Nadšenie z mojej strany bolo opäť neskutočné. Povedal, že ráno
3.1.2011 sa na to hneď pozrú a zavolá mi. Tak mi nezostávalo nič iné ako čakať.
3.1.2011, 8:41 volám p. Valentovi no jeho telefón je mimo prevádzky, vypnutý. 8:46 volám p. Stanovi s otázkou čo je s p. Valentom a či tam majú elektrikára a zas som mu opísal doterajší priebeh komunikácie s p. Valentom. Nakoniec z toho vysvitlo, že tam nie je ani p. Valent ani elektrikár a obaja majú dovolenku. Viete ako som sa asi cítil, neopísateľne. A tak som so zvýšeným hlasom vysvetlil pánovi Stanovi, že nie je možné aby sa u nich niečo takéto dialo. On mi prisľúbil, že napriek tomu, že je tam len on a mechanik sa na to pozrú a zavolá mi. O 14:20 mi volal p. Stano, že našli chybu. Súčiastka bude stáť 93€ s DPH a práca 60€ pokiaľ sa tam pred tým nič iné nerobilo. P. Stano ešte požadoval odo mňa, aby som prišiel do Nitry a dal im môj občiansky preukaz a technický preukaz, kvôli overeniu majiteľa vozidla. Tiež som tomu nechcel veriť, lebo pri odovzdávaní vozidla do servisu som sa pýtal p. Valenta či nepotrebuje môj technický a povedal, že nie. Tak som sa dohodol s p. Stanom , že mu to pošlem e-mailom, že kvôli tomu sa ja nemienim dostaviť do Nitry. Tak som to večer poslal.
5.1.2011 som volal p. Stanovi, aby som sa informoval, či súčiastka bola doručená, či je vymenená a auto je v poriadku funkčné a môžem si preň prísť, ale p. Stano mal dovolenku. P. Valent bol v práci , ale z pochopiteľných dôvodov som nemal záujem s ním komunikovať.
7.1.2011 mali obaja telefóny vypnuté. Bol to piatok deň po sviatku Troch kráľov tak som bol v tom , že majú predĺžený víkend.
10.1.2011 som o 8:20 volal p. Valentovi, či súčiastka prišla a ako sa vyvíja oprava auta. Povedal, citujem: ,,Viete čo neviem Vám povedať. Idem sa hore spýtať chalanov či prišlo to čo malo a zavolám Vám.“ Ja som sa ho spýtal, kedy mi zavolá, keďže mal problém mi zakaždým zavolať a jeho odpoveď bola, že sa ide hore spýtať a hneď ako to zistí mi zavolá. O 16:10! Som volal ja! p. Valentovi, že či si zo mňa už ozaj robí srandu a dokedy ma mieni klamať a zavádzať ma tým, že mi bude volať. Jeho odpoveď bola, že nevie kde je ten diel, že im ho nedoručili a, že čo mi má volať keď nič nevie. Takže za týždeň nebol diel v servise, čo sa mi zdalo divné a tak som mu opísal moju inú situáciu, keď mi v inom servise objednávali jedno rameno z Poľska o 8:30 ráno a o 14:30 poobede bolo z Poľska vo Zvolene. Jeho odpoveď na to bola, že som si mal dať teda opraviť auto do Poľska. Seriózne jednanie. Že majú na dvore opravy za 16.000 € a, že čo má teraz robiť, keď im nevedia poslať na to diely. Moja odpoveď na to bola, že mne je to jedno čo sa u nich deje, že to sú ich problémy, že mám u nich auto už skoro mesiac! a auto nie je spravené a nebyť p. Stana by ani nevedeli čo s ním je. Spýtal som sa ho či je možné aby som mal auto mesiac v oprave, či je to podľa neho v poriadku. Ako aj to, že keď mi povie, že mi zavolá a pritom mi nezavolá. Samozrejme s tým nebol spokojný. Potom sa prerušil signál, telefón zostal hluchý a som mu už nevolal späť. Za 8minút mi volal on, že súčiastka príde zajtra ráno o 10:00. Zrazu za 8minút bol schopný zistiť a povedať mi kde je súčiastka a kedy príde. To bolo zaujímavé!
11.1.2011 mi volal p. Valent o 12:32, že je súčiastka vymenená, ale že majú problém s palubnou doskou, že či som ju menil a či nemám doma tú starú. O ničom som nevedel tak v ten deň som už s nikým nevolal ani oni mne.
12.1.2011o 15:49 mi volal p. Valent, že motor už toči , ale nejde naštartovať. Bolo tam treba vymeniť snímač kľukovej hriadele, ale aj napriek tomu malo auto štartovať s ťažším štartom. Tak som šiel do Nitry si po auto v domnení, že ho naštartujem a odveziem ho preč a snímač vymením inde. Po príchode do servisu ma p. Valent vzal do dielne a ukazoval mi, že auto nejde naštartovať. Sadol som si do auta a som sa obzeral po aute. Všetko bolo v poriadku, až na to, že som mal vytiahnutú skrinku spolujazdca na sedadle, ale považoval som to za servisný zásah takže to bolo v poriadku. Potom som auto nechal v servise s tým, že zajtra kúpim snímač a mi ho vymenia.
13.1.2011 som v Bratislave kúpil snímač. Volal som p. Valentovi, že som ho kúpil, že ho prinesiem. Potvrdil mi porozumenie a ďalej som sa ho pýtal na konečnú sumu servisu, povedal mi, že to nevie, že to musí vypočítať. Tak som mu povedal, že nech mi to zavolá, lebo potrebujem isť do banky. Mal mi do pol hodiny zavolať, samozrejme nezavolal! O 16:00 som prišiel do Nitry do servisu a odovzdal som snímač p. Valentovi. Vymenili ho a za 25minút prišiel p.Valent, že aj tak auto nejde naštartovať, že musia spraviť diagnostiku, ale tá trvá 1 a pol hodiny (!?) a to už dnes nestihnú. Robiť diagnostiku 1 a pol hodiny aj napriek tomu, že som laik mi prišlo extrémne dlhá doba, ale neviem to posúdiť i keď som už bol pár krát pri diagnostike a netrvala dlhšie ako 10minút.
14.1.2011 mi volal p. Valent, že mám auto spravené, štartuje a môžem si preň prísť. Čo mi nič ani nepovedalo ponevač som mal auto 1mesiac v servise bez jedného dňa ! Prišiel som si po auto cirka 14:00. Vošiel som dnu ku stolu p. Valenta. Všetko skalkuloval a výsledná cena bola 214,22 €. Sumu som šiel zaplatiť na pokladňu. Potom p. Valent povedal, že mám ísť na parkovisko, že mi tam prinesie auto. Tak sa aj stalo. Priniesol auto, vystúpil, podal mi ruku a odišiel. Nechal som ho naštartované nech sa zohreje auto a medzi tým som s kolegom sa dohadoval na našich veciach a čakal na GPS signál na navigácii. Potom som si sadol do auta a čelné sklo bolo zapršané. Ako som zotrel stieračmi som neveril vlastným očiam. V pravom dolnom rohu som zbadal praskliny. Najprv som si myslel, že to pravda hádam nebude, že tam len niečo je. Vystúpil som z auta a bol tam výtlk o veľkosti 2€ mince a z neho išli cca 10-15cm asi 3-4 žili. Viď fotku č. 1. Tak som volal p. Valentovi nech sa vráti, že mám rozbité čelné sklo. Prišiel aj s p. Snovákom, ktorý bol ďalším vedúcim servisu. P. Valent povedal, že on si to tam nevšimol a nevie o tom nič. No ja viem!, že to sklo rozbité nebolo. Mi to hneď padlo do oka ako som sadol do auta a zotrel stieračmi a keď som sedel v aute v dielni 2dni predtým som si to tam nevšimol. Pokiaľ máte svoje auto a sa k nemu postavíte tak presne viete čo kde máte aké poškodenia a proste to čo tam nemá byť si hneď všimnete. Ešte som pred nimi prstom prešiel cez ten výtlk a bol tam ten najjemnejší prach skla a črepinky, ktoré by odtiaľ logicky vyfúkalo pokiaľ by som to mal spravené pred príjazdom do servisu. V ten deň 15.12.2010 popŕchalo, keď som niesol auto do servisu takže je tá možnosť, že by to bolo aj zmyté. Pred tým ako som dal auto do BMW servisu som mal auto v servise v Lužiankach kúsok od BMW servisu a v ten deň som ešte čistil s pánom so servisu auto od zostatkového snehu ako aj stierače. A nebolo na tom skle nič. Vie mi to aj dosvedčiť. Tak isto ako aj kolega, ktorý bol so mnou pri aute v čase keď som odnášal auto do a zo servisu. Takže sa domnievam respektíve som si istý, že poškodenie skla sa stalo v BMW servise, ale nikto sa nemá k tomu, aby sa priznal. Od auta som šiel s p. Snovákom do kancelárie. Povedal, že to nevie posúdiť čo sa stalo. Povedal, že nemám čakať, že mi teraz vymenia sklo a navrhol mi, aby som si niekoho známeho zohnal kto by bol ochotný to nahlásiť cez jeho PZP ako poistnú udalosť. Bol som v šoku z toho skla, som sedel na stoličke a normálne mi bolo zle z toho celého procesu a keďže som ani nerozmýšľal a malo to byť ako jediné riešenie som s tým súhlasil. Večer som si až doma uvedomil, že je to nie je správne riešenie a tak som volal v stredu 19.1.2011 p. Snovákovi, že to nie je správne riešenie. Volal som mu až v stredu kvôli tomu, že bol v Českej republike v pondelok aj utorok. I keď som mu napísal v pondelok sms správu, že pokiaľ bude môcť nech mi zavolá, no nezavolal. No on mi povedal, že iné nie je, že mu mám dať čas na to aby to premyslel a že mu mám za dva dni zavolať. V piatok som šiel do Banskej Bystrici tak som po telefonickom dohovore sa s p. Snovákom dohodol, že sa za ním stavím v kancelárii. Prišiel na to , že mi s tým pomôžu, že mi to vymenia, ale budem musieť doplatiť, ale tým si chybu nepriznávajú, ale že v rámci spokojnosti zákazníka sa vieme ešte takto dohodnúť. Povedal, že to bude nejaký čas trvať kým to posunie vedeniu, že mám byť trpezlivý.
Dňa 27.1.2011 10:29 mi p. Snovák volal, že im to vychádza približne na 580 €, ale že mi spravia cenu na 380 € v rámci spokojnosti zo strany zákazníka. O 10:58 mi volala pani od Vás či som bol spokojný so servisom v RIJA Bavaria Nitra a na jej odporúčanie z dôvodu, že ona nemala možnosť mi odpovedať na otázky ani poskytnúť mi kontakt na osobu s ktorou by som to mohol prediskutovať telefonicky, Vám píšem túto sťažnosť.
Auto sa mi pokazilo 2 týždne pred tým než som ho priniesol spomínaného 15.12.2010 do BMW servisu. Z tých dvoch týždňov som čakal 3dni kým som mohol dať auto do prvého spomínaného servisu v Lužiankach. Auto sa mi pokazilo 300m od servisu a tak som ho tam odtiahol. Za 2dni mi volal majiteľ servisu, že mi to nevie spraviť a tak som volal do RIJA Bavaria a potom som kvôli dohodnutému dátumu 16.12.2010 čakal celý čas na to, aby som mohol dať auto do servisu BMW.
Mám prácu, ktorá je závislá od môjho auta. Z toho vyplýva, že za celý mesiac čo bolo auto v servise som bol v práci ohodnotený na 0 €, plus navyše tie 2 týždne.
Vlastním BMW 523i, 1996 a dva krát som vravel aj p. Stanovi, aj p. Valentovi, pokiaľ nemáte záujem opravovať staré auto a robí Vám len starosti, povedzte mi to a ja ho dám spraviť do Trenčína, alebo hocikam inam, lebo to auto potrebujem kvôli práci. Ich odpoveď bola, že pre nich je BMW ako BMW a nie je to problém.
Ďalej neviem aký dôvod mal p. Valent na to , aby pred odovzdaním auta nespravil protokol o vizuálnom stave vozidla, nešiel k nemu s tým tlačivom, kde má riadky pre zápis a rozložený nákres auta pre označenie umiestnenia vizuálnych poškodení auta. Keď som tam priniesol auto som ho dal do dvora a šiel som za p. Valentom, mu dať kľúč a doriešiť čo bolo treba. Keď som mu odovzdal kľúč ho priložil k čítačke, no tá s ním nespolupracovala. Následne na to sa ma spýtal, že koľko má auto najazdených kilometrov, že mu nejde načítať údaje z kľúča. Ja som mu povedal , že môže mať niečo pred 300.000 km a tak si len tak vymyslel číslo (299.875km) a zapísal ho do papierov. Taktiež mi nikto nedal ani protokol o odovzdaní. Ja som ani nevedel, že niečo takéto sa robí a vôbec by ma ani vo sne nenapadlo, že si prídem do servisu pre auto a nájdem rozbité čelné sklo. V súčasnosti sa poškodenie čelného skla rozšírilo min. o 400%. Rozšírenie bolo značné už po pár kilometroch po odchode zo servisu a to o 100%.
Konečné vyjadrenie p. Snováka na celú situáciu ako vedúceho servisu bolo, že mu je ľúto čo sa stalo ,ale nevie posúdiť či sa to stalo tu , alebo som to už mal pred servisom a chcem tú vinu preniesť na servis. Pán Valent ako aj pán Stano sú dobrý chlapi, ale majú rezervy, ktoré s nimi preberie. Neviem, pokiaľ to spravil niekto s mechanikov prečo sa nepriznal, všetci by mali byť poistený, ale ani to neviem ako sú na tom a budem to musieť s nimi prejednať. To boli jeho vyjadrenia.
Moje konečné stanovisko k veci je, že odmietam ponuku p. Snováka, zúčastniť na spoluvine a doplácať 380 € na nové čelné sklo nakoľko som pevne presvedčený o tom, že poškodenie skla vzniklo v servise RIJA Bavaria Nitra a naďalej budem na tom trvať!