Strana 1 z 1
nafta+LPG
Napísané: Nedeľa, 6. Decembra 2009, 19:19
od Arnost
na jednom fóre som sa dočítal že sa také niečo vôbec dá, a dokonca že dieselový motor znáša LPG lepšie ako benzín, a že v rakúsku a austrálii sa takto normálne chodí.
výcuc:
Využívanie LPG v motorových vozidlách je z technického hľadiska overené a bezproblémové. Vyžaduje si však isté úpravy vozidla. V naftových motoroch sú nevyhnutné malé úpravy spojené so zabudovaním zapaľovacej sviečky a elektrického systému. Dnes existujú aj vozidlá využívajúce tzv. duálny systém, v ktorom malé množstvo nafty sa využíva na zapálenie zmesi LPG a vzduchu. Konverzia motorov na LPG nie je náročná, vyžaduje si však odborný zásah. V súčasnosti sa začína na trhu objavovať stále viac vozidiel (hlavne autobusov) jazdiacich na LPG. Firma MAN dodala niekoľko takýchto autobusov pre Viedeň a španielsky Valladolid v cene 150 tis. ECU za kus. V roku 1995 premávalo vo Viedni 282 autobusov mestskej hromadnej dopravy na LPG, 184 autobusov bolo vybavených duálnym systémom nafta/LPG a 20 starších autobusov jazdilo na naftu. Všetky nové autobusy jazdia na LPG dodávaný rafinériou ropy vo Schwechate (OMV). Keďže LPG horí čistejšie ako benzín, motor vydrží viac a vyžaduje si aj menšie náklady na údržbu. Olej, olejový filter, sviečky aj samotný motor vydržia až trikrát viac ako v prípade spaľovania benzínu. Z uvedeného vyplýva, že údržba takýchto vozidiel je takmer zanedbateľná v porovnaní s naftovými vozidlami.
počul o tom niekto, alebo nebodaj to má?
prečo sa to nerobí ked to predlžuje životnosť motora?
Re: nafta+LPG
Napísané: Nedeľa, 6. Decembra 2009, 19:45
od dasto
never vsetkemu co je napisane, vela veci je len aby sa niekto pochvalil, aj ked sice jazdia aj v ba autobusy na zemny plyn, do osobneho auta a navyse naftoveho je to velka a zbytocna investicia....nehovorim o benzinovych autach....
Re: nafta+LPG
Napísané: Nedeľa, 6. Decembra 2009, 19:54
od lupo
prerabka na CNG/LPG u diesloveho motora je jednocestna prerabka, cize na naftu uz potom motor nepobezi...
v US sa plyn do dieslov pristrekuje v pripade vysokovykonnych motorov (vacsinou propan), ma vsak za ulohu zlepsit prehorenie extremne bohatej zmesi a tym padom zvysit vykon. nesluzi ako okyslicovadlo (n2o), ale ako dodatocne palivo zvysujuce ucinnost spalovania.
Re: nafta+LPG
Napísané: Nedeľa, 6. Decembra 2009, 20:02
od Arnost
lupo napísal: cize na naftu uz potom motor nepobezi...
prečo nepobeží? úprava je taká že už sa to nedá vrátiť do pôvodne ho stavu?
alebo ked sa spotrebuje plyn tak už sa nebude dať ísť na iba naftu?
Re: nafta+LPG
Napísané: Nedeľa, 6. Decembra 2009, 20:20
od lupo
Arnost napísal:prečo nepobeží? úprava je taká že už sa to nedá vrátiť do pôvodne ho stavu?
alebo ked sa spotrebuje plyn tak už sa nebude dať ísť na iba naftu?
pokial si spravne pamatam, tak za tym je znizenie dosahovaneho kompresneho pomeru po montazi sviecky... takto je to minimalne u autobusov prerobenych na CNG.
mozem sa vsak mylit a je mozne, ze to bude ficat. kazdopadne som o komercne dostupnej prerabke diesloveho motora na LPG/CNG pre OSOBNE vozidla este nepocul.
Re: nafta+LPG
Napísané: Nedeľa, 6. Decembra 2009, 20:42
od mirec
Re: nafta+LPG
Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 12:18
od Arnost
lupo napísal:
pokial si spravne pamatam, tak za tym je znizenie dosahovaneho kompresneho pomeru po montazi sviecky... takto je to minimalne u autobusov prerobenych na CNG.
mozem sa vsak mylit a je mozne, ze to bude ficat. kazdopadne som o komercne dostupnej prerabke diesloveho motora na LPG/CNG pre OSOBNE vozidla este nepocul.
ja som sa dočítal že na zapálenie plynu sa používa volnobežná dávka nafty, takže by to malo ísť bez sviečky.
čiže nafta ide stále ako na volnobeh a zvyšok potrebného paliva je plyn.
mirec napísal:http://www.ozonlpg.com/ourrecentjobs17.html
prekladač mi toho moc nechcel preložiť ale je tam dalšie plus. po montáži LPG na TD zvýšenie výkonu a zníženie emisií.
je tam nejaký háčik, alebo to je zas slovensko pozadu?
nie že by som si to hned išiel dávať montovať, ale v celku ma to zaujalo

Re: nafta+LPG
Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 15:12
od chembos
naco ist do lpg ked ma clovek diesel, a este TDS co nic nepapa? arnost zas len spekulujes

a pockajte, pride chvyla ked zdania LPG a hned to vsetci prestanu pouzivat, teraz sa to oplati len tak tak a to nehovorim o zlych dopadoch pre motor a vykon

Re: nafta+LPG
Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 15:50
od Tomáš
No ja osobne by som o tom možno aj uvažoval pretože najazdím dosť km a cena LPG je menej ako 50% z dieslu. A ak by to naozaj nijako veľmi neobmedzilo výkon a výdrž motora, tak by som do toho aj išiel. Pre mna by to znamenalo 200€ mesačne ušetrené....
Re: nafta+LPG
Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 17:01
od Arnost
práve že všade čítam že to výkon motora zvyšuje a predlžuje životnosť, aj preto ma to zaujíma
chembos napísal:naco ist do lpg ked ma clovek diesel, a este TDS co nic nepapa? arnost zas len spekulujes

a prečo nie ked to TDS čo "nič" nepapá, môže papať ešte menej a pomôcť motoru

Re: nafta+LPG
Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 18:38
od Pežot
Prečo vôbec ísť do dízla ak chcete LPG?
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: nafta+LPG
Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 20:44
od Arnost
Re: nafta+LPG
Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 22:13
od Cosmo
Máš pravdu! Ale ako predáš auto na naftu ktoré je prerobené na plyn? Nedá sa to vrátiť. A viac menej nijaké auto nie je na celý život. A Slovenská nátura je taká že EE, neverí proste. Aj keby to bolo neviem aké dobré...
Doviezol sa megane 1996 s automatom. 200 000 km, 1,6.. Stav vsetko OK, len servocerpadlo potrebovalo repas. Dobra cena, je to po invalidnej pani co mala jednu ruku, preto automat a aj preto zachovaly stav.. Ale po slovicku automat nikto nic, ze je ich malo, ze tomu neveri... No tak na megane jazdi moja matka, ten automat spravil uz 43 000 km bez poruchy, jeden krat sa menil olej v nom. Po zisteni v servise Renault sa upravil stav tachometra na nieco okolo 400 000 km. Auto jazdi bez problemov a matka ma z neho radost. No konec esejí, chcel som len povedat ze je to neprakticke. Nie preto ze kazdy by chcel povedat ked nemas na naftu, nevoz sa na BMW, hlupost, ide o to ze s tym asi nikto nema moc skusenosti a je to tapanie v nezname

Re: nafta+LPG
Napísané: Pondelok, 7. Decembra 2009, 23:44
od Pežot
Arnost napísal:prečo nepredĺžiť životnosť motora ked pri tom ešte aj ušetríš?????

Jediné čo ti poviem o dízly prerobenom na plyn, že motor sa viac dojebať nemôže ... neviem či to platí aj u osobákov ale autobusy sú tak dojebané, že horšie je už ho len ťahať pešo ...