Strana 1 z 2

vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 14:38
od xtreme
ak ano prosim vas poradte mi. potrebujem prelozit tieto slovicka.. tyka sa to poistiek, konkretne ide o poistku c. 22 , vybija mi bateriu, skusal som cez nejake online prekladace, ale je to katastrofa :lol: podla obrazkov by to malo byt daco ako stierace, motorcek stieracov, motorcek ostrekovacov.. ale potreboval by som to presne..
tu su tie slovicka
impianto lava
tergifari
tergicristalli

diki moooc.. idem este skusat, mozno na daco pridem.. diki moc este raz

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 14:55
od anetka77
[quote="xtreme"]ak ano prosim vas poradte mi. potrebujem prelozit tieto slovicka.. tyka sa to poistiek, konkretne ide o poistku c. 22 , vybija mi bateriu, skusal som cez nejake online prekladace, ale je to katastrofa :lol: podla obrazkov by to malo byt daco ako stierace, motorcek stieracov, motorcek ostrekovacov.. ale potreboval by som to presne..
tu su tie slovicka
impianto lava= zaradenie na umyvanie(zeby ostrekovace?)
tergifari ostrekovace svetiel-ak auto ma stierace svetiel su to stierace :D
tergicristalli stierace

diki moooc.. idem este skusat, mozno na daco pridem.. diki moc este raz[/quote]

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 14:56
od BMino
impianto lava - toto typujem ostrekovace
tergifari - stierace svetiel
tergicristalli - stierace okna

som mal M3 z talianska tak som musel studovat :D

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 15:03
od xtreme
hm.. tak to sme na tom podobne.. aj moje je z itaaalie :lol: :lol:
diki moc chalani..
kedze ostrekovace svetiel ani stierace nemam, takze zostavaju stierace klasicke a ostrekovace.. sakra, uz fakt neviem kde moze byt problem..

na tej poistke 22 mam odber 120mA..
dnes som skusal vymenit motorcek stieracov, ale nic to nezmenilo. vymenil som aj packu, tak isto nic.. skusal som merat pri vytiahnutych oboch moduloch, rovnako.. : ( odpojil som uz asi vsetko co sa dalo, ale stale to ma odber, som uz zufaly..
hm.. bude to suvisiet s tym ze mi nevypina motorcek ostrekovacov.. #-o asi.. sakra ma uz vystreeeeeeee

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 15:31
od starML
xtreme napísal:
impianto lava
tergifari
tergicristalli
No, jsi blízko, přeloženo doslova:
impianto lava = zařízení na mytí, takže ostřikovač
tergi fari (tergi faro) = stírač světla
tergicristalli (tergi cristallo) = stírač okno

Podíval bych se na doběhový kontakt stěračů a potom na související relátka. Schéma na e34td ve WDS není, ale jsou tam odkazy na stažení 8-12 MB souborů, tak si vyber podle roku výroby http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm

No, vidím že, jiní byly s překladem rychlejší a když jsi měnil celý motorek, tak tam je i ten doběh. Co takhle ještě výhřev trysek ostřikovačů?

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 15:56
od xtreme
[quote="starML"][/quote]
skusam stahovat tie schemy, ale predpokladam , ze stejne z toho budem lama :oops:
hm. aaa vyhrev trysiek to bude predpokladam toto.. na fotke. nie je to zapojene..
a tej dojazd fakt netusim kde je.. ja som proste vymenil motorcek, zapojil konektor a to bolo vsetko 8-[

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 16:43
od starML
Jak už jsem psal, ten doběhový kontakt je součástí převodovky toho motorku. Takže pokud jsi měnil celý motorek (ta převodovka je v tom), tak ten problém bude jinde.
To odpojené vyhřívání to taky být nemůže, tak začni zkoušet ty relátka související s ostřikem a stěrači. Některé může zůstat viset, ale hlavně se stává, že bývá zkrat v té patici, do které se relátka zasunují. Buď jsou pod paticí někde zpečené dráty, ale taky bývá vypálená ta umělá hmota, která trochu (někdy dost) vede.

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 16:49
od xtreme
starML napísal:
Jak už jsem psal, ten doběhový kontakt je součástí převodovky toho motorku. Takže pokud jsi měnil celý motorek (ta převodovka je v tom), tak ten problém bude jinde.
To odpojené vyhřívání to taky být nemůže, tak začni zkoušet ty relátka související s ostřikem a stěrači. Některé může zůstat viset, ale hlavně se stává, že bývá zkrat v té patici, do které se relátka zasunují. Buď jsou pod paticí někde zpečené dráty, ale taky bývá vypálená ta umělá hmota, která trochu (někdy dost) vede.

jj, v tom motorceku to nebude, pretoze ked som ho vypojil, tak odber sa nezmenil.. hm.. a nebude tam suvislosti s tym motorcekom ostrekovacov? mi nejde do hlavy ze nevypina.. ked ho chcem vypnut m usim cely motor vypnut : /
popozeram tie relatka.. este mam jednu otazku.. nie je niekde presne popisane na co konkretne relatko je? bo su relatka v poistnej skrinke a aj pod sedackou v zadu su zo tri.. a netusim vobec na co ktore je..

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 17:03
od xtreme
sranda je ze podla knihy jak na to mam v poistnej skrinke v predu verziu low, a vzadu pod sedackou verziu high :shock: :? to je mozne v pohode? trosku tomu nechapem.. kukni..

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 17:28
od starML
Vyndej si ten italskej papír, co je strčenej pod těma pojistkama, ze kterého jsi přečetl ty italské názvy spotřebičů na 22. pojistce. Tam bude u těch relátek něco podobného, v podezření je K11, A30. Typy použitých relátek najdeš tady - http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=61&fg=25 , dole v popisu je barva toho relátka. U některých relátek je rozkresleno i schéma.

Ale když o tom přemýšlím, tak klidně můžeme skončit u páček pod volantem. Tam se ty stěrače a ostřikovače ovládají a může tam být něco zlomeného. Např. při ostřiku to i stírá.

Pokud v těch stažených schématech nic nenajdeš, tak koukni do toho panelu s relátkama. Tady prověř :
- jestli to relé není sepnuté trvale, t.j. připečené kontakty = relé vyndej (nevylom to!!) - odběr klesne
- odběr zůstává i při vyjmutém relé = spečené dráty, probíjí patice
- jestli tam není trvale přivedeno spínací napětí ==> páčka pod volantem

Jinak u BMW je zpravidla :
hnědá - kostra
červená +
oranžová - spínané +
modrá a další vícebarevné = ovládání

Pokud něco najdeš v těch stažených schématech a nebudeš si jistý, tak napiš, kouknu na to. Ale nechce se mi tahat 120mega.

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 17:30
od xtreme
:wink: diki m oc.. kuknem to .. ale packu som vypojil a iba tak som skusil pripojit druhou, mam nahradnu... ale problem zostal, takze kuknem tie relatka..
tie schemy a relatka som nasiel v jak na to.. som zabudol ze to tam bolo rozkreslene :wink:
aaa ten papir nepojde vybrat, je nalepeny na kryte poistiek :smile:

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 17:36
od starML
No tak ty schémata jsi už stáhnul, jen na nich prd vidím, je to malé. Tak teď si najdi tu pojistku 22 a jdi po drátech k tomu relátku. Už jsi blízko.

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 17:41
od xtreme
starML napísal:

Ale když o tom přemýšlím, tak klidně můžeme skončit u páček pod volantem. Tam se ty stěrače a ostřikovače ovládají a může tam být něco zlomeného. Např. při ostřiku to i stírá.

to nema? protoze to mi robilo.. ked som zapoj ostrekovace tak mi zapli aj stierace.. :shock: hm.. prave to sa mi na tom pacilo :P sakra.. tak packy pod volantom?
teraz nemyslis tieto packy, vsak?

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 17:43
od xtreme
starML napísal:
No tak ty schémata jsi už stáhnul, jen na nich prd vidím, je to malé. Tak teď si najdi tu pojistku 22 a jdi po drátech k tomu relátku. Už jsi blízko.

klikni na obrazok.. naschval som to naskenoval, ked na to kliknes ti to zobrazi velke a v pohode sa to da citat.. idem to pozriet..

Re: vie tu niekto po taliansky?

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 18:53
od starML
Blbě jsem to napsal, když přitáhneš k sobě, tak to pustí ostřikovač a současně to stírá - tak to má být. Ano - myslím tu pravou páčku (Pos.1). Obrázok
Obrázok

Takže když jsem si to schéma rozkliknul, tak už to vidím.
Odspoda - X295 připojené na mínus, hnědý drát (BRAU), průřez 0,75mm
při přitažení páčky k sobě se levý kontakt přesune na (5) a pravý kontakt přesune na (4) rychlý chod.

Takže vyzkoušej na té odpojené páčce, jestli :
- v normální poloze nejsou spojeny kontakty (1) a (5), dráty hnědý a hnědý s fialovým pruhem BRAU-VIOLET
- při přitažení se musí (1) a (5) spojit, pokud je vše OK ==> páčka je dobrá
- teď zkus, jestli na na tom protikonektoru komora (5) není kostra (ohmetrem proti kostře vozu)
- pokud tam kostra bez zapojené páčky je, tak to je ten signál k sepnutí relé motorku ostřikovačů. Plus na vinutí relé je přes pojistku trvale přiveden, jen se ta druhá strana vinutí uzemňuje tou páčkou.

Pokud máš páčku v pořádku, tak ten hnědofialový drát někde chytá kostru a to je špatně.