Strana 1 z 2

Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Pondelok, 8. Apríla 2019, 18:09
od XanaX
Vzdy som myslel ze e38 je lod a je to celkom bezpecne auto no po tomto tomu uz velmi neverim , aky mate nato nazor ?

https://www.pribram.cz/clanek/aktualne-po-celnim-narazu-dvou-vozidel-osetruji-zachranari-zranene-osoby/11485/

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Pondelok, 8. Apríla 2019, 18:13
od PetoK
Fyzika nepusti, novsie auta maju ovela lepsie riesene deformacne zony, zase na druhu stranu keby namiesto tej E38 isli v nejakej fabii, uz im vyhravaju pohrebne zvony...

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Pondelok, 8. Apríla 2019, 19:24
od Abyssko
Ak nikto nezomrie, tak obe auta splnili účel... A vydu z toho rovnako dobre

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Pondelok, 8. Apríla 2019, 20:15
od pistacik11
Tak hlavne e38 ma už svoj vek, kto vie v akom stave mala plechy, čo sa bezpečnosti týka, tak dnes ťa už lepšie ochráni aj nová fabia ako e38, roky vyvoja neoklames, plechy sú tiež niekde inde, nielen deformacne zóny

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Pondelok, 8. Apríla 2019, 22:16
od Fuxxo
presne jak pista pise, nechapem preco si ludia myslia ze cim vacsie auto maju tym bezpecnejsie je, aj napriek tomu ze ma korene v roku 1995 :-/ ta logika nefunguje, vtedy bol vyvoj uplne inde ako teraz..

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Utorok, 9. Apríla 2019, 02:16
od Dogg88
Ista logika v tom je, kedze vacsie auto = vacsia deformacna zona. Samozrejme tu ale plati predovsetkym ze cim novsie, tym bezpecnejsie...

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2019, 19:09
od bmwmpower82
Len tá energia sa prenesie na cestujúcich. Deformácie zóny sú na deformáciu ...

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2019, 20:19
od pablohablo
popoko

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2019, 20:27
od PetoK
V pohode? Co nevidis ze kabina je dost pokrcena, sklo prasknute, skrutena strecha, zlomeny A stlpik, dvere skrutene a posunute o pol metra a riadne zatlacena aj palubovka ? Ako asi na tom musel byt vodic? Moze byt rad ze vôbec prezil

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2019, 23:08
od pablohablo
no ved to je dobre, co sa krci a ohyba pohlcuje energiu narazu, zle by bolo keby mu miesto medzi pedalmi a sedackou vyplnilo napr. koleso

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Piatok, 12. Apríla 2019, 03:03
od pistacik11
pablohablo napísal:
no ved to je dobre, co sa krci a ohyba pohlcuje energiu narazu, zle by bolo keby mu miesto medzi pedalmi a sedackou vyplnilo napr. koleso
To bol snáď len sarkazmus toto. Lebo ináč fakt neviem čo je dobré na tom, že ťa palubovka pripučí o sedadlo, volant zlomí nohy, vďaka krivému A stĺpiku neotvoríš dvere a hrozí, že v prípade požiaru môžeš v aute uhorieť.

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Piatok, 12. Apríla 2019, 09:10
od Fuxxo
dpc zas nerobme z toho skodu 120, kde by sa to mohlo stat.. dnesne auta po naraze sa snazia prave o to, aby A stlpik a celkovo kabina ostali nepokrcene a naraz pohlcovali tie casti ktore su okolo kabiny a tym padom cestujuci su v bezpeci.

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Piatok, 12. Apríla 2019, 09:42
od 100RM
Videl som osobne 840i, ktora roztrhla o 20 rokov novsiu Oktavku na polovicu a z e31 typek vystupil s hrcou na hlave... Je to vela aj o uhle narazu, sile, nahode a stasti

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Piatok, 12. Apríla 2019, 12:15
od Fuxxo
samozrejme, ked s tou 840 najebal do oktavie z boku v plnej palbe tak ano :-D

Re: Bmw e38 bezpecnost ?

Napísané: Piatok, 12. Apríla 2019, 23:38
od rapidwinner
Neviem, ci pozeram to iste video ako vy, ale ja vidim naraz dvoch aut s polovicnym prekrytim predku, co je ten absolutne najnicivejsi naraz do prednej casti vozidla, necudoval by som sa preto stavu oboch vozidiel - ani E38.

Dalej vo videu vidim Voyager, ktory ma predok o nieco vyssie ako E38, takze automaticky pohlcuje vacsie % narazu spodok auta /nosniky, napravnica, motor/, zatialco celu E38 skor viac zatlacilo dole, vysledok coho je vidiet na videu. Dalsia vec je fakt, ze ak sa obe auta stretli na okreske, kde je povolena 90, coz je rychlost, pri ktorej sa auta na NCAP NEtestuju.

Ako pise Fuxx, rozhodne nejde o ziadnu Skodu 120, len skratka nehoda sa odohrala na realnej ceste, nie v skusobni.

Nedavno tu inac bola na predaj rozbita E39, presne tak isto burana na LP blatnik Citroenom C5, ktory vyzeral oproti spomenutej E39 relativne v pohode. Bolo ale zjavne, ze Citroen bural celym predkom do prakticky rohu auta.

Suhlasim tiez so 100RM, faktorov je pri podobnej destrukcii o nieco viac a kazdy zohrava podstatnu rolu.