Strana 1 z 3

Tesnenie pod hlavu?

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 22:49
od heroe
Je to len taky napad, ani neviem ci je to mozne ale cisto teoreticky (fakt neviem kolko ma vysku take tesnenie), keby sa tam vlozilo tensie malo by to zvysit kompresny pomer v motore nie??? Tzn. ze malicky narast vykonu??? Skusal niekto (hlavne svojpomocne by ma zaujimalo)? Aky material to vlastne je?

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 22:54
od BMino
ano zvysi kompresny pomer, ale svojpomocne to urcite nerob

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 23:02
od luky2208
stenšovaním tesnenia sa zvečší kompresný pomer ale POZOR hrubky tesnenia su rozne podla toho aký presah ma piest cez okraj valca v HU takže ak to preženieš tak ti piest udrie do hlavy. treba to zmerať.to čo spomýnaš sa robý tak že sa stahuje z hlavy,a tím sa zmenšuje spalovací priestor a zvyšuje sa kompresny pomer. :wink:

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 23:04
od RALF
presne, radsej si dat profesionalne zbrusit hlavu jak s tesnenim

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 09:02
od Mr.S
Mal by si tam mat tesnenie kovove, a ked mas seriove tesnenie, tak do minusu ist nevies iba do plusu, co sa hrubky tyka.

Pri zbruseni hlavy a naslednej zvysenej kompresii, ti moze motor nespravne detonovat a auto nepojde vobec.

Bmw nie je skodovka, takze podobne "upravy" mozu vyjst celkom draho, ked znizenie kompresie, tak seriove piesty mozes zahodit a kupit ine, ktore budu zodpovedat kompresnemu pomeru, ktory chces dosiahnut.

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 13:02
od heroe
Aha, takze dam priklad, keby som vybral to tesnenie a dal urobit duralove alebo take nieco ale s tensim profilom, nie o vela povezdme 0,1 mm (ak vychadzam z toho ze original ma 0,5, lebo fakt neviem ake je). tak by to aj tak nemuselo fungovat kvoli nespravnej detonacii??? Co by som teda este musel urobit??? Ake by este mohli byt problemy?

Zaujimama to preto ze by som ho chcel vymenit ked budem riesit olej a tak. Nie ze by som chcel nahanat koniky za kazdu cenu, ale keby to bolo len taketo jedoduche tak preco nie? Brusit hlavu jednoznacne nechcem to by som riesil keby mal motor motor 2krat taky objem.

Este by ma zaujimalo ze ci by nebol velky nepomer mezdi zvysenim vykonu a zivotnostou motora. Nie ze dostanem navyse napr 1 zrieba a po 1000 km mi odide motor. Prave preto ze to je BMW a nie skodovka, ved kazdy motor je poddymenzovany. :wink:

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 13:19
od heroe
Pežot napísal:
Ehm takéto experimenty neskúšaj :lol: :lol: :lol:

Mimochodom prečo nekúpiš väčší objem ako sa trtkať tuto s naháňaním 2-3 koňov :?


Skus si este ray precitat prispevok nad tvojim a mozno sa dozvies :wink:

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 13:29
od heroe
Dobre, zda sa mi ze presakuje takze ho budem musiet aj tak vymenit, a dural je podla mna zliatna kovu s lepsimi vlastnostami ako samotna ocel ktora tam je teraz. A ked mozem jednym dobrym skutkom spravit dve veci tak preco nie?

Inak este reakcia na odpovede predtym. Neviem preco by som nemohol experimentovat, ved to auto ma 12 rokov, aj ked je to BMW uz to pomaly bude herka, a ako inak sa o tom nieco naucim??? Iba vozit sa vie kazdy debil. Ja chcem aj nieco vediet urobit!!! A nie utekat do autorizovaneho servisu zakazdym ked sa zadrbe palivovy filter alebo sviecka.
:wink:

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 13:33
od Jannci
heroe napísal:
Ja chcem aj nieco vediet urobit!!! A nie utekat do autorizovaneho servisu zakazdym ked sa zadrbe palivovy filter alebo sviecka.
:wink:


hovoris mi zduse

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 13:38
od killian
heroe napísal:
Ja chcem aj nieco vediet urobit!!! A nie utekat do autorizovaneho servisu zakazdym ked sa zadrbe palivovy filter alebo sviecka.
:wink:

ak mas na to financne prostriedky a nie je ti luto tych penazi, co pripadne das za novy motor ak tento odpalis svojim experimentovanim, tak nevidim problem

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 13:45
od heroe
killian napísal:
ak mas na to financne prostriedky a nie je ti luto tych penazi, co pripadne das za novy motor ak tento odpalis svojim experimentovanim, tak nevidim problem


mno ved prave preto by som chcel vediet ze ake problemy mozu nastat. Nezda sa mi ze by to bol velky roziel ci obrusim hlavu alebo dam tensie tesnenie. samozrejme s tou hlavou je to asi na dlhsiu zivotnost, ale vysledok je rovnaky - znizenie priestoru v tele motora -> vacsia kompresia atd....

Nemam vsak ani bledomodry sajn ze co by sa mohlo stat, to s tymi piestami je jasne ze aby sa neopreli o hlavu, ale netusil som ze by som ich musel aj menit za ine. Radte co to da!!!

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 13:54
od Helldiver
Nevidim nic zle na takomto experimentovani, akurat by clovek mal mat minimalne ake take prakticke skusenosti a teoreticky toho nastudovaneho velmi vela a nie ze hrrrr, idem tunit motor bez toho aby som mal prehlad o nejakych veciach a potom sa pytam na zakladne veci. Hovoris ze auto ma 12 rokov, v podpise mas E36 316i, takze zrejme motor M43, kompresny pomer 9,7. Tak si vypocitaj podla vrtania, zdvihu atd. a kolko zvysis kompresny pomer ked trocha liznes hlavu, spocitaj si podla podla zdvihu vacky, priemeru a uhlu ventilov ci nedojde k ich kolizii s piestami, zistit si ako mas namapovany v motronicu predstih, zisti ako ho budes musiet posunut so zvysenim kompresneho pomeru, zisti si o kolko sa ti posunie casovanie vacky ked sa os vackoveho hriadela dostane so znizenim hlavy blizssie k osi klukovky a ako to poriesis... Potom sa mozme bavit uz len o tom ako toto zvysenie kompresneho pomeru dosiahnut :wink: .

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 14:06
od heroe
Helldiver napísal:
Nevidim nic zle na takomto experimentovani, akurat by clovek mal mat minimalne ake take prakticke skusenosti a teoreticky toho nastudovaneho velmi vela a nie ze hrrrr, idem tunit motor bez toho aby som mal prehlad o nejakych veciach a potom sa pytam na zakladne veci. Hovoris ze auto ma 12 rokov, v podpise mas E36 316i, takze zrejme motor M43, kompresny pomer 9,7. Tak si vypocitaj podla vrtania, zdvihu atd. a kolko zvysis kompresny pomer ked trocha liznes hlavu, spocitaj si podla podla zdvihu vacky, priemeru a uhlu ventilov ci nedojde k ich kolizii s piestami, zistit si ako mas namapovany v motronicu predstih, zisti ako ho budes musiet posunut so zvysenim kompresneho pomeru, zisti si o kolko sa ti posunie casovanie vacky ked sa os vackoveho hriadela dostane so znizenim hlavy blizssie k osi klukovky a ako to poriesis... Potom sa mozme bavit uz len o tom ako toto zvysenie kompresneho pomeru dosiahnut :wink: .


A toto bolo tazke napisat? Presne takehoto cloveka potrebujem! :smile:

A kedze som byvaly gymnazista, tak by som potreboval aj niekoho co by ma tieto vsetky veci naucil. To ale asi nebude na jedno poobedie vsak? :cry:

Najde sa dobra dusa co by mi v takomto niecom dokazala niekedy pomoct, resp. venovat chvilku casu?

Napísané: Pondelok, 1. Decembra 2008, 00:02
od heroe
He he takze zistil som ze vrtanie je 84 mm, zdvih 72 mm a kompres pomera ako uz bolo spomenute je 9,7, ale co s tymito cilslami??? Kde zistim dalsie udaje a ako to vyratam?

Napísané: Pondelok, 1. Decembra 2008, 09:26
od Helldiver
Obrázok

Toto sa tyka M30 sestvalca... Ale jednoducho si to preformulujes aj na M43 stvorvalec.