Strana 1 z 3

Názory na kolesá

Napísané: Štvrtok, 13. Novembra 2008, 21:30
od chico69
Zdravím,
chcel by som na leto kúpiť nové disky aj s pneumatikamy (budem s nimi jazdiť iba v lete) a chcel by som počuť viacero názorov na viacero druhov (resp. skôr rozmerov) diskov či pneumatík.Hlavne by som sa chcel zamerať napr. na vyšší/nižší komfort, jazdné vlastnosti, spotreba atď..Jazdím dosť v BA (čiže vozovka na pič.. ).
Viem že kolko ludí tolko chutí, ale chcem počuť subjektívne názory a pri viacerých názoroch snáď dospieme k nejakému výslednému čo ma usmerní..

Napísané: Štvrtok, 13. Novembra 2008, 22:16
od Jannci
nizky profil + lepsia trakcia (v zakrute a pri prudkom rozbehu
a brzdeni nedochdza k stlaceniu gumy)
- citis vacsinu nerovnosti, vacsie riziko ze pokrivis koleso.
vysoky profil = presny opak nizkeho. mas vacsi komfort

siroka pneu + lepsie drzi na ceste
- vas vacsi valivy odpor, cize ti to bude trosku viac papat
uzka pneu - osobne by som na letnych pod sirku 205mm nesiel.

samozrejme musis skombinovat spravny profil so spravnou velkostou elektornu, aby to nevyzeralo ako koza a aby ti neskresloval tachometer.
inak niekde na 3kovom fore su zoznamy, ake rozmery na ake bmw mozes dat.

Napísané: Štvrtok, 13. Novembra 2008, 22:41
od Peppo
na BA v pohodicke predok 8x18 225/40/18 ET 34
zadok 9x18 255/35/18 ET 37

to ET moze byt aj 35 predok zadok... treba vyskusat aby to moc netrcalo alebo aby to nebolo utopene

Napísané: Štvrtok, 13. Novembra 2008, 23:33
od jararak
neviem, neni 18" az prilis moc?

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:01
od chico69
Jannci napísal:
inak niekde na 3kovom fore su zoznamy, ake rozmery na ake bmw mozes dat.

- hej to už mám viac-menej preštudované

Jannci napísal:
aby ti neskresloval tachometer.

-vie mi niekto vysvetliť akým spôsobom to vplýva na tachometer - tá zlá kombinácia pneumatiky a disku..princíp ako to funguje..

Peppo napísal:
to ET moze byt aj 35 predok zadok... treba vyskusat aby to moc netrcalo alebo aby to nebolo utopene

- no toto by som najradšej vyriešil najoptimálnejšie...lebo mám znížený podvozok a zdné kolesá trochu do A, takže teraz mám vrchnú časť trochu dosť vnútri (pridám foto)

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:08
od Mimo
chico69 napísal:
-vie mi niekto vysvetliť akým spôsobom to vplýva na tachometer - tá zlá kombinácia pneumatiky a disku..princíp ako to funguje..


tu je taká pekná stránka kde dáš rozmery pneu origo vs to čo máš a vypočíta to všetko :lol:
http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:11
od chico69
Mimo napísal:
tu je taká pekná stránka kde dáš rozmery pneu origo vs to čo máš a vypočíta to všetko :lol:
http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp

- hej poznám tú stránku, ale princíp toho skreslovania tachometra mi to nevysvetluje.. :smile:

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:12
od Mimo
mení sa ti priemer kolesa... otáčky kolesa sú síce rovnaké ale tým pádom,že je priemer iný je iná aj rýchlosť.. kua neviem to teraz lepšie vysvetliť :lol: :lol:

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:18
od Pežot
V skratke:
To čo ti ukazuje tachometer je na čidle, ktoré je pripojené na prevodovku. Ako rýchlo sa ti točí hriadeľ v prevodovke takú rýchlosť ti ukazuje. Zmeň čokoľvek za prevodovkou, tzn. od výstupu z prevodovky až po kolesá a rýchlosť sa ti zmení, nakoľko bude iný obvod kolesa, čiže daj si dve plechovky k sebe označ si istý bod a otoč ich o jednu otáčku, väčšia bude ďalej ako menšia, tzn. že pri tých istých otáčkach kolesa sa dostaneš ďalej na väčšom. Takže s väčším kolesom menšou rýchlosťou prejdeš to isté ako s menším väčšou, ak som to správne pochopil :wink: Síce ti bude ukazovať XX kilometrov v skutočnosti to môže byť YY, teda aspoň tak nejako by to malo byť.

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:21
od chico69
Mimo napísal:
mení sa ti priemer kolesa... otáčky kolesa sú síce rovnaké ale tým pádom,že je priemer iný je iná aj rýchlosť.. kua neviem to teraz lepšie vysvetliť :lol: :lol:

- hmm..jasné, teda ak si to dobre vysvetlujem, tak v podstate by som mal zachovať určitý celkový priemer kolesa (disku+pneumatiky). Čiže ak je malý disk tak väčší profil / ak je väčší disk,tak nižší profil..som si to vysvetlil polopaticky asi tak, že ak je koleso väčšie tak pri rovnakých otáčkach (napr. 1 otáčke) prejde väčšiu dráhu, ako koleso s menším polomerom...-môže byť ?

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:23
od Pežot
chico69 napísal:
- hmm..jasné, teda ak si to dobre vysvetlujem, tak v podstate by som mal zachovať určitý celkový priemer kolesa (disku+pneumatiky). Čiže ak je malý disk tak väčší profil / ak je väčší disk,tak nižší profil..


Tak ako vravíš, ale bacha aj na šírku, lebo tá zvyšuje odpor, ktorý tiež má vplyv na rýchlosť a ukazuje viac ako skutočnosť :wink:

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:25
od Mimo
:-k hm s tou šírkou sa mi to nezdá...odpor je určite väčší ale ale...

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:33
od Pežot
No a v tom to je, že čím väčší odpor tým menšia rýchlosť (samozrejme sa nebavíme o 5 km/h ale tak o 0,3 a menej :wink: ale vplyv to má :wink:

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:39
od Mimo
no ano, koleso má odpor, ale jeho otáčky sú rovnaké nie?

ale uznávam, riešime už pičoviny :? :D

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:43
od Pežot
Ak ma pamäť neklame tak by sa mala zmeniť rýchlosť otáčania nakoľko ak máš tenšie a širšie koleso tak potrebuješ inú silu aby si ich roztočil. Jedná sa o hmotu, ktorú musíš roztočiť a čím viac hmoty, tým viac sily (v skratke väčší odpor kladú kolesá na motor). To znamená, že na tú istú rýchlosť potrebuješ viac výkonu, čo v súvislostiach znamená vyššie otáčky a vyššiu spotrebu. Takže by som povedal, že šírka ovplyvní rýchlosť a spotrebu o nejakú zanedbateľnú položku :wink: Ale ovplyvní