Strana 1 z 3

zmazať

Napísané: Nedeľa, 8. Júla 2007, 18:13
od ceco232
Chcel by som zachovalé, plne pojazdné bmw e30 bez väčších závad... aký by bol najlepší motor pre každodennú prevádzku??? na čo si mám dať najviac pozor a akú cenu mám očakávať??? za všetky rady vopred díki...

Napísané: Nedeľa, 8. Júla 2007, 20:56
od BMino
podla mna by si mal najlepsi 2.0 6valec s katom, 4-valce budu vylietane, 323i je moc stare, 325e ma objem 2,7, iked ma nizsiu potrebu, viac zaplatis na poistke, a 325i budu tiez znicene, pretoze nikto si to nekupi aby s tym jazdil normale, ked to uz ma 170PS a budu dost drahe. Este by mohol vyhovovat 4-valec, 1.8i M40, tiez ma slusny tah a aj spotrebu, ale musis najst zachovaly kusok, ale to aj 320i.
Ten dvojliter ak sa o neho predchadzajuci majitel dobre staral vydrzi tych 300 - 350 bez generalky, ale chce to starat sa, olej, nastavovat ventily... bezna udrzba, a poriadne taha az od 4000-4500 a od 5000 ma podobny tah ako e36 M3 (vyskusane, len M3 taha od 2000 do 7800).
Ta 1.8i M40 je dost ziva a taha od spodu, spotrebaje tam mozno o 1-1,5 litra lepsia.
Cenu pocitaj tak od 60 000 ak chces zachovaly kusok, este je moznost, ze by si kupil totalny srot za par korun a zvonku doviezol druhu, su tam fakt krasne kusy tak za 1200-1500eur a prevaril cisla,
pozor si daj na koroziu, hlavne v oblasti zadnych tlmicov, a na podlahe pri nohach vpredu, ako aj predne blatniky pri dverach, zadne lemy... je to proste stare auto, a od buranych ruky prec, su s tym len problemy

Napísané: Nedeľa, 8. Júla 2007, 21:48
od Kraken
A snaž sa kúpiť auto od nejakého majiteľa ktorý sa o to fakt dobre staral. Mne sa podarilo kúpiť auto ktoré mal starší pán ktorý si auto doviezol v r.92 zo švajčiarska. Do motora ruky nestrkal, pravidelne menil v servise olej. Takže motor je v dobrom stave a mal som istotu že mu nikto nedával zabrať.

Najlepšie by bolo keby si si vybral z inzerátov viac E30tok, išiel ich obzrieť a z nich vybrať tú najlepšiu.

Motory M40 sú v pohode ak nájdeš nejaký nevylágrovaný kúsok ale nevýhodou je že väčšina M40 má zodratú vačku a klepú hydroštely (hydraulicke vymedzovanie vôle ventilov). Ale to klepanie neuberá na výkone. Samozrejme najlepšie motory sú 6 valce čiže 320 a 325 ale ja ako študent by som 6 valcov neuživil.

Napísané: Nedeľa, 8. Júla 2007, 22:53
od Helldiver
Zasa ono ked pocujes ten 6valec a niekto ti ukaze ten zatah, tak sa zacnes rozhodovat viac srdcom ako rozumom :smile: . To je aj moj pripad,ked som povodne chcel kupit E30 318i M10 motor, lebo je to jednoznacne najspolahlivejsi motorv E30 s najnizsimi nakladmi na udrzbu a nakoniec som kupil 325i a to hodne vylietanu, takze hned vymena sviecok, odstrananie vysypaneho katu a namiesto toho rezonatory, vymena prevodovky atd. A uz som do toho dal penazi ovela viac ako som planoval a to som este na uplnom zaciatku. Takze fakt ak chces spolahlive a nizkonakladove auto, tak 318i M10 . 325i sa zhanaju uz dost tazko a na 90% su totalne vylietane... 320i moze byt lepsia volba z tohto uhla pohladu, ale zasa by ma uz sralo, ze to taha horsie jak 4 valec ISO a zere o dost viac + servisne nakaldy rovnake ako pri 325i.

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 06:29
od bavo36
Skúste sa rozpísať o motoroch 1,8 M40 a 1,8 M10. V čom je rozdiel.
:roll: Aby chlapec vedel :D

Re: Chcel by som si kúpiť e30

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 08:27
od bymep_e34
ceco232 napísal:
Chcel by som zachovalé, plne pojazdné bmw e30 bez väčších závad... aký by bol najlepší motor pre každodennú prevádzku??? na čo si mám dať najviac pozor a akú cenu mám očakávať??? za všetky rady vopred díki...


Ak sa na afte chceš voziť sám resp. len s frajerkou vyberal by som kupéčko :wink: má väčšie dvere a vyzerá lepšie :lol: :wink:

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 08:41
od Helldiver
Skúste sa rozpísať o motoroch 1,8 M40 a 1,8 M10. V čom je rozdiel.
Rolling Eyes Aby chlapec vedel Very Happy

motor M10 pouzivalo BMW pomerne dlho, tuzim sa prvykrat objavil v "Neue Klasse" teda v BMW 1500 a 1600 este v 60. rokoch. Pouziva retazovy rozvod a klasicke vymedzovanie voli ventilov podlozkami (inac vhodnejsie pre vysoke otacky, M10 v roznych upravach bol velmi uspesny aj ako zavodny motor). M40 bol vyvinuty v roku 87 a vyuzival vtedy "modny" remenovy rozvod (kedze prevladal nazor ze je menej hlucny) a hydraulicke vymedzovanie voli ventilov hydrostelmi. M40 okrem toho pouziva motronic, teda ECU riadi vstreky aj predzapal, kym v M10 bol K-jetronc (mechanicka striekacka) a neskor L-jetronic, teda ECU riadila len vstreky a zapalovanie riadil samostatny TSZ modul (vacsinou taka krabicka pripevnena z vnutornej strane na blatniku). M40 je sice modernejsi a ma troska vyssi vykon + odpada potreba vymedzovania voli ventilov kazdych 20 000km (zhruba), ale urcite by som chcel radsej M10, je spolahlivejsi, ide to viac menej rovnako ako M40 a este ma ten motor ovela vacsii potencial uprav (da sa z neho dostat v domacich podmienkach aj 160-170PS).

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 12:47
od Kraken
tak tak, dobre vravíš

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 16:03
od BMino
ale zas 320i ma oproti 325i nizsiu spotrebu

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 17:57
od Michal 4WS
Keď E30 tak potom kombi. Je nádherné aj keď má maximálne neergonomicky vyriešené dvere na batožinovom priestore :D

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 18:15
od Helldiver
Najkrajsia E30 je urcite E30 cabrio (napr toto je vysloveny krasavec Obrázok ), a podla toho aj E30 cabrio stoji kludne 4-5krat tolko co normalna (sedan, coupe) E30 :smile:

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 18:18
od SPARROW
no M10 je spolahlivy motor mame ho v nasej E21 a ma najazdenych nieco cez 300 000 km a slape stale ako hodinky. A co som videl tak v F1 z M10 dostali 1500 koni

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 18:27
od Michal 4WS
Jasné! Na Cabrio som zabudol... 8)
Obrázok

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 18:35
od BMino
mylite sa chalani :oops: M3 pripadne M3 cabrio

Napísané: Pondelok, 9. Júla 2007, 18:39
od Michal 4WS
Može byť? 8)
Obrázok