Strana 1 z 1

Pneumatiky-mikrotrhliny

Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2015, 19:26
od fishbone
Caute,
nechcem zakladať zbytočnú tému a hlavne pokiaľ ide o všeobecnú problematiku pneumatík, ale kde inde je sústredenej toľko motoristickej inteligencie s ktorou sa da diskutovať ako tu :-).
Menil som pneumatiky za letné a všimol som si že v oblasti bočníc má každá jedna po obvode nad diskom mikrotrhliny. Pneumatiky majú 4 roky, čiže úplne staré nie sú. Dezén je ešte cca 5 mm. Skladované boli vždy na stojane (taký ten na vodorovné uloženie- čiže pneumatiky sa spolu nedotýkajú a ich váha sa prenáša len diskom nie gumou). Jazdené boli prakticky 95% bežne, občas som mal výpad v podobe rýchlejších prejazdov zákrutami a 1 krát (hodne dávno) som s nimi absolvoval taký hobyslalom (depo pod PK babou) .Vždy som sa o ne staral - kontroloval tlak, používal som sprej na oživenie pneumatík (tuším Coyote, ktorá okrem lepšieho vzhľadu by mala práve zabrániť degradácii gumy. A pneu vypadajú podľa mňa desne.
Rád by som sa spýtal, čo to mohlo spôsobiť (či napr. práve ten sprej ), ako aj na názor či sú ešte bezpečné aj pri povedzme rýchlejšom prejazde zákrut . Pre doplenie info ide o micheliny 205/55 16. Má podľa vás zmysel spúšťanie tlaku na dobu keď sa na kolách nejazdí?

Re: Pneumatiky-mikrotrhliny

Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2015, 20:08
od dasto
Fuha, toto by som od michelinky necakal. Je to na oboch bocniciach, alebo len na vonkajsej strane? A na vsetkych pneu rovnako?

Re: Pneumatiky-mikrotrhliny

Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2015, 21:02
od heretik
Ak je to len povrchove a nie su to hlboke trhliny, tak to vobec nevadi v dalsom pouziti pneumatiky, pretoze hlavna nosna konstrukcia je z ineho materialu a vonkajsia guma celkovy stav nosnej konstrukcie neovplyvni do takej miery, aby to malo vplyv na jazdne vlastnosti.
Obrázok
Na tomto obrazku vidno, ze guma co je na povrchu bocnice je len v tenkej vrstve a ma hlavne kryciu a funkciu akoby obalu pre tu vnutornu hlavnu konstrukciu pneumatiky.

Re: Pneumatiky-mikrotrhliny

Napísané: Piatok, 10. Apríla 2015, 06:38
od auto111
Nemci maju zasady ze pneu maju splnat:

4 roky MAX
4 mm MIN
4 identicke gumy (viem u niektorych aut je zmiesane obutie - no aj tak mozu byt obute 4 rovnake typy gum od rovnakeho vyrobcu).

Takze tie Michelinky sa dostali akurat za zivotnost (ked uz doziva material na povrchu a dezen ci ine casti pneu mozu byt na tom podobne zle).

Re: Pneumatiky-mikrotrhliny

Napísané: Piatok, 10. Apríla 2015, 15:11
od jararak
ja by som povedal takto, strel to nejakemu chudakovi za par drobnych nech mas na kavu a kup si poriadne gumy

Re: Pneumatiky-mikrotrhliny

Napísané: Sobota, 11. Apríla 2015, 14:38
od Maco
taktak, dakomu to predaj na zodratie a kup si nove gumy. Netreba nad tym lamentovat aj keby to bola neviem ktora vrstva pneumatiky. Na tom by som uz spokojne nejazdil.