Strana 1 z 2
M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 10:13
od Easa
Zdar,
Na Bimmerfeste hodne rozoberaju E36 a 39 s M50/52, konkrétne úpravy týchto motorov, mimo oturbenia / kompresora. Chcel som sa opýtať, skúšal už niekto z vás niektorú z týchto modifikácií? Resp. je to taký list čo ma napadlo s tým motorom urobiť, je mi jasné že to nebude lacné, a že za tie peniaze môžem auto predať a kúpiť silnejšie, no to som zavrhol. Nerád mením autá, k tomuto už mám vytvorené isté puto a hlavne má jasnú históriu + je v skvelom stave. Rozpíšem sa teda čo som ponachádzal že by stálo za zmienku.
- "Studené" sanie, izolované od motoru niekde pri ľavom svetlomete
- Big Bore Throttle Body - Zväčšená škrtiaca klapka, dá sa objednať z US od Riot Racing, cca 250€
- M50 Manifold swap - Toto by ma zaujímalo či to tu už niekto robil
- M3 US Vačky - U nás pravdepodobne nezohnatelné, a Schrick / iné stoja 1000+€ čo je mimo
- Underdrive Pulleys - Remenice s iným prevodovým pomerom, uvoľnuje to nejaký výkon pri menších otáčkack altíku a klímy - cca 250€
- Premapovanie ECU, na Ebayi sa dajú zohnať už premapované a pripravené Siemens jednotky
- Schmiedmann ladené zvody resp. kompletný výfuk s hi-flow katmi - cca 600€
- Nahradenie viskospojky a mech. ventilátora elektrickým - ???
To sú veci čo sa dajú reálne urobiť za dobré peniaze, pak samozrejme quaife diferák, ale za to 1500€ nedám, aspoň nie teraz...
Skúšal niekto niečo z uvedeného, resp. ak k tomu niekto má čo povedať tak sem s tým
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 10:25
od pistacik11
Píš gaspo-vi
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 10:26
od Hugino
Do prčíc, to fakt každú tvoju tému musím presúvať do inej sekcie, lebo to všetko jebneš do pokecu?

Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 10:29
od PeqpeK
preco to radsej nepredas a nekupis silnejsie?
keby mam mega tutti frutti auto ktoreho sa nechcem zaboha zbavit ale je mi malo vykonu tak asi idem do turba...ale na to musis mat aj vybavenie aj cas, co predpokladam, ze nemas...preto je podla mna najrentabilnejsie riesenie kupit ine auto
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 11:02
od EBOLA
Vsetky veci ktore si tu opisal su riesenia za nie male prachy. Par dobrych no ci to stoji za to...
1. Mozes si svojpomocne spravit teplotnu prepazku no ci to bude mat pozadovany efekt

2. O tom som pocul, da sa pouzit dokonca skrtiaca z m54 ale aj tam musis pouzit redukciu na uchytenie co tiez nieco stoji
3. bolo rozoberane aj tu a aj na ceskom klube. Problemom je posun vykonu. Nad 4000 to bude driapat asfalt no v nizkych otackach to bude zdochlina, oplati sa do auta co jazdi prevazne okruhy ale na aute ktore jazdi v beznej premavke je to kontraproduktivne.
4. Neviem ale pripada mi to skor ako napad ked niekto uz narval do auta vsetky mozne upravy a zhana kde este par konikov nahnat.
5. 3-5kW? za 250e? to hadam nie. plati to iste co v bode 4.
6. Teoreticky ano ale mas zaruku, ze ti to neodpali motor? Ovsem par ponikov mozes vratit do stada ak je to premapovane dobre (hra s davkovanim paliva a predvstrekom ak sa nemylim)
7.videl som aj lacnejsie, ale bez katov a pri kazdej navsteve EK rataj s "priplatkom", mam take takze viem o com hovorim. Navyse nieje to potomuz take tiche.
8. teoreticky na tom splasis par konikov no ked ti elektrika zopne tak tento ventilator taha 30A! vies si predstavit akobudecucat altik? A dalsia vec, nekombinoval by som s bodom 5.
Tolko moj postreh.
a rada na zaver,predaj toto a kup 540. Za peniaze co by si vrazil do tychto uprav mas cuker a V8

Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 11:16
od Easa
Koľko je na slovensku tých 540 ktoré za to stoja? Plus čo ma desí je mestská spotreba toho motoru, a hlavne jeho stav. Koľko to stojí GO M62B44TU ? 5 tisic ?
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 11:27
od Hugino
Viktorova, keď ju bude predávať......ani tá modrá nemusí byť zlá, len ako som hovoril, pred mesiacom sa predávalo ako nepojazdné (aspoň podľa inzerátu) a teraz ako keby jej nič nebolo a cena o 2500 vyššia
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 11:36
od gasp0
ach jaj, skusim to teda zrekapitulovat v tych bodoch co tu pisal kolega predomnou, kedze sam som skoro vsetko riesil :
1. ano suhlasim
2 m54 blbost ta klapka je ovladana elektricky, mechanicka je m60 ked tak, alebo uprava povodnej, neni to pre sustruh cnc vela roboty
3. neviem, ja som asi dal zle sanie lebo ani prepad krutaku ani driapanie asfaltu som nezaznamenal
4. vacky su praveze NAJVACSI booster vykonu.
5. pullies blbost a predrazena
6. soft som spekuloval aj ja, spravil som si vlastny, ale zase neverim v nejake vybuchy motorov.. aj tak tam kazdy prida trochu paliva a posune obmedzovac, co by malo zapracinit odpalenie motora? bud mega chudbna zmes alebo extremne agresivne casovanie, ktore aj tak reguluju knock sensory...
7. suhlasim s ebolou(om?)
8. mam elektricku vrtulu 2 roky, taktiez som nezaznamenal ze by altik nejak plakal, pri klime sa zapina vrtula tiez nie? a e46 napr ma iba elektriku a vetrak este vykonejsi (ok altik ma 90A vs 80, ale aj tak) :)
inak z m52 sa da vytiahnut aj cez 300ps (nie lacno), ide o to ze musis posunut krutak do vysokych otacok, (+- 300nm v 7000 rpm je 300hp, kedze hp je iba krutak vynasobeny otackami a konstantou) ... ci to je vhodne pre e39, aby si ju stale "tocil" to je na kazdom jednotlivcovi :)
co sa tyka turba tak poviem len tolko, ze pokial si niesu na 100 percent isty do coho ides tak to moze dopadnut zle, dendo svoj m52 nafukol ale on je mega sikovny takze robota ho nestala skoro nic, inak viac info zistis hlavne na zahranicnych forach :)
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 11:59
od EBOLA
2. Ja som zistoval skrtiacu na m52tu ktora je "poloelektricka" kedze je ovladana lankom no tempomat a asc je cez elektriku. Nestudoval som len som to tak prebehol.
3.
www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums& ... 3&start=31 Pise sa o zvyseni vykonu a znizenie krutaku. Bolo by fajn vidiet priebeh krivky na brzde origo sanie vs. sanie m50b25
4. moze byt, ale staci nahodit vacky a mas tam hned +25kW? Alebo treba este doladovat a dokupovat? oplati sa hodit do toho +1000e ked sa da m54b30 zohnat za nizsiu cenu?
6. nevravim, ze vybuchne motor ale kupovat nieco taketo z ebayu mi pride az prilis riskantne. Nieco ako ojebavac decky spolujazdca za 15e pricom realna cena je 2e.
8. Ak sa s tym clovek pohra tak to moze byt prinos, ale je to o kablovani, spravnom uchyteni aby to nevyzeralo ako kolotoc etc. Robil som si to na e36 no neviemci by som to robil na e39 a ani vtedy som nepostrehol daky brutalny narast vykonu. teda je posrehnutelny rozdiel 5? koni?
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 12:07
od Easa
Turbiť nechcem určite, jednoznačne atmosféra.
...Ak by som zohnal 540 tak možno...Ale bojím sa že bude motor pred GO, eventuálne že to auto bude po ôsmich majiteloch
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 12:26
od ViktorDDD
Hugino napísal:Viktorova, keď ju bude predávať......
on chce takú čo za to stojí
k téme,
1. celé sanie ako je vyhoď a dopasuj tam 6xITB s karbonovym boxom z M3ky, vačky, výfuk, úprava softu, ak sa ti spodok motora neposerie z toho tak tam môžeš nahnať celkom slušný výkon za pár tisíc eur
2. ser nato, počkaj 2-3roky kým z toho vyrastieš a vtedy si povieš že dobre že si sa do toho nepustil a nenalial tam sumu za ktorú kúpiš ďalšie dve e39, lebo 1600+ kilová krava nebude žiadne pretekárske auto či tam bude 190 alebo 230koní
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 12:27
od PeqpeK
Easa napísal:Turbiť nechcem určite, jednoznačne atmosféra.
...Ak by som zohnal 540 tak možno...Ale bojím sa že bude motor pred GO, eventuálne že to auto bude po ôsmich majiteloch
a ty si kolky majitel tvojho? ak mas pribuznych v CR, tak dovez...
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 12:35
od Easa
Moje bolo 1997-2010 vo Švajčiarsku u jedného majiteľa. Potom to mal Rottwa ktorý sa o to staral príkladne, a teraz to mám ja. Origo KM, Origo lak a 0% hrdze, je to Swiss verzia. Preto by mi to bolo lúto predať. V ČR príbuzných mám, to je fakt. Ako je to potom s PZP ? A STK ?
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 12:53
od EBOLA
Pzp je malinko drahsia. stk+ek... nespravis si raz za dva roky vylet do cz?
Re: M52B28 Realne moznosti upravy?
Napísané: Pondelok, 30. Marca 2015, 14:27
od davtex
GO? Naco GO toho motora? A co je to GO? 2500 za GO? to mas 3-4 motory za tie prachy do rezervy.