... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
jokk
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 5.6.2011
Auto: BMW 320i Touring
Kraj: Trnavský

E36 Touring nove foto

Utorok, 22. Júla 2014, 10:08

K BMW ma priviedol môj švagor, fanúšik značky, keď po zvezení jeho 3kou neexistovala žiadna iná voľba pri výbere jazdeného auta.
Toto je bmw fórum a preto viac dôvodov ako kultivovanosť motora, veľmi veľmi schopný podvozok, komunikatívne riadenie nerušené pohonom, ergonómia interiéru vrátane orentácie na vodiča, ovládanie okien na sterdovom tunely a prevádzkové náklady, nebudem spomínať. Podmienka bola benzín 6 valec a touring. Cukríky za 4 a pol som kupovať nechcel. Ostatné kusy, ktoré boli na jar 2011 na predaj, boli dosť vylietané.
Po pár týždňoch hľadania a čakania bol v našom meste na predaj jeden 6-valec, r.v. marec 1995 takže jeden z prvých, hrdza primerane 3ke touringu na klasických miestach, výbava úplná socka, ale so šíbrom. Šedý interiér, bez klímy, hrozné ale fakt hrozné bledo šedé lavice, volant obtiahnutý niečím koženným, ale dosť sa to hýbalo po venci.
Bez boardcomputera, s analogovými hodinami a vzadu švihadlá. Sieťka pre psa bola po šíbri druhou vecou, ktorá ma potešila.
Auto ale nebolo vylietané, vydojené ani žiadna maštaľ. Auto dostávalo slušný servis, švagor majiteľa poznal, mali sme teda aspoň nejaké info, ako sa s autom dovtedy jazdilo. Pri kupe malo na tach asi 190tisic km, predtym na SK jeden majiteľ a dovoz z DE. Auto malo zhrdzavené kotúče (mesiac pred preadjom stálo) ktoré som rozjazdil a vydržali ešte celkom slušný čas. Trošku hučal Vanos po ubratí otáčok, čo sa podstatne zlepšilo po výmene oleja a po pár týždňoch jazdenia.

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Prvý dojem nič moc, ale po druhom opáčení, myslím že to bolo dojmom, ktorý na mňa urobila kultivovanosť motora,
sme sa dohodli za veľmi slušnú cenu 1700e aj s polovicou nádrže, ak si spomínam. To bol máj r.2011.
Auto som kúpil s tým, že veď pre psa dobré, kufor to má, ešte ho trocha dojazdím a pôjde preč.

Hneď po kúpe nasledovali klasické veci, výmena filtrov, všetkých kvapalín, olejov, proste všetkého tekutého, nové pneu a podobné drobnosti. Pri vystriekaní dutín sme zistili, že auto je hnilé naozaj iba povrchovo, nosné časti boli v poriadku, čo potešilo. Nasledovali kladky, remene, nejaké hadice v motorovom priestore, tesnenia dverí a okien ktoré boli zvetrané a ktoré prefukovalo a podobné veci ako mech.otvárania okien, ktoré si myslím že sú normálne, pri vtedy už násťročnom aute a niektoré pre e36ky typické. Našťastie pôvodný majiteľ nerobil žiadne úpravy, iba bežný servis, nemuseli sme sa vysporiadavať so žiadnymi „tuningovými“ zásahmi.
Okrem svetiel, jedno bola čočka, druhé parabola. Jednoducho sme v BMW objednali čo bolo treba a menili opotrebovaný originál za nový originál, ako lego. Prístup a logika usporiadania je pri tomto modely na veľmi dobrej úrovni, čo si pochvaľuje hlavne môj švagor, ktorý na aute vykonáva podstatnú časť údržby a opráv a ja mu iba tak prisvecujem.
Ešte k svetlám, tie som kupoval DEPO a nesedeli presne ako mali. To že som nezháňal origo dodnes ľutujem a zrejme to ešte poriešim.

Čo sa týka náhradných dielov, nechcel som do auta dávať nič čo by tam nedala fabrika, takže podstatná časť dielov bola kupovaná vtedy ešte v Lamači, teraz v AutoPalace. Myslím tým všetky tesnenia, hadice, vzpery, plastové úchyty, proste nie spotrebný materiál ako brzdy, filtre oleje, stierače a tieto hlúposti. Veď to poznáte.
Potom nasledovali drobnosti do interiéru M volant srdiečko, krátka M radiaca páka, lakťovka, rádio Pioneer, nové repro, doplnené repro na zadná stĺpik karosérie a podobné drobnosti.
Volant, páku, opierku som kupoval použité ale origo, na inzeráty, či už z tu z fóra alebo z bazošu, vždy iba po obhliadke v origo stave.
Prikúpil sa nový interiér, ale vymenili sme iba modré semišové Sportsitze s výhrevom, ktorý ešte nie je zapojený. Ešte zostáva čierna stropnica, do čoho sa mi vôbec nechce ale pôvodná sa začína pod clonou odlepovať, no a prehadzovať čiernu palubku už určite nebudem. Zvykol som si tak ako to je. No musím uznať že po presadnutí do čierneho interiéru s BC a auto klimou, je to iné auto. BC mám ale napokon ho nahadzovať nebudem. Bez tych analogov by to pre mňa už nebolo ono, zvykol som si na umiestnenie a rýchlu čitateľnosť tých hodín. Menil som aj tapec kapoty a plno takých drobných vecí ako mechanizmus sťahovania okien, zadné svetlá s bielymi smerovkami a podobne.
Väčšiu obuv som v prvých krokoch neriešil, nebol dôvod keďže moja jediná voľba styling 39 nebola nikde na predaj. Hneď po kúpe som kúpil pneu na 16ky. Až napokon sa chalaniskovi v Žiline nehodili na jeho E46 320d a prechádzal na 18ky, tak som asi po roku kúpil za nejakých 320e sadu origo diskov styling 39 R17 7,5 palca na predok a 8,5 palca na zadok, spolu so 6ks pneu. Tri boli rovné, pravý predný trošku krivý, ale vobec nehádzal, disky neboli nepoškodené mali iba malé oderky od bežného používania. Myslím že to bola dobrá kúpa ale hlavne bez kompromisu presne to čo som chcel.
Pôvodné 16ky Styling 18 sú treaz ako zimná sada jazdené na 205kách GY UG7+.

Nasledovala výmena komplet bŕzd Ate, uhlíkované, vrátane parkovacej brzdy, spojka SACHS komplet, hlavný aj pomocný brzdový valec, brzdovka a domontovali sme origo tretie brzdové svetlo.Auto dostalo nové pneu Dunlop SportMaxx 225/45 ale na zadok asi vymením o číslo širšie 235, pre efekt. Túto jar som dal rovnať pravý predný disk, nehádzal ale opticky bol trocha krivý. Pôvodné PN značky som menil z dôvodu že predná "sa stratila".

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Obavy som mal keď mi odišla vodná pumpa kvôli čomu praskol chladič ale keďže sa celá sranda vrátane zvýšenia teploty udiala v priebehu asi 300 metrov a nestratil som ani polovicu chladiacej kvapaliny, ostalo to bez následkov.
Nasledovala výmena vodnej pumpy, chladiča, termostatu (keď už to bolo odstrojené), a remeňov (malé prasklinky).
To bol jediný moment kedy ma auto nechalo stáť, našťastie pár sto metrov od domu. Zaujímavé bolo, že vodná pumpa pred kolapsom nebola vôbec hlučná, rozpadli sa „lopatky“...

Dosiaľ bolo mojo prioritou, mať auto v dobrom stave mechanicky, dizajnovo som ho neriešil, stačili 17ky disky.
Ale po výmene tlmičov, uložení, pružín (kayaba) a neviem akých podvozkových drobností, došlo aj na Mpaket.
Keď auto po všetkých týchto výmenách jazdilo „ako nové“ už si to zaslúžlo. Tomu všetkému predchádzali origo bočné lišty s označením M.
Okrem predného nárazníka, som zohnal použité ale všetko v super stave a origo zadný nárazník aj origo prahy. Keď už sa striekalo, dal som urobiť aj piate dvere, tie pôvodné boli zhnité. Dokúpil som vzpery týchto dverí, pôvodný majiteľ tam osadil magneti marelli a tie piate dvere doslova strielali a vonkajšie ochranné tesnenie na zadné okno. Hold, originál nenahradíš.
Predný Mpaket nárazník od bmwstyle, sadol bezchybne, čoho sme sa obávali, že by to bol nejaký krivý výlisok, napokon sadol bez chyby.
Prívody vzduchu na brzdy v M nárazníku, držiaky hmloviek, tesnenia prahov ako aj komplet všetky úchyty a drobnosti na montáž celého Mpaketu sme opäť nakupovali v APB. Nie som zástancom neoriginálnych riešení a roznych montážnych improvizácií. Skupinka nemeckých inžinierov, ktorá to auto navrhovala, vedela prečo to tak robí a na danú dobu sa moc chýb nedopustila.
Všetky diely M paketu a 5 dvere boli striekané v autolakovni v Trebaticiach a s prácou som bol nadmieru spokojný. Farba sadla geniálne, ani som neprelešťoval, aj keď priznávam, že dizajnovo náročný nie som, niekto by v tom chybu videl. Striekať sprejom u babky na dvore, už vopred neprichádzalo do úvahy. Na ladvinkách je čierna fólia, vec vkusu, mne sa páči čierny nos. Predné oranžové smerovky meniť neplánujem, páčia sa mi ako sú v kombinácii s čiernymi ladvinami. Stačila zmena zadných (bielych), čo tiež niekomu vadiť môže, mne nie. Lipko na nárazník tiež neplánujem osadiť.
Zabudol som na fólie SunTek, od týpka z Hornej Stredy, ktoré som chcel ihneď po nalepení strhnúť, keďže som to ľutoval, ale napokon som si zvykol, keďže nie sú nepriehľadné, myslím že sú to druhé najsvetlejšie v ponuke. Inak jeho práca a prístup sú na vysokej úrovni. Fóliu dostane aj "nakladacia hrana" zadného nárazníka, kvoli psovi, je mi toho nárazníku ľúto.

Obrázok
Obrázok

Možno že som spravil chybu, keď som nedal celolak pri striekaní Mpaketu. Treba sa popasovať s drobnou hrdzou na dverách, kapote a zopár miestach, ktoré som ošetril sám, čo vôbec nepôsobí esteticky. Ale vzhľadom k veku auta, nárok na nejaké vrásky už má a cukrík z toho robiť určite nebudem. Nechcem aby to auto pôsobilo šampónovo, iba poctivo.
Ale uvidím na jar, možno pôjde do lakovne.

Po osadení popísaných vecí už ide naozaj o iné auto ako to, ktoré som ho kúpil, čo pôvodne vôbec nebolo mojím zámerom. Ale sadli sme si a mám ho rád aj s analógovými hodinami a šedou palubnou doskou. Všetky zmeny vyplynuli postupne, akosi prirodzene z toho, že je to jednoducho dobré auto.

Ďalšie plány okrem už spomínaných niesú. Výfuk je pôvodný vo veľmi dobrom stave ale chcel by som dvojkoncovku do neorigo difúzora (možno Eisenmann, iba sa bojím zvýšeného hluku) a pozrieť sa na motor, nie že by bol zlý ale možno pretesnit vanos, keďže mám opravné krúžky doma, otáčky mi však ešte nekolíšu. Píska mi predná brzda, otravuje nejaký zvuk v intoši, ale to je normál, dostanem sa k tomu časom. Inak mám v pláne ho iba udržiavať v slušnom stave.

Všetky náplne sú samozrejme pravidlene kontrolované a menené. Teraz plánujem zmenu oleja na hustejší Mobil, doteraz dávam Castrol. Na zohriatom voľnobehu sa ozýva zdvihátko, možno budem odkarbonizovávať, uvidím.

Keby som to zhrnul, tak mi v aute chýba klíma v extrémnych horúčavách, kedy je dobré ju mať kvôli bezpečnosti, inak klímu nepoužívam ani v kancli ani na manželkinom aute. Jej domontovávanie ale neprichádza do úvahy. To že auto pôsobí staro pre okolie mi nevadí, mpaket mu pomohol a pre mňa má ten dizajn stále gule, aj keď má vyše 20 rokov. No nechcel by som v tomto aute búrať. ASC nemám, v zime je to zábava a všetko mám vo svojich rukách, ale za nedostatok auta to nepovažujem.
Najväčším nedostatkom tohto auta ale je, že to nie je 328.
Tieto negatíva sú ale pre mňa vyvážené kultivovanosťou motora, fantastickým podvozkom a riadením. Jednoducho radosť jazdiť a navyše som človek ktorý si aj k veciam vytvára vzťah a to auto mám rád. V neposlednom rade potešia prevádzkové náklady, údržba, všetko je za cenu hodnoty dielu, nič predražené. Nadšený som zo šíbra ktorý mám prvý krát až v tomto aute a ďalšie bmw bez neho si neviem predstaviť. Najazdil som na ňom asi 40tis km, vrátane dlhých ciest k Baltickému, či Severnému moru.

Uvažoval nad zmenou ale aj o E36 328i coupe, či cabriu ako treťom aute v rodine a skúšal e46, e90... áno, sú to generačne vyspelejšie autá, tichšie, kultivovanejšie, interiér je luxusnejší a podobne, určite nenapíšem že E36 je lepšie auto ako 46ka alebo 90ka, ale jednoducho ja to mám rád tak ako to robí E36.

Predpokladám že dôvodom na zmenu bude najskôr bezpečnosť na ceste a tak pozerám po E61, ale v blízkej dobe to nebude.
Fotky sú zatiaľ bez prahov, tie ešte doplním.

Modellbezeichnung: 320i
Ausführung: Europa
Typschlüssel: CE51

E-Code: E36 (3)

Karosserie: touring
Lenkung: links
Türen: 5
Motor: M52 - 2,00l (110kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Montrealblau Metallic (297)

Innenraum: Stoff Klee/grau (D6TT)
Produktionsdatum: 22.03.1995
Werk: Regensburg

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S242A Lenkrad Airbag Steering wheel airbag
S243A Airbag Beifahrer Airbag for front passenger
S314A Aussenspiegel / Fahrerschloss beheizt Door mirror / driver's lock, heated
S386A Dachreling Roof railing
S401A Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A Fensterheber elektrisch vorne Window lifts, electric, front
S413A Gepäckraumtrennnetz Trunk room net
S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S441A Raucherpaket Smoker package
S498A Kopfstützen im Fond mechanisch Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Leuchtweitenregulierung Headlight aim control
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S651A Radio BMW Reverse RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S818A Batteriehauptschalter Battery master switch
S999A Auftragssteuerung "HEA" Job order management "HEA"

Po dovolenke v Belgicku a bezproblemových 3500km boli vymenene sviečky NGK a všetky fajky, keďže ich gumenné konce boli úplne zvetrané a jeden valec občas vynechával. Takže opäť všetko v poriadku.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok


nové sviečky NGK, fajky na cievky, pretesnené veko ventilov, nové predné sklo Pilkington, nová napínacia kladka, repas alternátora.
stav km 256526
Naposledy upravil/-a jokk v Nedeľa, 31. Mája 2015, 09:53, upravené celkom 18 krát.
 
Pazdi
Príspevky: 16
Registrovaný: 8.4.2014
Kraj: Zahraničie

Re: E36 Touring

Utorok, 22. Júla 2014, 10:31

hezký příběh :thumbup:
pouze fotky se nějak nezobrazují :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
MilcoMMotorsport
Príspevky: 146
Registrovaný: 10.5.2009
Auto: 320i E36 Calypsorot
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: E36 Touring

Utorok, 22. Júla 2014, 10:49

niekolko krát som blízko teba stál na tesco parkovisku, alebo aj parkrat som ta videl po PN behať :)
Obrázok
 
maniaczv

Re: E36 Touring

Utorok, 22. Júla 2014, 13:04

No pekny kombicek
 
HAZARD
Príspevky: 2395
Registrovaný: 11.2.2009
Auto: stare
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: SiCilia

Re: E36 Touring

Štvrtok, 24. Júla 2014, 17:24

Paradny pribeh a pekny kombik nech poslucha :wink:
However good or bad a situation is, it will change...
SOLD 328i coupe
RIP 323i coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: E36 Touring

Pondelok, 22. Septembra 2014, 08:55

juuj, mam slabost na modre kombiky =P~ krasny je :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Šubo
Príspevky: 2822
Registrovaný: 9.3.2009
Auto: BMW Power
Kraj: Trenčiansky

Re: E36 Touring nove foto

Pondelok, 22. Septembra 2014, 13:50

pekne,len by to chcelo dat dole trochen :wink:
I Love My BMW E-36 318iS M44 coupe
Obrázok
 
jokk
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 5.6.2011
Auto: BMW 320i Touring
Kraj: Trnavský

Re: E36 Touring nove foto

Streda, 24. Septembra 2014, 15:37

Šubo napísal:
pekne,len by to chcelo dat dole trochen :wink:

Zrejme by to opticky pomohlo, co je ale vec vkusu, no ja nizsie ist nechcem. Chcem to mat "ako z fabriky".

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných