... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
JaroWD
Autor témy
Príspevky: 80
Registrovaný: 15.9.2012
Auto: BMW e46 318i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenne

Prosim surne - Chladiaca kvapalina 318i 87kW <--

Sobota, 7. Júna 2014, 15:09

Ahoj,
na BMW e46 318i 87kw mi dnes zacala unikat chladiaca kvapalina. Vcera som sa vliekol na jednym autom, vtedy mi ukazovalo horucu chlad. kvapalinu. Rucicka bola v cervenom, miestami svietila...
Dnes prejdem 50km na chatu. Vypnem motor.. O 5 minut ide k autu a pocujem sycanie. Otvorim kapotu a z expanznej nadoby mi syci. Neskor o hodinu som otvoril ten uzaver a nadoba bola do polovice prazdna. Dolial som tam vodu, isiel do vedlalsej dediny a naspet cca 20km dokopy. Zastavim prd chatou a z pod kapoty sa vali para. Tepoty boli cely cas v pohode.
Bol som v servise. Kvapalinu doliali, odvzdusnili. Skusali ci ide topenie, vraj islo... Potom ci su teple abo studene hadice. Vraj vsetko OK, len ventilator sa nezapinal ale nakocies sa zapol... Potom som isiel skusobnu asi 15km jazdu a prisiel som sa pozriet, ci nikde neunikla.. Vseko OK.... Prijdem dalsich 20km domov, zaparkujem a z expanznej syci, po desiatich sekundach sa odtial vali para. Pod autom mlaka a asi 10m za autom mokra ciara na ceste...
Vedel by mi niekto poradit, ze v com moze byt problem ?? Puknuta expanzna ? Termostat ? Uz spominali aj tesnenie hlavy valcov :(
Niekto z okolia Humenneho by sa nenasiel, ze by na to pozrel ? :(
Auto potrebujem do pondelka :(((

Este doplnim - tento tyzden bol meneny olej, tesnenie od vekom ventilov. Vraj bol problem s hadickou, co sla dozadu do veka ventilov. Bola zlomena ci co.. Mechanik z nej cast odrezal a tak napojil......
Kvapalina unika z expanznej nadoby. Zda sa mi, ze z toho spoja jak je vrch expanzky a jej spodok.. tecie to smerom ku chladicu. Nevidno odkial presne...
Naposledy upravil/-a JaroWD v Nedeľa, 8. Júna 2014, 17:19, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
stupel
Príspevky: 64
Registrovaný: 4.1.2010
Auto: BMW E46 320i a 330da
Kraj: Trenčiansky

Re: Prosim surne - Chladiaca kvapalina

Sobota, 7. Júna 2014, 17:51

termostat je ok ? sem tam sa stane že ho uplne neotvorí a začne variť vodu .
 
JaroWD
Autor témy
Príspevky: 80
Registrovaný: 15.9.2012
Auto: BMW e46 318i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenne

Re: Prosim surne - Chladiaca kvapalina

Sobota, 7. Júna 2014, 18:05

Absolutne netusim, da sa to nejako overit?... doteraz bolo OK vsetko :( Vcera mi svietila kontrolka, ze je velmi horuca a dnes vyviera...
Pol hodinu po tom, co som prisiel domov som otvoril to veko expanznej... Bol tam malicky tlak... dolial som tam asi 3dcl vody na max. Po nastartovani bola rucicka ukaovatela teploty v strede, po otvoreni odvzdusnovacieho ventilu tiekla voda.. Tak som to zavrel, pustil klimu (nenaplnenu, iba koli tomu aby siel ventilator) a siel sa cca 5km povozit po meste... Prisiel som naspet, motor som nevypinal. Nikde nic netieklo, ani sycanie som nepocul...Nechal som ho este chvilu bezat aby sa aspon trocha lepsie dochladil. Tak som ho vypol, vsetko ok.. Otvorim veko nadoby, trocha si odfukne.. kvapaliny tam je dost.. zavriem, idem prec..
Ale bojim sa, ze ked pojdem 30km v pondelok do prace tak budu zase problemy :( Teraz sa nic nestalo asi koli iba 5 km jazde ked to nebolo az tak natlakovane...
Inak pod vekom oleja nie je ziadna emulzia, dym je OK, ako stale..
Mechanik zo Skody co som ho stretol hovoril nieco o premerani uhlicitanu ci co, ze ci to nieje tesnenie hlavy valcov a o odpojeni termostatu... Len nevedel, ze kde termostat je. Doma som si pozrel, ze je to to koleno vpredu na motore. On myslel, ze prave tamto je teplotny senzor....

Da sa nejako dostat cca 32km do prace a poobede aj spet tak, aby nevytiekla chladiaca a aby som to este viac nedomrdal ? Myslel som, ze koli vcerajsim vysokym teplotam chladiacej proste iba jebla expanzna a pri vysokom tlaku netesni... Teraz mi kazdy hovori, ze to musi byt este koli niecomu inemu, ze sa takto vari. Ako termostat, vodna pumpa, ventilator a podobne... Uz mam v aute dve bandasky vody...
 
JaroWD
Autor témy
Príspevky: 80
Registrovaný: 15.9.2012
Auto: BMW e46 318i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenne

Re: Prosim surne - Chladiaca kvapalina

Nedeľa, 8. Júna 2014, 12:09

Teoreticky - ak by bol vadny termostat, tak by bola ta prava hadica po jazde velmi horuca a tvrda, ze ? V tom pripade by unikala kvapalina cez poistku vo veku, ktora je do 2barov..
Dnes som siel trasu asi 20km, ukazovatel teploty presne v strede. Na konci bola prava hadica horuca, ruku som na nej udrzal asi dve sekundy a bola trocha tvrdsia, nie uplne tvrda. Ta lava bola jemne tepla. Chladic bol studeny. nic nevyvrelo ani kvapalina nezmizla.

Takze teoreticky - moze byt vadny termostat a ked sa chladiaca kvapalina moc zohreje tak tam bude velky tlak. Termostat sa neotvori, para vyjde cez poistny ventil vo veku.
Alebo
Vplyvom vysokej teploty - sa predvcerom domrdal poistny ventil a prepusta mi mensom tlaku ako ma. Alebo koli tomu praska expanzna a pri vyssom tlaku cez puklinu prepusta...

Chapem tomu aspon trocha, ci pisem uplne blbosti ?

Po priblizne akej dlhej ceste sa otvori termostat ? Ak funguje sprave, tak obidve hadice by mali byt tvrdsie ako pri vypnutom motore, prava tepla, lava chladna a chladic teply ze ?
 
Užívateľov profilový obrázok
barofrajeriss
Príspevky: 23
Registrovaný: 25.12.2013
Auto: BMW E46 Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: Prosim surne - Chladiaca kvapalina 318i 87kW <--

Štvrtok, 12. Júna 2014, 08:48

Mal som podobný problém a nakoniec sa prišlo nato že všetko bolo ok len mi sekalo termostat. Raz ho otvorilo a raz nie, vybral som ho dal do hrnca s vodou a uvaril na 105°C a už pri 103°C sa zvyčajne otvára a raz sa otvoril vyskušal som znovu a nič, tretí pokus nič. Tak mi bolo jasné. Zohnal som Druhý vymenil som a paráda. Mal som to u známeho v servise a on tiež poskúšal hory-doly a nakoniec mal pravdu bol to termostat.

Keď som išiel do kopca (väčšieho) na hory a termostat mi neotvorilo auto bolo zohriate a pravá hadica napumpovaná tlakom horúca ako slnko mi spravilo jednú vec, vysoký tlak mi vytrhol hadicu od hlavy pretože termostat bol zavretý a tlak nemalo kadial unikať. Následne ľavá hadica bola ako keby tam ani nemusela byť (vlastne vtedy ani nemala prečo ísť). Všetká voda mi vystriekala sa po motore ktorý som gabal pred tým dňom. Následne som nalial vodu hadicu upevnil s SKpáskou ovzdušnil a išiel dálej a vydržalo to pretože po hodine čakania teplota klesla a keď sa mi motor opäť zohrial na 90°C sa mi otvoril termostat. Ovzdušnil som a paráda.

Takže skús voliť nový termostat. 8) Potom napíš ako si dopadol.
by: BMW E46 touring 320d/110kw
by: VW Touran 1,9TDi/77kw
ex: BMW E46 318i/87kw
ex: Škoda fábia 1,4 TDi/55kw

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní