... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
sodoom
Autor témy
Príspevky: 60
Registrovaný: 23.9.2012
Auto: BMW E46 320d
Kraj: Žilinský

Zimné štarty

Štvrtok, 6. Februára 2014, 22:59

Ahojte pani.320D 100kw rv.9.2001. mam otazocku ohladom startovania v minusovich teplotach. auto mam garazovane.cize ked je vonku -10 v garazi mam -4-5. ked nastartujem, je mi pocut s motora jemne piskanie... je to slabunke ale niesu to kladky ani remene. piskanie zmizne ked sa motor coilen trosku zohreje. je to normalne? bude to nejakou studenou suciastkou? dalej som si vsimol ze po starte ide s vyfuku uplne biely dym(iba ked je vonku cca -5 az 10 inak to nerobi)....postupne ked sa auto trosku zohreje uz nieje biely. ako funguje ohrev nafty? na fore som moc o tom nenasiel. ta suciastka co sa nachadza vedla praveho svetla a hrdla na dolievanie chladiacej co vypada ako maly radiatorik alebo zakrytovana spirala je na ohrev nafty? ma to byt teple? je to studene tak preto ma to zaujima...ako zistim ci mi predohrieva naftu? ked je tak -10 auto je v prevadzkovej teplote po takmer 10KM. plne ohriatie motora je cca po 15KM v zavislosti od toho ako davam autu zabrat. nieje to nejak dlho?? za kazdu radu vopred dakujem :wink:

PS: Mozete sa podelit aj o vase skusenosti so zimnym startom. :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
mišofeďo
Príspevky: 93
Registrovaný: 6.12.2012
Auto: BMW e46 320D (100kw)
Kraj: Nitriansky

Re: Zimné štarty

Piatok, 7. Februára 2014, 11:14

sodoom napísal:
Ahojte pani.320D 100kw rv.9.2001. mam otazocku ohladom startovania v minusovich teplotach. auto mam garazovane.cize ked je vonku -10 v garazi mam -4-5. ked nastartujem, je mi pocut s motora jemne piskanie... je to slabunke ale niesu to kladky ani remene. piskanie zmizne ked sa motor coilen trosku zohreje. je to normalne? bude to nejakou studenou suciastkou? dalej som si vsimol ze po starte ide s vyfuku uplne biely dym(iba ked je vonku cca -5 az 10 inak to nerobi)....postupne ked sa auto trosku zohreje uz nieje biely. ako funguje ohrev nafty? na fore som moc o tom nenasiel. ta suciastka co sa nachadza vedla praveho svetla a hrdla na dolievanie chladiacej co vypada ako maly radiatorik alebo zakrytovana spirala je na ohrev nafty? ma to byt teple? je to studene tak preto ma to zaujima...ako zistim ci mi predohrieva naftu? ked je tak -10 auto je v prevadzkovej teplote po takmer 10KM. plne ohriatie motora je cca po 15KM v zavislosti od toho ako davam autu zabrat. nieje to nejak dlho?? za kazdu radu vopred dakujem :wink:

PS: Mozete sa podelit aj o vase skusenosti so zimnym startom. :wink:



1. ot - Jemné pískanie by malo vydávať webasto (niečo ako "turbína na lietadle") ak ho tam máš nájdeš ho vľavo od kabínového filtra, ak nie tak tam nieje nič len taký priestor, celkom veľký.
Ak to je ono čo píska tak ti funguje aj prídavný ohrev zapína sa od 5 stupňov nižšie automaticky
2. ot - biely dym je normálny pri diesloch pokým sa trochu nezohreje, čo to spôsobuje neviem možno skondenzovaná voda v spaľovacom systéme nech sa niekto vyjadrí :oops:
3. ot - riadiatorik je chladič nafty, v zime to je studené v lete teplé až horúce :lol:
4. ot - ak tam máš fungujúce webasto tak to je dlho (zlé termostaty, zle odvzdušnené.) mal som stým problém keď som kúpil auto, nové termostaty a chladiaca zmes poriadne odvzdušnené a teraz sa mi auto zohreje do 5 km.
Prílohy
601985_582487041763486_280365270_n.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
sodoom
Autor témy
Príspevky: 60
Registrovaný: 23.9.2012
Auto: BMW E46 320d
Kraj: Žilinský

Re: Zimné štarty

Piatok, 7. Februára 2014, 16:10

nie nie webasto nemam :cry: mam tam velky prazdny priestor.... a ano mas pravdu to piskanie je ako pisaknie malej turbinky...len s tym ze bez webasta preto mi to bolo cudne ze co to moze byt...... s tym chladicom si mi pomohol lebo ja som myslel ze prave to je prihrev nafty.... kde ho mozem najst teda realne? respektivne ako zistim ci mi funguje? na diagnostike mechanikovi vypislao nejaku chybu na cidle teploty alebo tak nejak..mal to nejaku diagnostiku za 100e myslim nejkau multifunkcnu takze sa o to neopieram vobec... BTW chcel som teraz v zime riesit nejaky ohrev co sa auta tyka. najprv som premyslal nad vyhrievacimi deckami na obe sedacky+nejak prerobit volant na vyhrievany....tie decky by sli...investicia cca do 150e obe..horsie to bolo s volantom lebo som tu cital na fore ze by som na to musel mat od vyroby zabudovany konektor co v mojom pripade nieje(je tam miesto na ten konektor ale je hluche)...takze by som musel menit volant a to je mrte draha zalezitost.potom mi napadlo ze by som to mohol riesit webastom.ze by som zabil 2 muchy jednou ranou a to ze by bol motor ohriaty a interier s casti tiez. ale poprtavde som na pochybach lebo chodim do prace kazde rano vzdialenost cca 5KM.cize keby som kazde rano nechal pustene na 20 minut webasto nedobil by som bateriu doplna.nie ze by som nechodil autom nikam len do prace ale v zime chodim menej autom ako v lete. takze sa asi znovu vraciam na alternativu Č1 decky+nejak vymamlasit ten vyhrievany volant.ale zas motor bude rovnako studeny....vlastne o ten mi islo najviac....co sa tyka toho vyhrievaneho volantu nedalo by sa tam len dorobit nejake rele co by vyhrievalo a s neho natiahnut do volanta nejaky teplovodivy kablik??? existuje take nieco??? :-k

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných