... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 12. Novembra 2013, 13:36

Zdravim chlapi, v lete som menil olej a filtre aj separator, proste kompletka co sa tyka oleja. Repasovalo sa turbo a tiez vsetko prislusne s tym sa vymenilo. Najazdil som asi 5000 za 5 mesiacov. Dnes rano pocas cesty do roboty mi vyhodilo ze mam skontrolovat hladinu oleja ale nevypisalo (neviem ci e39 pise) ze je malo. proste hladinu cheknut. Som dosiel ten zbyvajuci kilometer do roboty a som myslel ze treba doplnit olej ze asi zozralo, ale je na ryske MAX. aj po odstati hodinu je tam stale max hladina. pricom po vymene oleja som dolial na stred, po prejdeni nejakych kilometrov mi to jemne kleslo tak som asi 3 deci este pridal ale bolo na strede stale. odkial sa tam nabral? ze je ho viacej. Dalsia sranda je ze turbo zas zacalo hvizdat ked je studeny motor, ked sa ohreje je pomerne ticho.
boha zapalim to auto a hotovo
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 12. Novembra 2013, 19:04

"Ölstand Motor Prüfen" je hláška, ktorá hlási nízku ale aj vysokú hladinu oleja. Mne osobne to vypisovalo, mal som deravú hadicu od turba, opierala sa o klimatizačnú trubku a spravila sa tam dierka. A stále som dolieval a dolieval a nakoniec som mal v motore 9 litrov oleja! Pozri tú hadicu: http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... _air_duct/ diel číslo 2
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 12. Novembra 2013, 20:15

si sa asi zmylil, c.2 na tom obrazku je hlinikova trubka ktora ide do IC a je prepojovana gumenymi hadicami na turbo a IC, z olejom nema nic aj ked trosku ho tam je, ide cez to vzduch, olej do turba ide http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... brication/ diel c.7 a ak by som mal zlu tuto hadicu tak uz davno turbo kaput mozno uz aj bude :(
neviem vysvetlit vysoku hladinu, ak mam ze turbo, hadze olej do sania cez IC, cize mi jde do spalovania olej, mal by ubudat a nie naopak
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 12. Novembra 2013, 20:22

inac taka vec, separator oleja mam z E60 tu vyrivku miesto filtra, sedi 1:1, ze vraj das a mas pokoj ze netreba potom uz menit, ale som zistil ze kvoli nemu moze do sania je..t olej, na ruskom bmw klube chlapi pisu ze ak mas filter a pravidelne meneny tak sanie je cistucke vovnutri ale ak das z e60 vyrivku tak je zaje..ne od oleja, naco je to potom dobre? este aj chlapik v turboservise povedal ze mam dat z e60 separator. myslite ze mi uzna reklamaciu na turbo? lebo si myslim ze najde vyhovorku tak ci tak. ale aj repasovat nechcem zas, lebo neviem ci vobec bude repasovatelne. Inac za rozumnu cenu kde sa da zohnat turbo? v KE pytaju 700, repas 300
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 12. Novembra 2013, 20:29

Ja som mal zlú tú dvojku, bolo to predraté na mieste kde sa opierala a nebolo to vidieť. Ale moje turbo už púšťalo olej, a tak bola tá hadica celá od toho, aj v IC toho asi bolo dosť. Po výmene hadice a separátora už nepribúdal, tak neviem na 100% povedať, kde bola chyba. Separátor daj určite ten, ktorý tam patrí, možno to bude v ňom, aj keď takto od stola ťažko povedať.
INSTAGRAM: korado_korado
 
csuka530d
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 12. Novembra 2013, 21:25

Separator mam z e60 a sanie je aj po 10000 km. Ciste ako lalia.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 13. Novembra 2013, 08:33

ja uz neviem co si mysliet, vsade ine iformacie, zaujimave ze vcera po praci uz nevyhadzovalo hlasku "chek engine oil", ale dnes rano zas pocas cesty a po vybrati kluca. Rano ho nevytacam kym sa nezohreje, snazim sa kludne chodit a ono sa to v kuse je..

MOJ PRVY A POSLEDNY DIZEL, UZ NIKDY V ZIVOTE NEKUPIM DIZEL, TO NIEJE MOTOR ALE HORROR!!!
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 13. Novembra 2013, 08:36

este jedna vec, otvorim viecko oleja a klepe, ze vraj 4 z 5 klepu a je to normal, klepe aj vam?
priklad: http://www.youtube.com/watch?v=rUFRYxa7NzI
Môj airbrush blog

Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 13. Novembra 2013, 19:28

To klepanie je v poriadku. Ak ti tam pribuda olej, tak moze byt znicene gufero vysokotlakeho cerpadla, a nafta tecie do rozvodov.
 
rancsodavid
Príspevky: 579
Registrovaný: 28.3.2012
Auto: lancia kappa 2,4jtd
Kraj: Nitriansky

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 13. Novembra 2013, 20:36

Ja so systemom COMMON RAIL som max spokojny.vykon,spotreba.kazda jedna technologia ma svoje plusy aj minusy.pravidelnym servisom vies to drzatt v rovnovahe-ale nezabudni,tieto zeleza maju uz za sebou tie najkrajsie casy. :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 13. Novembra 2013, 21:25

starynovy napísal:
To klepanie je v poriadku. Ak ti tam pribuda olej, tak moze byt znicene gufero vysokotlakeho cerpadla, a nafta tecie do rozvodov.

to gufero a cerpadlo kde sa nachadza? cislo dielu z katalogu by bolo fajn, aby som nerozoberal pol motoroveho priestoru alebo kde to je, budem velmi vdacny
Môj airbrush blog

Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 13. Novembra 2013, 21:43

Nachadza sa priamo na hriadeli vysokotlakeho cerpadla, nemam M57, ale je pod sanim pri olejovom filtri niekde. Dobra sprava je, ze to nieje fatalna zavada, kedze nafta maze, a kto maze ten jede, ale nafta nieje motorovy olej. Takze musis sledovat ci sa hladina stale zvysuje, ak ano, treba vybrat CR cerpadlo, a vymenit to gufero, v tvojom pripade asi navsteva BOSCH.

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 13. Novembra 2013, 23:10

airbrushdoc napísal:
...NIKDY V ZIVOTE NEKUPIM DIZEL, TO NIEJE MOTOR ALE HORROR!!!


Tesat do kamena, zlate slova :)
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 13. Novembra 2013, 23:15

Hovori ten, co musel menit motor. =P~
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Štvrtok, 14. Novembra 2013, 07:11

že nafta v oleji to je jedna vec, ale tak isto sa niečo málo oleja vie dostať aj do nafty cez to gufero a to sa commonrailu moc nelúbi,

ešte taká vec, keď si ten olej menil a po prejdení pár km si dolial 3 deci, tak si čakal aspoň polhodinku kým ten olej stečie do vane? lebo možno pri tej výmene si to práve tými 3decami dolial po max, a keď jazdíš krátke trasy do 10km a hlavne v chladnejšom počasí keď je motor viac studený ako teplý tak sa nejaká nafta do oleja môže dostať aj cez piestne krúžky z valcov, keď s tým dáš naraz aspoň 100-150km tak by sa to z oleja malo odpariť
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní