Streda, 6. Novembra 2013, 14:28
Tak rozhodol som sa, že sem vložím môj druhý príbeh. Niektoré príbehy tu pekne pokračujú aj na 10tky strán. Snáď sa mi podarí niečo obdobné časom.
Mám doma 520ku už 7mi rok a chcel som si skúsiť aj niečo viac. Toto autíčko malo byť ako víkendovka, na kávičku, na leto....iba pre moje potešenie a radosť. Začalo sa hľadanie. Vďaka dani za výkon je nerentabilné doniesť takéto auto zo zahraničia. Musel by som ísť ročníkom dole, alebo km hore. Viem, že to nie je také veľké zlo, sám mám na mojej 520ke už 350 000km a nič mu nie je, ale vzhľadom na rozpočet som nemohol ísť vyššie a nechcel som zase veľmi staré. Trošku som pokukoval aj po E60ke, ale to by boli prvé modely a slabý motor a slabá výbava. Takže som upustil. Tak isto som rád, že ma odhovorili od X5ky 4.4. Tiež začiatočné modely, drahší servis....tak osm nakoniec ostal verný klasike. Môj osobný názor je ten, že E39ny majú najkrajší interiér. Krásne nahnutý k vodičovi...berte to iba ako môj osobný názor.
Takže sa začalo hľadanie. Ostávalo iba Slovensko. Bol som pozrieť asi 5 kúskov. Medzitým aj jednu 7mu E38 s takým motorom, ale stále to nebolo ono. Chodil som so svojím mechanikom a kamarátom v jednej osobe. Ja som si popozeral veci na interiéry, čudlíky, čalúnenie, výbavu, funkčnosť elektrickej časti a on zase podvozok a motor (tomu sa zase ja nerozumiem). pobehal som celé Slovensko. Bol som až na Spiši. Osobne som chcel kožu, multifunkčný volant, šíber, delené sedačky a automat. Nakoniec som zohnal skoro niečo také isté.
Tak aby sme išli k veci. Jedná sa o 5kovú radu model E39 ročník 2001 facelift. Motor je 4.4i V8 s namontovaným LPG. Takže vozenie je fakt super a nie je to drahá záležitosť. Nabehané km boli cca 182 000km pri kúpe. Dnes po 3 týždňoch má auto 186 000km. Stále sa s ním vozím.
výbava:
- 4x el okná
- 2x el zrkadlá s vyhrievaním
- stmievanie spätného
- CD menič
- dažďový senzor
- DPS
- multifunkčný volant
- sivá koža
- el. sedačky bez vyhrievania ale veľmi mi to nevadí, keďže to bude iba na jarné a letné obdobie
- veľký NAVI čomu som veľmi rád
- kolesá sú 18ky. Zadné sú 265/35 :)
Čo som menil:
- ako prvé som chcel hneď vymeniť filtre, no predajca od ktorého som kupoval bol seriózny a filtre menil. Kabínové boli ešte biele a nepoužité. Takže som nemal dôvod neveriť. Servisný interval zresetovaný. S chalanom som ostal dodnes v kontakte a je členom klubu (týmto ho pozdravujem)
- auto som pri prvom rannom štarte nemohol prehovoriť aby išlo viac ako 20km/h. Po zohriatí to bolo ok a na plyne to bolo ok. Takže problém iba v benzínovej časti. Auto som dal mechanikovi a diagnostika povedala, že všetky valce nedostali palivo. Ako prvé sa vymenil palivový filter. Povedal mi, že ho ledva prefúkol. Bol úplne zapchatý, preto ak sa motor zohrial, asi sa zmenila hustota a ako tak to išlo a na LPG to zase išlo ok. Takže palivový ešte asi menený nebol
- trošku to trhalo pri LPG na plný výkon keď som mu šliapal na krky. Objednaný som bol v Hlohovci na nastavenie. Je to už OK. Akurát mi povedali, že mám starší typ nádrže, ktorá nemá magnetický bezpečnostný ventil, aby som si to dal vymeniť. Takže sa bude na jar meniť
- dal som silver žiarovky na smerovky aby to aj nejako vyzeralo. Iritovala ma tam tá oranžová v krásnom bielom svetle
- dal som biele ledky na krúžky. Síce iba 10W a za jasného dňa to nie je veľmi vidieť, ale bol som uistený, že sa neodpalujú ako 20W a hneď ako je večer je to krásne vidieť.
- ďalej som vymenil sulfidky v clonítku na skúšku. Také trošku silnejšie. Všetko studená bila. Je to sakra rozdiel. Objednal som hneď aj ostatné. Na osvetlenie dverí, strop, zadné stĺpiky....
- vymenil som CDčka v CD meniči :) nech tam je konečne normálna hudba
- zadné ľavé okno nešlo sťahovať. Bol som o tom informovaný a predávajúci mi dodal aj komplet mechanizmus. No bol to mechanizmus na predné dvere. Nakoniec bol zlý iba motorček a ten sa vymenil. Takže super.
- cúvacie žiarovky sú ledkové. Svietia krásne, to sa musí nechať. Oveľa jasnejšie. Bol som upovedomený, že nebudú hlásiť chybu, ale žiaľ to tak nie je. Navyše 1x za minutu blikú. Asi kontrola vypálenia žiarvoky. Toto skúsim dať niekomu zablokovať cez diagnostiku. Nejaký kontakt mám, tak skúsim, čo sa stane a či to pomôže.
- auto malo iba 1 kľúč, tak som si dal urobiť hneď ďalší ako náhradný keby niečo
Na teraz asi všetko, čo som potreboval meniť.
Úpravy, ktoré sa chystám urobiť
- osvetlenie ŠPZtky mám už objednané a nahodím to tam iba. Bol som uistený, že to bude bez chybovej hlášky tak som veľmi zvedavý. Čo som bol sklamaný, treba naletovať 5W odpor. Za takú cenu trošku smiešne riešenie, ale mal som to tak aj na staršej E39ne. Snáď to aspoň nebude blikať
- už je objednaný predný Mkový a zadný Mkový nárazník. Neviem, či to stihnem ešte v tento rok alebo až po zime, ale bude to Mko
- ďalej sa dorobí výfuk aj na druhú stranu aby to nejako vyzeralo
- pravdepodobne sa trošku zníži auto. Nikdy som toto nerobil a pokecám ešte s mechanikom čo a ako a nechám si poradiť.
- možno aj vyloženie kolies smerom do vonka
- Mková páka, Mkové lišty a také tie drobotinky do interiéru veď to bude moja bábika
- uvažujem aj nad "žiabrami" na predných blatníkoch niekde medzi kolesom a dverami. Neviem, či to je hlúposť
- na jar sa dá nová LPG nádrž. Novšia s el. mag ventilom a najmä väčšia. Teraz tam je 40l a to je celkom málo. To miniem za 3 dni
- no a nižšie vo fotkách uvidíte, či mám dať čierne ľadvinky alebo ponechať chrómové. Možno to inak ukáže potom na Mkovom nárazníku
- pravdepodobne sa strmene na brzdy prefarbia na červenú krvavú
- no a pri brzdení trasie už volant, takže sa budú meniť brzdy a platničky
- no a klasika, doštelovanie ručnej brzdy tak aby aj držala
- výmena repro. Výšky mám DLS za 300€ a stredy a basy mám Hertze, snáď to pomôže
- osvetlenie nôh pri otvorení dverí
- pravdepodobne dám dole predné fólie aby to našich príslušníkov moc neiritovalo ale v takom prípade pôjdu do zadu tie najtmavšie aké sa dajú dať
- pravdepodobne čierne ladvinky
trošku náročnejšie úlohy:
- ak sa podarí dorobím si rozsvecovanie hmloviem podľa natočenia volantu
- ak sa podarí a bude čas, tak svietenie krúžkov ako Fake-out, ale aj pri bežnej prevádzke
- a mám objednané optické vlákna. Plánujem si urobiť také úplne jemučké osvetlenie interiéru, ktoré bude také slabé ako napr symboly na tlačidle pre otváranie okien. Plánujem to buď zašiť do tapacítov, alebo urobiť jemné linky. Toto sa ešte uvidí. S optickými vláknami som už robil nejaké svetelné efekty a tak uvidím ešte
no a po skončení úprav bude samozrejme plán aj na profifotky a ak sa podarí chcel by som aj videjko. To si nechám na leto ale plánujem to spracovať na lepšie úrovni aby sa bolo na čo pozerať
Naposledy upravil/-a
trunek v Pondelok, 31. Augusta 2015, 20:39, upravené celkom 4 krát.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´