csuka530d napísal:.... som dal hlavu odbornikovy ktory vymenil poskodene ventili zabrusil hlavu proste opravil
.... ak otvorim olejove viko tak sa z neho pari ako z lokomotivy a sriedavo ide dym presn ako cuka tak aj pretlaca dym.
Jako první pochopitelně upřímnou soustrast. Jako druhé trošku teorie - korekci vstřikovaného množství paliva si dělá ŘJ motoru "und liegt zwischen ± 5,9 und ± 10 mm3/Hub/Zylinder. ....Die Regelung ist in einem bestimmten Drehzahlbereich: 450 ... 1500 1/min - "pri 2300 otacok už nie". Tobě to ukazuje korekci +5, tedy maximum, o 9-ti desetinách se nebavím. Kdoví, kolik by ukázala, kdyby uměla korigovat více.
Tu korekci dělá kvůli rovnoměrnosti chodu motoru v nízkých otáčkách. Dělá se to tak, že DDE má ze snímačů na klice informaci o úhlovém zrychlení jednotlivých válců v okamžiku pracovního zdvihu. Tedy válec s větším zrychlením běhu koriguje hodnotu (-) a válec s menším zrychlením hodnotou (+). Tedy koriguje množství dodaného paliva pro každý válec samostatně vždy od následujícího pracovního zdvihu. Tyhle korekční hodnoty vstřikovačů jsi vyčetl pomocí INPA na obrazovce Analog 4, podíl práce jednotlivých válců je na Analog 5. V podstatě tyto obrazovky spolu souvisí, 4 ukazuje kolik koriguje, 5 ukazuje, jak se jí to daří.
Možná by byl obrázek té obrazovky 5 zajímavý. A tohle funguje do 1500rpm, při vyšších otáčkách obrazovka 4 ukazuje korekce u všech vstřikovačů 0. Tím vstřikovačem to není, to snad chápeš. Ten dělá jen co chce ŘJ motoru a ta zjistila, že podíl práce 3. válce je malý a dává mu více paliva. Konec teorie.
Pokud byla hlava zabroušena, nové ventily + simeringy, měla by být v pořádku. Nepíšeš, jestli byla otlakována, to ale při odborné opravě předpokládám. Jinými slovy nevidím důvod, proč by to mělo "cukat do toho sania." To by ukazovalo, že vratná pružina neudrží sací ventil/y uzavřené viz.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 . Ale pokud se potkaly ventily a písty, tak hydroštely, zdvihátka a sedlo pružiny (díly 3,4,8 a 9) dostali taky na prdel.
Potom Ti nabídnu ještě jeden problém a to je těsnost skupiny válec-píst. Tím by se krásně vysvětlil zvýšený obsah výfukových plynů s karteru, který se děje rytmicky s pracovním zdvihem 3. válce. Předpokládám, že jste povrch válce zkontrolovali a nebyly tam žádné drážky. Taky doufám, že to bratranec okamžitě vypnul a nedoplazil se s tím domů. To by nespálená nafta smyla olejový film a nějaké to přidřeníčko by bylo pravděpodobné. O ohnuté ojnici radši neuvažuji, ale viděl jsem taky. Hlavně nejsem zastáncem katastrofických poškození a nákladných rozebírání - naopak to nejjednodušší a nejlacinější co nejdříve.
K eliminaci možných příčin úniku plynů z 3. válce doporučuji udělat tlakovou zkoušku. Buď je možno změřit kompresní tlaky přes otvory po vyjmutí žhavičů, když motor točíš starterem. Přitom se odpojí čidlo vačky, aby nešlo palivo do válců. Tobě by stačil jen ten 3. válec, ale doporučuji udělat i dva sousední. Jinak nebudeš vědět jaký je tlak na zdravém válci, tedy nebudeš mít srovnání. Druhou možností je natlakovat tlakovým vzduchem pouze ten 3. válec a poslouchat, jestli to uniká přes hlavu, nebo přes píst. Ale musíš nastavit motor tak, aby na zkoušeném válci byly všechny ventily zavřeny a to se u auta s automatem dělá dost blbě. Píst sjede tlakem vzduchu do dolní úvratě sám a to znamená, že nezjistíš těsnost po celé dráze jeho zdvihu. Každá metoda má svoje výhody.