... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Nedeľa, 24. Februára 2013, 14:02

Ahojte.

bratrancek moj nebol vcas informovany a zakupil si rovnake dokonale kazove BMW ako mame mnohi.

530d142Kw automat

Po cca 2 mesiacoch uzivania mu pri rychlosti 20Km/ utrhla oska vyrivej klapky ,nie cela ale 0,5cm z osky na 3valci

Samozrejme to poriadne pobuchalo piest a poskodilo ventili ktore nedoliehali a valec bol v momente vyradeny.

Po demontazi hlavy uplna hracka som si myslel ze to bude narocnejsie som dal hlavu odbornikovy ktory vymenil poskodene ventili zabrusil hlavu proste opravil

Slo nove tesnenie casovanie nastavene auto pekne startuje , ale :thumbup:

Pocut z motora cukanie do sania. Idu vsetky valce ale problem je s tym 3 valcom

Auto som dal zdiagnostikovat a korekcia vstrekov na 5 valcoch je v uplnom poriadku okolo 0 sa to hybe

Len na tom 3 valci mame korekciu +5
Zeby bol vadny vstrek? To by bola velka nahoda vserky boli na stolici pred montazou otestovane a precistene.
Aj ked som tomu neveril no vymenil som 3 .vstrekovac
Hroza to iste motor trocha vybruje a pocut ako cuka do toho sania.
Korekcia s druhym vstrekovacom je nadalej +5

Co som si vsimol a absolutne ma to netesi je ze ak otvorim olejove viko tak sa z neho pari ako z lokomotivy a sriedavo ide dym presn ako cuka tak aj pretlaca dym .

No len na volnobehu aj zvysim otacky na 2300 otacok tak zmyzne to cukani aj z vika prestane dymiet.

Mam podozrenie ze
Hydrostely na 3 valci nepracuju spravne a ventili ostavaju vysiet na volnobehu.
Ale valec ide a po odpojeni vstreku sa motor roztrase
Takze mi to nedava zmysel valec ide no cuka a korekcia je +5

Na tomto valci menil 4 ventili 4 simeringi
Nemoze byt ze pretlaca tlak cez simering ventilu do vackovej komory a tym padom nastavuje korekciu vstrek na +5
A tlak vychadza cez viko oleja

Dakujeeeem
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Nedeľa, 24. Februára 2013, 15:05

Podľa mna je tam väščie poškodenie ako si myslíš, to že ukazuje +5 býva často poškodením piestom.....ak ten 0,5cm kusom sekol medzi ventil a piest,tak muselo príst k zohnutiu ojnice určite a tym padom môže mať menšie tlaky na tom jednom valci a preto to vykazuje tu hodnotu +5. Odporučam dať zmerať tlaky na jednotlivých válcoch....na pieste stači mini poškodenie a už bude korekcia +5.....preto sa možeš držat korekcii vstrekov,len ked su všetky valce v poriadku.....toto som prad krat riešil pri opravovanom motore, po klapkách......skus dat pozriet....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Nedeľa, 24. Februára 2013, 15:50

csuka530d napísal:
.... som dal hlavu odbornikovy ktory vymenil poskodene ventili zabrusil hlavu proste opravil
.... ak otvorim olejove viko tak sa z neho pari ako z lokomotivy a sriedavo ide dym presn ako cuka tak aj pretlaca dym.
Jako první pochopitelně upřímnou soustrast. Jako druhé trošku teorie - korekci vstřikovaného množství paliva si dělá ŘJ motoru "und liegt zwischen ± 5,9 und ± 10 mm3/Hub/Zylinder. ....Die Regelung ist in einem bestimmten Drehzahlbereich: 450 ... 1500 1/min - "pri 2300 otacok už nie". Tobě to ukazuje korekci +5, tedy maximum, o 9-ti desetinách se nebavím. Kdoví, kolik by ukázala, kdyby uměla korigovat více.

Tu korekci dělá kvůli rovnoměrnosti chodu motoru v nízkých otáčkách. Dělá se to tak, že DDE má ze snímačů na klice informaci o úhlovém zrychlení jednotlivých válců v okamžiku pracovního zdvihu. Tedy válec s větším zrychlením běhu koriguje hodnotu (-) a válec s menším zrychlením hodnotou (+). Tedy koriguje množství dodaného paliva pro každý válec samostatně vždy od následujícího pracovního zdvihu. Tyhle korekční hodnoty vstřikovačů jsi vyčetl pomocí INPA na obrazovce Analog 4, podíl práce jednotlivých válců je na Analog 5. V podstatě tyto obrazovky spolu souvisí, 4 ukazuje kolik koriguje, 5 ukazuje, jak se jí to daří. Možná by byl obrázek té obrazovky 5 zajímavý. A tohle funguje do 1500rpm, při vyšších otáčkách obrazovka 4 ukazuje korekce u všech vstřikovačů 0. Tím vstřikovačem to není, to snad chápeš. Ten dělá jen co chce ŘJ motoru a ta zjistila, že podíl práce 3. válce je malý a dává mu více paliva. Konec teorie.

Pokud byla hlava zabroušena, nové ventily + simeringy, měla by být v pořádku. Nepíšeš, jestli byla otlakována, to ale při odborné opravě předpokládám. Jinými slovy nevidím důvod, proč by to mělo "cukat do toho sania." To by ukazovalo, že vratná pružina neudrží sací ventil/y uzavřené viz. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 . Ale pokud se potkaly ventily a písty, tak hydroštely, zdvihátka a sedlo pružiny (díly 3,4,8 a 9) dostali taky na prdel.

Potom Ti nabídnu ještě jeden problém a to je těsnost skupiny válec-píst. Tím by se krásně vysvětlil zvýšený obsah výfukových plynů s karteru, který se děje rytmicky s pracovním zdvihem 3. válce. Předpokládám, že jste povrch válce zkontrolovali a nebyly tam žádné drážky. Taky doufám, že to bratranec okamžitě vypnul a nedoplazil se s tím domů. To by nespálená nafta smyla olejový film a nějaké to přidřeníčko by bylo pravděpodobné. O ohnuté ojnici radši neuvažuji, ale viděl jsem taky. Hlavně nejsem zastáncem katastrofických poškození a nákladných rozebírání - naopak to nejjednodušší a nejlacinější co nejdříve.

K eliminaci možných příčin úniku plynů z 3. válce doporučuji udělat tlakovou zkoušku. Buď je možno změřit kompresní tlaky přes otvory po vyjmutí žhavičů, když motor točíš starterem. Přitom se odpojí čidlo vačky, aby nešlo palivo do válců. Tobě by stačil jen ten 3. válec, ale doporučuji udělat i dva sousední. Jinak nebudeš vědět jaký je tlak na zdravém válci, tedy nebudeš mít srovnání. Druhou možností je natlakovat tlakovým vzduchem pouze ten 3. válec a poslouchat, jestli to uniká přes hlavu, nebo přes píst. Ale musíš nastavit motor tak, aby na zkoušeném válci byly všechny ventily zavřeny a to se u auta s automatem dělá dost blbě. Píst sjede tlakem vzduchu do dolní úvratě sám a to znamená, že nezjistíš těsnost po celé dráze jeho zdvihu. Každá metoda má svoje výhody.
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Nedeľa, 24. Februára 2013, 15:53

Zase mě předběhla nějaká 7er..... :D
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Nedeľa, 24. Februára 2013, 15:55

Rozumiem. Pri odlomeni doslo k seknutiu motora a ten 0,5cm kus bol vrazeny do piestu
To viem
Piest som vyhladit a podla moznosti dal do povodneho stavu ( ja som vsetko aj detailne pofotil , bohuzial som o ne dosiel kua)
Takze tu +5 kovu korekciu nebudem riesit pretoze ta bude sposobena deformovanym piestom alebo ojnicou.

No nic dobreho hlavne to cukanie

Tak dajme tomu ze sme na pricinu vysokej korekcie prisli

Ale preco pretlakuje do vackovej komory to je uz ina kava .niake navrhy.?

Voda je ok tesnenie je OK
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Nedeľa, 24. Februára 2013, 17:18

starML napísal:
Zase mě předběhla nějaká 7er..... :D


To víš pepíku 280PS je 280Ps..... :mrgreen:
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Štvrtok, 28. Februára 2013, 16:30

Takze su to na 98% hydrosteli na nasavacich ventiloch.
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Pondelok, 18. Marca 2013, 14:52

hydrošteli som pomenil a cukanie do sania pokračuje.

sanie na 3 valci je celé zakarbonované , tlačí spaliny do sania, teda bude chyba v nasavacich ventiloch ostavaju pri otvorené a cez ne prefukuje do sania, do piče ako sa toto môže stať hlava bola u odborníka začo si aj dobre vypýtal tak som zvedavy ako sa k tomu postaví. to je všeliako - 85 Eur za nové tesnenie , ale asi ho šupnem nazad plech by mal vydržať.

ešte zmeram tie tlaky no musim dať vyrobiť redukciu lebo mám tlakomer len na benzin.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Utorok, 19. Marca 2013, 11:50

csuka530d napísal:
Takze su to na 98% hydrosteli na nasavacich ventiloch.



tých tvojích 98% nejak nevyšlo..... :wink: :wink: ....pri utrhnutej klapke nemá vyznam opravovat už som to písal viac krát, býva tam viac poškodenia ako je vidiet okom....ale každopádne ti držím :thumbup: :thumbup: ,daj vediet potom.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Utorok, 19. Marca 2013, 13:31

csuka530d napísal:
hydrošteli som pomenil a cukanie do sania pokračuje.

sanie na 3 valci je celé zakarbonované , tlačí spaliny do sania, teda bude chyba v nasavacich ventiloch ostavaju pri otvorené a cez ne prefukuje do sania, do piče ako sa toto môže stať hlava bola u odborníka začo si aj dobre vypýtal tak som zvedavy ako sa k tomu postaví. to je všeliako - 85 Eur za nové tesnenie , ale asi ho šupnem nazad plech by mal vydržať.

ešte zmeram tie tlaky no musim dať vyrobiť redukciu lebo mám tlakomer len na benzin.

Urcite boli vymenene ventily? Voditka vymenil tiez? Alebo len pobuchal po ventile kladivom a tvaril sa, ze je vsetko OK? Ak zabrusoval hlavu a ventily, tak musel skusat, ci to dolieha a tesni, minimalne benzinom alebo petrolejom, ci nepreteka do kanalov...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Utorok, 19. Marca 2013, 18:50

simik , utrhla sa len hriadelka a aj to len 0.5 cm velký kusok . neverím že je hneď nutné meniť celu hlavu + blok popripade piest. (môže sa stať že sa ohne ojnica ako si spomínal no nie pri tomto malom kusku . motor mám nahradný no ako som už písal ten malý kusok nenapáchal viditelne niake extra poškodenia.

piest malinko poškodený ale sedlá ventilov a ventili dostali na fraka. ( chyba nebude v pieste ani v ojnici aj stena valca bola bez poškodenia či zárezu.)

takže je chyba v hlave valca to som si istý. (už teraz) ](*,)

Pelo vieš ako to chodí na SK ked nad nimi nestojíš tak ktovie čo porobil. ( ale čo sa dalo evidentne vidieť bola zbrusená hlava , a aj ventili boli nové.

takže teoreticky musel robiť sedlá ventilov. či vymenil voditka ? možno nie a len povedal.

serem nato zhodím tú hlavu valcov a som zvedavý na ventili či niesu podpalené.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Streda, 20. Marca 2013, 16:28

nemusel ani jedno, ventil vymenis bez zasahu do cohokolvek ineho, nove sedla by si si asi vsimol, nove voditko detto, staci otvorit oci, 15 rocne opalene zelezo vyzera inak ako nove, v pripade sediel este novo opracovane, taktiez mozes zhodit vacku, a pripravkom/s pomocnikom vybrat inkriminovany ventil, ake nema lapovane dosadacie plochy tak ho chod skopat do riti, mozem sa spytat kde si to daval robit?
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Streda, 20. Marca 2013, 18:57

v komárne . a menil aj hniezda ventilov , takže dole hlava a hned budem mudrejší.
 
Užívateľov profilový obrázok
slacker
Príspevky: 92
Registrovaný: 13.12.2009
Auto: E39 530dA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA/TT

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Streda, 27. Marca 2013, 20:06

Zistil si uz nieco nove? Ja sa obavam, ze mam podobny problem. Spod olejoveho veka sa mi trochu dymi. Ked je dolu, tak pocut ako spominas "cukanie". Tiez som mal predtym utrhnutu klapku - poskodeny nasavaci ventil, prepalene sanie a veko ventilov. Cize nasledoval repas hlavy v Trnave na Spacinskej, vymena poskodenych suciastok. Vstrekovace boli takisto repasovane. Stalo ma to kopec casu aj penazi, tak dufam, ze to nebude znova nieco vazne :(
 
rancsodavid
Príspevky: 579
Registrovaný: 28.3.2012
Auto: lancia kappa 2,4jtd
Kraj: Nitriansky

Re: motor m57 142Kw utrhnuta klapka

Streda, 27. Marca 2013, 20:13

Kasli nato.na volnobehu troska dymi aj motor.mam aj lancia pozrel som to iste robi-len zohriaty motor na volnobehu.to robia s motorom tisicky km.ja kaslem nato.kym bezi bezi potom radsej menim cely motor.je to tak lacnejsie riesenie./lancia tie klapky nema. 8)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní