Niekedy som tému na opravu pixelov už určite čítal, tá však bola nevyriešená a nie som si istý, či to bolo tu na fóre. Teraz som ju hľadal a nenašiel. Takže ak som ju náhodou prehliadol, poprosím admina o spojenie.
1. Objednáme si tento
display, ktorý má už na sebe pripravený nový flex kábel. Ja som skúšal objednávať aj čisto len tie flex káble, ale kontakty na nich nesedeli úplne presne a nevrátili sa mi všetky pixely. Od iného výrobcu by to možno bolo OK, ale načo znova riskovať, keď finančný rozdiel nie je príliš veľký. V balíku je všetko potrebné náradie (okrem šrobovákov samozrejme) na výmenu displaya. Na pájkovačke je nutné vymeniť vidlicu do zástrčiky za našu normálnu a nasadiť gumený pásik na hrot.
2. Vyberieme budíky z auta. Postup som nefotil, to musí každý zvládnuť sám, inak ďalej ani nemusí čítať.
3. Zaobstaráme si 4ks niečoho tenkého a tvrdého na zaistenie západiek a vsunieme ich tam. Ja som nastrihal neplatnú EU kartu poistenca.
4. Od spodu trochu vylupneme kryt a postupne pokračujeme pootočením tých dzindzíkov a ťahaním krytu von. Treba trpezlivosť, alebo vymyslieť nejaký zlepšovák.
5. Z vrchnej strany povolíme všetky torxové šróbiky.
6. Z už použitej neplatnej karty nastriháme akurát široké pásiky, ktoré stlačia západky a vytlačíme dosku von z krytu. Dole to treba trochu podpáčiť.
7. Asi najhoršia vec je vybrať ručičky. S niečim tenkým zachytíme tú tyčku, aby sme nevytrhli strunku. Ja som použil nožnice. Z druhej strany tenkým šrobovákom vypáčime ručičky. Musí sa vyťahovať ručička od tyčky a nie celá tyčka! Odporúčam začať s teplotou, alebo nádržou, kde pohyb nie je taký častý a teda by nám nevadilo prípadné poškodenie pružinky na vracanie ručičky.
8. Podpáčime a dáme dole čierny plech nad displayom, povolíme všetky šróby a vytiahneme preč ten biely plast.
9. Odtrhneme starý kábel a poriadne vyčistíme kontakty.
10. Priložíme nový flex kábel aj s displayom, pričom dáme veľký pozor na presnosť kontaktov a spájkovačkou ho z vrchu nahrejeme, čím sa prilepí. Takto postupne prejdeme celý kábel, až kým nebude všade pekne držať.
11. Nezložené budíky zoberieme do auta vyskúšať a ak je všetko OK, spätným postupom ich zložíme. Ak nie, tak skúsiť ešte prihriať kábel. Mne to s týmto kitom išlo na prvý krát všetky pixely.
Tak, kto si trúfa môže už aj objednávať a majstrovať. Oprava ma stála 40€, za prvé nepresné káble mi peniaze vrátili. Balík mi prišiel asi za 3 pracovné týždne. Používanie tohto návodu je samozrejme u každého na vlastné riziko. Pixely na obrázkoch vidieť slabšie, pretože som tam ešte nemal dané žiarovky na podsvietenie.