... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
obchodna sekcia
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

[E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 09:39

zdravím tak aj ja som sa už pridal k BMW mám
M5 3,6l
rv. 1990
5 kvalt
veľký BC
el. šíber
17 kolesá
čierny kožený interier (0322)
farba: MACAOBLAU METALLIC (250)



Alarm system,
model lettering Deleted,
green-tinted upper strip Windscreen,
electric Lift-up-and-slide-back sunroof,
rear Sun-blind, Floor mats velours,
Seat heating driver/passenger,
Headl.washer system/intensive cleaning,
Automatic air conditioning,
Reading light in rear compartment,
Radio Bavaria C business,
HiFi speaker system


Po auto som bol pri Trenčíne hneď po prvej jazde som sa presvedčil že ho chcem.
Auto vraj bolo používane ako hobby na weekendové jazdenie, preto je zrejme veľa vecí nefunkčných.
Posledný majiteľ spravil kompletnú opravu prednej nápravy.
U mňa bude tiež prevažne na hobby ale chcem ho dať do poriadku.
Na bežné jazdenie je Mazda 323F BA 2.0 V6, pod 6 valcov nejdem :D

Stav:
divne poupravovaná a žial čachrovalo sa do elektriky a motora
-je tam vraj ostrá vačka
-odpojená klima a niekolko zaslepených trubiek
-zmizla riadiačka (asi) tempomatu ostalo tam len prázdne miesto a konektor, neviem či je to len príprava, alebo to bolo odlahčovanie
-volne položené konektory ktoré neviem zatiaľ kam patria
-komplet vysekané oloženia na zadnej náprave
-a priamy výfuk :) raz som sa previezol po dedine a už sa my vyhrážali že budú volať policajtov :) *ale krásny zvuk :) *
-poodlamované uchytenie motorčekov ovladajúcich plapky v kúrení
-tapacír dverý sa scvrkol a poodliepal na obidvoch predných dverách

Ak viete dakto niečo o minulosti tohto auta dajte vedieť, budem rád ;)

časom ako budu peniaze sa bude meniť :
-kryt riadiacich jednotiek napravo pri motore, už hotové
-originál výfuk, alebo dáku podobnú náhradu, ak by sa doma dakomu povaľoval konečne hotové:)
-senzor vonkajšej teploty už zapojený a plne funkčný
-asi komplet to vetranie čo je pod stredovým panelomplne funkčné motorčeky vymenené
-uloženie zadnej nápravy a ramien GO zadnej nápravy hotová
-guferá na diferáku už vymenené
-spojazdniť klímu
+ repasovanie prevodovky (okolo mája 2014)
-Vyvarenie podbehov + zvnútra vystriekané bodičkom už hotové

Obrázok

Obrázok

Obrázok

neviete koľko lambda sond má mať toto BMW?
mám odpojený ten remeň čo poháňa klímu s dačím ďalším, neviete čo je to napojené s klímou na rovnaký remeň od kluky?


Konečne sa dačo robilo na M5ke.
Zhadzovanie bolo zdĺhavé.
Najskôr musel ísť dole výfuk, kardan,poloosi a kryty so spodku auta.
Obrázok
výfuk je dlhší ako celý Peugeot 405 :D
A dyferák? Tomu to trošku trvalo, predsa len liatinová masa (30-50kg)
Ten som musel podložiť zdvihákom na koliaskach a poodkrucať 14ky skrutky a potom to išlo ako tak von(teda dolu) :)

Toto je čerstvo po umytí arvou a vyvapkovaní.
Obrázok
Potom prišli na rad brzdy, strmene origo od ATE :). Akurát s odpojením ručnej bol trošku problém, ten lanovot povypáčovať a rozobrať zahrdzavený mechanizmus ručnej.
Žiadna skrutka ani matka sa neodtrhla, až ma to štalo 6ky som chcel odtrhnúť aby som ich celé nemusel odkrúcať. Ony sa ale rozhodli že vydržia všetky :)
Nevadilo by my keby sa odlomili držali totiž odspodu vyrovnávací hydraulický system zadnej nápravy, ktorý už bol aj tak odpojený.
Keďže M5ka je znížena a aj na tvrdších strunách.
A to som ju bral že aspoň jedno auto budem mať s mäkším podvozkom, a nakoniec má tvrdší ako V6ka.
Potom už stačilo len odkrútiť obydva tlmiče, predné a zadne uloženie nápravy a bola dolu.
Dvaja sme nejak tú nápravu s pod auta vybrali.
Nastalo rozoberanie ramien, a tu sa my podarilo odtrhnúť jedinú skrutku a to zrejme mojou chybou.
Bola to štelovacia skrutka na geomeriu, a ja som ňou nesprávne točil :D tak křupla 12ka. Aj tak bol plán ich obe meniť za nové.
Výmena uložení ramien sa doma nepodarilo boly tak nalisované že som potrhal niekoľko závitových tyčí, ajtak som to nevybral a tak to išlo pod lis. Tam sa to trom chlapom podarilo po cca 2 hodinách vybrať :D :D
Predné uloženie nápravy a uloženia dyferenciálu som vymenil už doma, tie už boly povolnejšie.
Sťahováky ako ináč MADE IN HOME Dlhá skrutky 10,9 oceľ tak isto matky a kus rúry so správnym priemerom, z jednej strany zaslepená s otvorom iba na skrutku + dáke medzikusi na podkladanie.
Všetko sa potom vyčistilo, nastriekolo odhrdzovačom, aby tá troška hrdze uplne zmizla. Hrdza bola iba na pár miestach aj to na liatinových častiach ramien. :)
potom sa to natrelo základom, impregnátom na hrdzua potom sa všetky diely samostatne natreli.
Potom sa náprava dala dokopi a ešte sa celá nastiekala.
Obrázok
Pomedzi to sa striekal dyferák, poloosi, uchyty a strmene.
Farba na strmene bola zvolená dosť naprd (kakačkovo žltá) :D :D nafotím ak nezabudnem.

Potom ešte výmena gufera na dyferáku čo tieklo, potom nový olej. A hurá kompletizovať.
Začalo sa všetko nahadzovať (dyferák, poloosi, uchyty, a ešte ak kolesá. Lebo sa to po skompletizovaní akosi nedalo riadne odlepiť od zeme.
Tak sme to dvaja dáko dotiahli s autu, položili na tu plošinku na kolieskach, zhodili jedno koleso a podsunuli pod auto.
Keď to bolo na mieste koleso sa zase zakrútilo na nápravu, aby sa nepoškriabala viac ako sme ju poškriabali pri premiestňovaní.
A potom sa začalo zakladanie za asistencie kolegu, 4-och zdvihákov a kladiva SAMOZREJME.
Pozapájali sa všetky kabeláže (snímač opotrebenia platničiek a ABS snimače, voláky další snímač na výšku zadnej nápravy), brzdové trubky a lanovody na ručnú.
Už som spojazdnil aj pakne ručnej, už by mala fungovať lepšie.
Predzáverečné foto:
Obrázok
a tu ešte jedna pred opravením poškriabania farby
Obrázok
Takto to bude čakať kým nebudem mať zas voľno v práci :)
Obrázok

zopár foto po umytí doma na dvore
takto ju vidím z balkóna
Obrázok

Obrázok

často ľudí trápia moje ventíliky :D
Obrázok

Obrázok

Obrázok

Viem že tá radiaca nieje origo ale čo už za to môže predošlí majiteľ, aj tie koberčeky sú ešte po ňom.
Obrázok

Aj tapacír dverí sa bude časom repasovať (nie ja), tie sedačky nisu také šedé to asi ten blesk :)
Obrázok

Obrázok

Obrázok
Naposledy upravil/-a XavierX v Pondelok, 23. Decembra 2013, 23:37, upravené celkom 12 krát.
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
Užívateľov profilový obrázok
maiki
Príspevky: 4229
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: 02" E46 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 09:51

:shock: parada =D>

drzim palce
Your car. Your story. So don't let someone else write the book.
E46 320d 02"
ex E36 323i 96"
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 09:53

tak toto je paradicka..viac foto poprosime!! :)
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 09:56

Za kolko si ho uchmatol? :)

Treba sa povenovat ale auto ti to vrati.
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 10:07

ďakujem ;)
foto pribudnú časom
za 3900€ keby som vedel o všetkých nedostatkoch pri kúpe, tak by som dal aj menej možno :)
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
Užívateľov profilový obrázok
tuninglc
Príspevky: 164
Registrovaný: 27.4.2010
Auto: E36 Compact
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Lučenec

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 10:15

Na oko nádherne auto... držim palce :thumbup:
Bmw E36 Compact montreal blau metallic : sticker bomb
Ex E34 525Tds
Ex E34 524td
 
Dudecc
Príspevky: 798
Registrovaný: 22.4.2011
Auto: vždy nejaké BMW
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 10:17

Bože, toto je nádhera. Neviem sa vynadívať!!! Samozrejme to dostať do tip-top stavu, v čom ťa budem podporovať, samozrejme iba morálne :D
A ten zvuk, je jak nirvana! \:D/
EX-PRÍBEH = BMW 330ci SMG II. 2005
ex BMW M3 e46 coupe/manual
BMW M2 F87 competition
BMW M3 G80 competition
BMW M3 E92 coupe/manual
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 10:23

no zvuk bol niečo medzi motorkou superšportom a formulou asi.
Pri vysokých otáčkach to bola fakt veľmi hlučná nádhera.
Aj za morálnu podporu ďakujem ;) :D
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 10:24

To si kupil dost dobre, len dufam ze veris v boha lebo ak ten motor neni v dobrom stave tak to bude drahe :(
 
tomas_za
Príspevky: 251
Registrovaný: 10.6.2011
Auto: E92 335i 480hp
Kraj: Žilinský

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 10:32

po tomto aute som sa pozeral aj ja povodne bolo za 4600e lenze je fakt na nom co robit :| predchadzajuci majitelia sa teda fakt nestarali co je skoda taketo auticko si to zasluzi skoda ho.pevne dufam ze sa ti ho podari dat dokopy
Bmw e92 335xi
Bmw e92 335i
Ex bmw e61 535d
Ex bmw e36 328i samosvor coupe
ex e36 318i tour
ex e30 320i
 
BMWtrue
Príspevky: 28
Registrovaný: 6.6.2011
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 10:43

Ahoj, pekna M5.... vela prace ta este caka a nemenej penazi preinvestovat...... aj ja chcem take nieco na hrajkanie v garazi po vecroch ... bud M3 alebo M5 :-k


Skus mi napisat VIN alebo mi staci prvych 8 cisel.... pozrel by som ti na KO.SK len nemam tento model z ROKU 90 v databaze mam iba touring M5 E34 z roku 92-93. Pomohol by si mi.

Dakujem vopred a prajem vela stastia. :thumbup:
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 10:58

BMWtrue máš PM ;)
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
BMWtrue
Príspevky: 28
Registrovaný: 6.6.2011
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 11:01

Dakujem, prave tento typ VIN kodu sa u nas nedoviezol od pouzivania KO, takze toto auto musi byt na Slovensku uz dlho, teda aj ho musi niekto poznat
 
heroe
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 11:24

Krása, máš teraz jedinečnú šancu oživiť modlu, toto auto už bude na hodnote len získavať pokiaľ urobíš všetko svedomito a nevykašleš sa na to. Budeš ale potrebovať veľa veľa trpezlivosti......... Veľa šťastia
 
Užívateľov profilový obrázok
SamoM3
Príspevky: 276
Registrovaný: 31.12.2006
Auto: E36M3,2 coupe
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: ok.PUCHOV

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 27. Marca 2012, 11:37

Kamarat pracuje v pu v pneuservise a uz roky su tam ulozene origo kolesa z M5 mozno aj z tejto.Inak na pohlad velmi pekna.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných