... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

obchodna sekcia
 
dodo68
Autor témy
Príspevky: 7
Registrovaný: 23.11.2010
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Nitriansky

Turbo

Pondelok, 19. Marca 2012, 18:17

Nazdar chalani ..Viete mi niekto poradiť akí(MAX) tlak ma davat turbo na motori 325tds..Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: Turbo

Pondelok, 19. Marca 2012, 18:56

dodo68 napísal:
Nazdar chalani ..Viete mi niekto poradiť akí(MAX) tlak ma davat turbo na motori 325tds..Dakujem

1.2bar ak to budeš meriať budikom a ked to budeš meriať dijagnostikou tak to bude 1200mbar + okolitý tlak podla počasia vonku,čiže na volnobeh diagnostika vypisuje cca 980mbar a pri plnom zatažení počas jazdy nie v garaži s plynom na podlahe ! to bude sučet tychto hodnôt číže cca 2180mbar podla počasia :wink:
Na fotke je plný plyn po dialnici na 4ke. :wink:
Prílohy
Fotogdrafie-0139.jpg
Fotogdrafie-0139.jpg (29.35 KiB) 1974 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
icecold
Príspevky: 417
Registrovaný: 6.8.2011
Auto: e36 3XX
Kraj: Zahraničie

Re: Turbo

Štvrtok, 22. Marca 2012, 19:55

co vím, tak seriový turbo na tds snese max 1,4 baru
e36 328i saloon exclusive
e36 325i saloon automatic
e46 320d touring
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Turbo

Štvrtok, 22. Marca 2012, 19:59

znesie aj cez 1,6, ale nie na dlhú dobu, avšak keď sa prekročí tuším 1,4-1,5 bar tak sa to prehodí do núdzového režimu
na 18tds tlačí do 1,2bar, u 2,5tds je tlak nastavený malinko nižší, mal by natlačiť max. 1,1bar pri plnom plyne od 2000, ale keď natlačí 1bar to je ešte OK
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: Turbo

Piatok, 23. Marca 2012, 20:07

Znesie neznesie to nieje podstatné. Ak nikto nebabral do bespečnostného-obtokoveho ventilu na turbe ktorý je u TDSka riadený membranou ktorá je napojená na tlakovej časti tak to tlak nikdi neprekročí a tlak je odpustený do vyfuku. Na mojom TDS čo je fotka je maximalny tlak 1.2 baru. diagnostika ukazovala 2180mbar čiže 2.18baru z čoho cca 1000 mbar bol tlak vzduchu vonku. Kedže mam upravený snimač tlaku tak je na nom vlastne stale tých 1000mbar aj ked motor stojí a aj ked v lete hlasia 900mbar vonku :wink:. inak TDSko na volnobeh hlasi hodnotu hodne pod barometricki tlak ale to už som tu volade rozoberal. Pravdepodobne to bol len tah automobilky aby ten motor nešiel bohvie ako a aby mal len 66kw lebo bi sa asi ine auto z dieslovim motorom a objemom 1.7 nepredalo ak by malo plný potencial na tu dobu :mrgreen: :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: Turbo

Piatok, 23. Marca 2012, 21:02

pokial viem, tak turbo motory mavaju na volnobehu kusok pod atmosferickym tlakom , cize jemne do minusu..
koli tomu ze turbo netlaci, navyse je tam podtlak .. to co motor nasava a brzdi ho vzduchovy filter..

aspon takto to chapem..
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Turbo

Piatok, 23. Marca 2012, 21:07

ale ako už vieme na tds-ku sa dá trochu pošpekulovať so snímačom tlaku aby dával aj v "bezturbovom" režime 1000mbar a pôjde to trochu lepšie
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: Turbo

Piatok, 23. Marca 2012, 21:34

SurrendeR napísal:
pokial viem, tak turbo motory mavaju na volnobehu kusok pod atmosferickym tlakom , cize jemne do minusu..
koli tomu ze turbo netlaci, navyse je tam podtlak .. to co motor nasava a brzdi ho vzduchovy filter..

aspon takto to chapem..

Skus sa trožku pohrať z diagnostikou na rôznich dieslovich autach ak maš tu možnosť a zistiš že je to tak že na volnobehu to ukazuje barometrický tlak a ked turbo začne tlačiť tak sa tlak zvyšuje od tohoto barometrickeho tlaku. Kdeš to u TDSka neviem prečo ale u každeho je to tak že barometrický tlak je napr 950mbar no na volnobeh snimač tlaku vykazuje 820 čo je vlastne v minuse a už je to mimo rozsah. Potom začneš jemne pridavať plyn a turbo začne tlačiť no ešte si sa dostal len na tých 950mba a to už maš na otačkomeri cca 1200ot takže ideš dalej na otačkomery maš cca 1800ot no snimač tlaku vykazuje cca 1000mbar ideš dalej,otačkomer ukazuje 2200ot a tlak maš 1080mbar a až teraz vlastne citiš zaber lebo až teraz je evydentne prekročený tlak a RJ pridava predvstrek a zvyšuje citelne davku paliva. :wink: čiže oklamanín snimača na stalich 1000mbar sa posunieš trochu bližšie k tomu "zaberu turba" aj ked je to vlastne v skutočnosti zmena predvstreku a davky lebo TDSko nema variabelne lopatky v turbe aby nahnalo vysoký tlak aj v nizkych otačkach. :wink:
 
dodo68
Autor témy
Príspevky: 7
Registrovaný: 23.11.2010
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Nitriansky

Re: Turbo

Nedeľa, 25. Marca 2012, 09:03

ta podtlaková pumta co je na turbe snej ide tiahlo na klapku ktora je v potrubí načo vlastne sluzi.... co sa da na nej nastaviť??... :roll:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Turbo

Nedeľa, 25. Marca 2012, 12:07

je to na pretlak, nie podtlak :wink: slúži na to že keď turbo dosiahne požadovaný tlak tak ten ventil pomocou toho tiahla otvorí obtok vo výfukovej časti turba aby mali kde unikať plyny a nezvyšoval sa ďalej tlak, nastavovaním toho tiahla (na konci je závit) môžeš nastaviť aby to neskôr otváralo ten obtok a tým zvyšovať tlak turba, ale bez úpravy RJ to nemá význam, najlepšie je továrenské nastavenie
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
joker8712
Príspevky: 4
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: BMW 530d M-Packet
Kraj: Banskobystrický

Re: Turbo

Nedeľa, 22. Júla 2012, 17:33

a ked by som potrebovat to tiahlo na podtlakovej membrane nastavit tak sa to ladi podla coho? lebo zhodou okolnosti akurat riesim tento problem a nikde mi to nevedie nastavit ani v BMW.
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Turbo

Utorok, 24. Júla 2012, 19:53

ale myslis na TDS-ku alebo na tom aute co mas v popise, lebo tam je rozdiel variabilne turba maju zakladnu polohu ako su otvorene lopatky do toho sa nie dobre vrtat.. a az myslis na tds-ku tak tak ti treba bud diag alebo budik tlaku turba

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní