Nazdar, Arnost to zrejme myslel tak ze to ET je na tu sirku disku prilis velke obrazok ktory je aj to na fore ti povie viac

to znamena ze cast ktorou primontujes koleso k naprave je posunuta v kladnom smere od osi elektronu teda v kocke nissie ET bude vycnievat viac ako vyssie ET.... v tvojom pripade to znamena ze ET40 je disk kvazi ponoreny do blatnika t.j. ak je na e38 disk 9,5J a ma rovnake ET ako tvoj... moze sa stat ze ked tam das 10J tak sa ti disk nevojde do blatniku lebo sa nedotknes montaznou castou napravy ale pritom disk uz hlbsie nevlozis.... teda ti bude chybat nejaka cast medzi montaznou plochou disku a napravou a prave preto ti Arnost poradil rozsirovacie podlozky. Akurat neviem ci si skor nechcel vediet ci s pneumatikou nezavadis o blatnik ked vytocis volant do maximalnej polohy no to uz budes musiet vyskusat sam...
Este nejaky vypocet ale neviem ci spravny:
Original BMW Styling 37 sirka 9,5J = 22,8cm, ET25.... cize od naprvy disk siaha dovnutra este 13,9cm
Tvoj disky sirka 10J = 24cm, ET40... cize tvoj disk bude siahat do vnutra este 16cm
rozdiel je 2,1cm cize o to bude disk siahat hlbsi a moze sa dotykat niektorej casti auta...
(ospravedlnujem sa ak som sa nikede pomylil

)