... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

bmwtt.sk
 
sodok
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.11.2011
Auto: BMW e39 530d
Kraj: Žilinský

BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 00:11

Zdravíčko :).
Som tu nový, ako každý fanúšik BMW sa snažím zohnať niečo, čo sa mi nerozpadne pod nohami keď budem
1000km od domu. Avšak momentálne jazdím na Passate 1.9TDI 66kw 2000 ročník v základe, výbava obsahuje úžasnú klímu :D (som zvedavý na komentáre ohľadne auta), ktoré má našľahané 360 000 tis km, ale je v dobrom technickom stave, takmer všetko pomenené. Hodil som ho na net, do konca tohto týždňa si poň príde nový majiteľ. To je ale vedľajšie. Uvažujem nad kúpou e39 530d, keďže neobľubujem nové autá (spracovanie) ale chcem niečo kvalitné, nižšie údržbové ako mám momentálne a toto auto ma neskutočne zaujalo na prvý pohľad.
Pobrázdil som autoscout,de, it, autobazar,eu, bazoš, a nakoniec mi z toho vzišlo pár kandidátov. Len teraz neviem, či sa skôr oplatí verzia 2000, alebo skôr 2001/2003, či je tam markantný rozdiel v motore/prevodovke/údržbe. Pretože si na extra výbavu moc nepotrpím. Určite chcem manuál, automatu moc neverím a asi by mi tá vareška v ruke chýbala. Rozmýšľam nad kúpou zo Slovenska, aj keď viem, aký sú všade podvodníci. Z Talianska sú autá rozvŕzgané a takmer nikto tam nerobí servis. Nemecko ma zaujalo kilometrami, každý asi pracuje pekný kus od domu :).
Tu je pár aktuálnych kúskov na výber:

http://bmw-rad-5-touring.autobazar.eu/5 ... 49743.html

u tochto auta sa majiteľ dušoval, že km sú reálne a že si ich môžem skontrolovať, má vymenené všetky kosti na nápravách a má sezónne prezutie. Ak by boli km reál a je po facelifte, tak je to auto za veľmi slušné peniaze.

http://bmw-rad-5-touring.autobazar.eu/5 ... 48680.html

toto auto tu dávam len z nutnosti vašich pripomienok, jedná sa o auto ešte pred faceliftom, starší motor, km neverím, aj keď by som skontroloval.

http://bmw-rad-5-touring.autobazar.eu/5 ... 10623.html

v modrom prevedení, trochu novší ročník, avšak horšia výbava.

http://bmw-rad-5-touring.autobazar.eu/5 ... 51630.html

a nakoniec niečo do finishu mojej cenovej relácie.


Môj favorit je auto číslo jedna pomer cena/výbava/stav. A ak je v stave v akom mi tvrdí majiteľ, tak by to bolo super [-o<
Lenže teraz otázka na Vás milí budúci kolegovia. Je vhodné meniť môjho rachoťáka za auto rovnakého ročníka ale v lepšej výbave, s lepším motorom (hlavne aj dlhšie vydrží)??? To je moja dilema, ktorá mi nedá spávať už niekoľko dní a ponocujem do neskorých hodín, nakoľko by som už dávno mal spať, ak chcem vstať do práce :).
P.S.: auto kupujem kvôli konfortu/kvalite/údržbe a väčšina financií ide do výstavby.
Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše názory, pripomienky, rady pri kúpe, aby som sa pri niečom neodrbal.
P.S.S.: ešte jedna maličkosť. Koľko by stála taká vec, keby som si auto pred kúpou zaviezol do originál servisu a urobili by mi tam obhliadku a dal by som si skontrolovať km????
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 07:59

Čau,

až na tú 2003-jku sú všetky stočené a dovezené vylietané herkle z Talianska. Koža bez výhrevu napovie.
Tá 2003 má najlepšiu šancu mať reálne km. Takže šup po ňu, v autorizovanom servise Ti prehliadku určite spravia, rátaj 30-60€, záleží, ako sa s nimi dohodneš.

Určite nečakaj, že kúpiš 10 rocňý diesel so 170 tisíc real km, sám vidíš kľko má tvoj pašík po 10 rokoch a stále šlape. Tie autá vydržia pri dobrm servise aj 700+ tisíc ako nič, ale treba im priebežne dávať, čo potrebujú a radšej preventívne servisovať, než keď už je katastrofa na svete.
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 08:37

ak pohovoris ze mas toho passata v dobrom stave tak by som asi nevymyslal ked kukam na tie auta.. a este skusil nanom tych 400 000km spravit.. :)
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
sodok
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.11.2011
Auto: BMW e39 530d
Kraj: Žilinský

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 10:54

Skôr som očakával odpoveď typu je to super auto, choď do toho, možno aj odporúčania na nejaké auto. Kukni sem, kukni tam, skôr ako kúpiš a nie že mám jazdiť na passate ešte 400tis km. Počítam s vyšším a drahším servisom, ale keď niečo raz vymením, tak to mám (väčšinu vecí) na doživotie. Elektrika v tomto aute je na tom ako? štartovanie v zime? Na aký servis sa mám pripraviť pri kúpe? čo sa musí meniť, čomu sa nedá veriť???? Prosím k veci ak môžte...
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 11:24

Skuś použiť tlačítko "hľadať", je tu tých tém, špeciálne na e39 v diesli na mraky. Potom môžeš konkretizovať otázky, na ktoré si nenasliel odpoveď.
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 12:00

Sorry nepochopili sme sa ja som myslel do 400 000km nie ze. Este na nom odjazdi tolko. Ak mas schopneho pasata este s rotacakom... Tak servis e39 v diesli bude omnoho drahsi samozrejme beriem to statisticky nemusi sa ti nic pokazit. Len jeden vstrek stoji tolko co komplet druhy motor 66kw.a hlavne ked pises 1000 km od domu urcite tomu chces nalozit slusnu porciu km..takze nieco sa zoserie.

tu ma polovica uzivatelov e39viny s rocnym najazdom 8000km takze im sa to "neserie" a maju bezudrzbove auta.. a za tri roky odkruti 25 000 km a je spokojny ako super odjazdil..
passat aj e39vina su hltaci kilometrov a zhltnes ich pohodlne aj v passate aj v e39vine akurat v e39vine bude "zabavnejsia jazda"
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 12:38

Este si nenapisal, kde a kolko km budes jazdit, ono ta 66kW rotacka v B5ke pri dialnicnej rychlosti uz toci relativne vysoke otacky, teda komfortnejsie ta bude vozit e39ina. Ak najdes slusnu e39, servis pojde o trocha viac ako u pasika, no povedal by som, ze to za ten komfort, ak na to samozrejme budes mat, rad ozelies. A tiez, spotrebou pojdes o cca 1 az 2l hore.
Ale ako bolo spomenute, na rotacke vymenis motor, kdezto u e39 vymenis tak sadu vstrekov. Nieco proste navyse daco stoji.
Nur Original ist Legal.
 
el_dodis
Príspevky: 306
Registrovaný: 26.6.2009
Auto: ex BMW 525d E39
Kraj: Nitriansky

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 14:13

...6 prispevkov o tom, ze bude drahsi servis...bravo chlapci...

pre autora:
vobec to nie je take tragicke ako sa tu snazia niektori vykreslit. Sam mam 5 e39 v nafte, (525d, co je velmi podobny motor ako 530d) spravim 40 tisic rocne a nemal som ziadny vaznejsi problem.
Na tvojom mieste by som par eur dosporil a zobral FL t.j od r. 2001. To, ze tieto auta (hlavne dieslove verzie) maju vsetky cez 200 tisic je fakt (vsetko pod 200 tisic je len velmi ale velmi tazko uveritelne). Kto to ozaj nestoci a kupi si dieslovu 5 na to, na co ten model je urceny, tak mu po 9-11 rokoch musi na tachometri svietit cez 300 tisic. Co neznamena, ze to auto uz je na odpis...Dolezita je pravidelna vymena oleja (pri takomto najazde km sa informuj ako casto bol meneny olej, najlepsie po 15 tisic. km). Ked sa auto nezene za studena a po jazde sa necha dochladit turbo lezernou jazdou, problemy nebudes mat ani v tomto smere.
Vstreky su velmi individualna vec. Zalezi od vela faktorov,ktore stav vstrekov mozu ovplyvnit, ale s tym jednoducho treba pri kupe ratat. Ja osobne mam vstreky povodne a diagnostika ukazuje, ze su stale v dobrom stave. Pred kupou si to mozes dat skontrolovat u niekoho, kto ma dobru diagnostiku alebo zajdi priamo do BMW.
So zimnymi startami maju problemy ti, ktori maju zlu baterku a zle zhavice. Mne tiez auto v zime horsie startovalo, ale to som mal este povodnu bateriu a zhavice. Teraz som vsetko menil a uz ziadny problem...
Na tychto motoroch (530d, 525d) zvyknu odchadzat podavacie cerpadla nafty, co sa stalo aj mne, ale to nie je nejaka draha polozka (cc 160 eur nove). Kategoricky sa sere regulacia kurenia (tzv. jezko - 75eur origo).
Velmi nachylne su aj napravy. Treba skontrolovat co bolo pomenene a pripadne este nieco zjednat z ceny. Kedze auto este nie je tak "naspikovane elektronikou" ako E60,E65 etc. nie je ani tak nachylne, aby sa tam cosi posralo. Ja som nemal ziadny problem okrem vypadanych pixelov na radiu. Niektorym E39 to vypada aj na palubnom pocitaci. Repas stoji cca 100 eur (uzivatel airbone)
Na manualnych prevodovkach zvykne byt problem s kulisou rychlostnej paky (rychlostna paka pri studenej prevodovke ostane visiet po zaradeni 5 a nevrati sa do povodnej polohy) po zohriati uz tento problem nie je. Samotny diel, ktory riesi tento problem stoji cca 50 eur, ale pri vymene je nutne dat von prevodovku a to uz take lacne nie je.

Z ponuk, ktore si sem dal sa mi tiez najviac pozdava ta FL (2002). Hlavne to treba ist pozriet lebo z fotiek sa da velmi malo zistit. Osobne by som vsak preferoval auto od sukromneho predajcu. Ta prva pred FL vyzera tiez celkom slusne, ale ako som uz pisal, treba to ist pozriet.

Ak by si este mal nejake otazky, kludne napis.
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 15:15

Ja by som povedal, že ak nechceš naháňať vlkov v zime, tak kožu bez výhrevu nekupuj 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 16:45

el_dodis napísal:
...6 prispevkov o tom, ze bude drahsi servis...bravo chlapci...

pre autora:
vobec to nie je take tragicke ako sa tu snazia niektori vykreslit. Sam mam 5 e39 v nafte, (525d, co je velmi podobny motor ako 530d) spravim 40 tisic rocne a nemal som ziadny vaznejsi problem.



asi si nekupoval 525d z roku 2000 za 4500e k tomu tvojmu bezporuchovemu autu....

ja tvrdim treba dat sakra pozor pri tomto 11 rocnom aute ktore nove stalo 1 800 000 a kupujes ho za 4500e
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 18:30

dodis: a nemame pravdu ze to bude drahsie ako u B5ky? Neni problem tu vymenovat x veci, co su v neprospech BMW. A pritom nikto nepisal aby si ju nekupil, ale len aby bol opatrny a ratal s nejakym tym eurom navyse. Zacina mi to tu naozaj pripominat, ze ktokolvek ma BMW hoc aj vyjazdenu mrdku, tak je lepsi, ako clovek co ma nove a kolkokrat bezpecnejsie auto. Takze nemusis nam dakovat, sam si to nenapisal o nic lepsie, pretoze tych poruch u e39, ktore sa opakuju castejsie je o trocha viac ako si popisal. To ze si to u seba nemenil neznamena ze to u auta za 4500€ nevymeni, ked su to viacmenej najlacnejsie poFL naftove verzie u e39.
Proste si treba bat pozor pri kupe, skontrolovat auto najlepsie s mechanikom co sa vyzna v BMW, zdiagnostikovat poriadne BMW vie zopar ludi, ti saskovia v BMW, cest vynimkam, su len na zapnutie a vypnutie diagnostickeho programu.
Ale tvrdit, ze so servisom bude rovnako ako u B5ky je dost naivne, hlavne ak si auto chce nechat dlhsie a opotrebovatelne veci treba menit na hocijakom aute. A tiez kopec ludi zvyknutych na spotrebu u rotacky dostanu sok pri spotrebe okolo 6l, holt ked si zvyknes na nieco lepsie, tak tazsie sa zvyka na horsie.
Ak je s tymto vsetkym zmiereny, a za ten komfort, bezpecnost a jazdne vlastnosti je ochotny vymenit, tak ano, e39 je kus poctiveho auta este. Nikto mu tu proste nic nevyhovara, len si treba povedat vsetky pre a proti.
Nur Original ist Legal.
 
speedfred
Príspevky: 1982
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Streda, 30. Novembra 2011, 18:39

chefino napísal:
Čau,

až na tú 2003-jku sú všetky stočené a dovezené vylietané herkle z Talianska. Koža bez výhrevu napovie.

Mal som bmw v koži bez výhrevu a bolo kupované nové v ČR.
Tiež by som netvrdil ,že v taliansku sú "vylietané herkle" ,možno sa iba také odtial tahajú kvoli cene.
 
sodok
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.11.2011
Auto: BMW e39 530d
Kraj: Žilinský

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Štvrtok, 1. Decembra 2011, 01:18

Ľudkovia mne sa asi podaril kšeft storočia... viem že rozprávky od predajcu sú veľmi pekné, ale ten môj je realista. Už na prvý pohľad z diaľky som videl tú striebornú krásavicu e39 530d. Zaujala ma svojou krásnou farbou, ktorá akoby žiarila, aj keď nesvietilo slnko :). Kto by veril, že auto má 180 000km a dokonalý interiér/exteriér? M3 fólia na kapote vo farbe auta, kvôli kamienkom, biely vnútorný paket a tá koža....... hmmm jemná ako detská prdelka :). Hľadal som z centimetrovej blízkosti vady na koži, no nenašiel som :). Hoši zlatí, má to výhrev. Až na to, že to nemá TV/NAVI a el. sedačky, je to full, dokonca má webasto original na kľúči. Samodoťah kufra, obledol som, tak som sa chcel vytrhnúť zo sna, alekeď som ľahol pod auto, tak čuduj sa svete som sníval ďalej. Ani bodka hrdze. Dokonca aj pletence vyzerali ako nové a to neboli ešte zvárané. Ten vzduch podvozok ma trošku trápi, pretože naň som nevidel, ale myslím, že to nebude nič zlovestné. Hovorím, si, aaaaa motor bude v trúbe. Naštartoval som, vrrrrm, pekný pravidelný zvuk bez klepkania. Otvoril som kapotu a čuduj sa svete nikde olej. Kukal som na hadice, kukal som na chladič, turbo nové, všetky kapaliny a filtre nové. Inak je motor v pôvodnom stave. Chlapík sa mi priznal, že auto má od kamaráta z talianska, ktorý má na dvore 4 autá, 2 SUW bawarie, 1 330xd ročníky od 2008 vyššie a momentálne kúpil novú 5ťku, vraj by auto inak nemenil. Chlapík ho mal za 2000Eur po známosti, všetko mi priznal :). Tak si hovorím, sen nemôže byť skutočnosť, tak som si povedal, že ho zaskočím a navrhol som mu, že ideme do BAWARIE nech sa na auto pozrú. Pôvod auta pasuje, je to origo ital, KM SÚ REAAAAL, čuduj sa svete!!!!!! na aute dohromady mnt. netreba meniť nič, no skoro som zabudol... klinový remeň :)). Otočil som sa na chlapíka, aj keď som zásadne proti homosexuálnym ľuďom, chcel som ho objať a vybozkávať :) auto zapísané na SR 25.11.2011 a STK/EM/KO do 23.11/2013. Ale asi ešte potom vymením baterku, nech mám cukríčka :))))). A to celé za 3990 Eur... verte neverte, podľa mňa to je kúpa života. Noooo musím ísť dnes vybrať z banky prachy, tak som mu to oznámil, povedal no problema, že auto je už moje už ho nikomu nedá. Ak by tak spravil, tak mu podpálim dom, viem kde býva... Tak čo na to hoši poviete??? Ako som kúpil???
Prílohy
2949743_3.jpg
2949743_3.jpg (40.53 KiB) 2690 zobrazení
 
speedfred
Príspevky: 1982
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Štvrtok, 1. Decembra 2011, 08:39

ak je tak ako píšeš,tak je to slušný kauf,ale kúpa života by to možno bola za tých 2000e.nech ti robí radost
 
sodok
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.11.2011
Auto: BMW e39 530d
Kraj: Žilinský

Re: BMW e39 530d 2000-2003

Štvrtok, 1. Decembra 2011, 15:30

Akurát mi volal, že či ho fakt chcem naisto, či som si to nerozmyslel, že tam má nových ľudí naňho. A že mu ponúkajú zaň viac peňazí. No hovorím mu, určite, však som Vám to včera hovoril, nie? A on že dobre, pošle ich dopreč a cena zostáva rovnaká. Najskôr som si myslel, že chce zdvihnúť cenu auta, ale keď mi zahlásil tú poslednú vetu, povedal som si, je to dobrý chlapík :). Už sa na zajtra teším, hneď mu prevetrám brká hoviatku :)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní