... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
cartman
Autor témy
Príspevky: 197
Registrovaný: 13.3.2008
Auto: e46 325Ci 2002
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD

draha oprava e39?

Sobota, 22. Marca 2008, 02:23

zdar borci!
tak najprv sa vas chcem opytat co sa da s tymto robit? a kolko by asi taka oprava stala?
potom by som sa vas chcel opytat na nejake rady pred kupov e39? napr. na e36 je tu toho na fore kopec. ale e39 :( naozaj som hladal, ak to tu niekde je, tak sa ospravedlnujem. realne uvazujem nad kupov bmw, ci uz nejaka e36, alebo e39 urcite benzin. e39 uplne zerem :shock: ale neviem ci to je na moje jazdenie to prave. za tyzden vybehnem tak 3-4x do mesta a mozno raz za 2tyzdne niekde "dalej" (cca 100km par krat za rok otocim Brno, BA..). no za rok to je okolo 10tis. km. rozmyslam nad nejakou 520i, zaujimala by ma priblizna spotreba a niekde na nete som cital, ze vela jazd na kratke vzdialenosti to auto nemusi.. :? nejake praskanie hlav a pod. je to mozne? aj ked budem k nemu dobry? :smile: (nevytacat za studena, pravidelna vymena oleja, kvapalin, kvalitny benzin..)btw. vas kolko cca stoji udrzba/servis vaseho milacika (za rok)? viem ze zalezi najma aky kusok najdem, aj tak dakujem za kazdu radu!

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pa3sko
Príspevky: 16
Registrovaný: 9.3.2008
Bydlisko: Nová Dubnica

Sobota, 22. Marca 2008, 09:15

Ja som si pred dvoma tyzdnami kupil svoje prve (vlastne) auto v zivote... je to BMW E39 touring 530D a tiez ako ty som riesil otazku ako drahy je servis BMW, po dlhom zistovani som dospel k zaveru, ze servisovanie BMW je cenovo na takej istej urovni ako keby mas passata alebo oktavku. Ide dost o sikovnost ako si vies zohnat nahradne diely.... tu na fore si na spravnom mieste, ako si zohnat diely lacnejsie. Ale jedna vec je ista Bavoraky niesu moc kazove Vidiet to aj na fore o com sa tu ludia bavia, donedavna som bol zahladeny do alfa romeo a chodil som na Alfacke forum, tam sa ale o nicom inom ako o tom ako sa co pokazilo alebo odislo hadam ani nepisalo :lol: Chvala bohu ma to alfa sialenstvo preslo. Tu sa pise o poruchach podstatne menej. Co sa tyka praskania hlav tak som pocul, ze s tym mal problem motor z 525tds ale u 520 neviem. Ale ked si kupis BMW asi tazko budes chcet potom nieco ine :D je to fajne vozenie.
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Sobota, 22. Marca 2008, 10:48

Mam 2 mesiace 520i E39 a jazdim presne tie iste km do roka ako ty a uz by som nikdy nemenil. Nahradne diely su lacnejsie ako na pasata to viem urcite a s porovnani s feldou o trosku drahsie, ale menis ich zase menej. Tak napr na buduci tyzden idem menit olej. Ide ho tam 6,5L a 5W40 BP500 kupis za 2750sk. Palivovz filter 800 a vzduchovy 400 (ceny skor tie drahsie ako tie lacnejsie). Tak isto sa idu menit dve tycky pri zadnom pravokm kolese. Nie som mechanik, neviem ci to je ale jedna stoji 800 a druha 2200sk. Tie najdrahsie. Spotreba 9,5 kombinovana a to fak 3km do prace a spat a raz za mesiac niekam dalej. To auto na obrazku nekupuj. Tiez som ho bol pozriet. Vyklepavat tie dvera sa da, ale su tam trafene vyztuhy na dveracha to uz nespravis. Ten chlapik ta bude presviedcat o opaku, ale never mu. Kupil som z DE a ma 200 000km ale potahy a pedale nie su tak zodrate ako na tom aute. Ma stocenzch sakra dost km. A podlka VIN-ka to nie je ten rocnik, co pise chlapik v inzerate. A bola tam strikana zadna lava cast nak lavym zadnym kolesom. Je to vidiet iba ked sa pozries od zadneho skla na lemy. Jednoducho tento kusok nie. Co sa tyka auta (znacka a model) je to dobry vyber. Napis mi cez ss
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
cartman
Autor témy
Príspevky: 197
Registrovaný: 13.3.2008
Auto: e46 325Ci 2002
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD

Sobota, 22. Marca 2008, 11:52

zdar! tak to je super ze si mi dal vediet! lebo prave poobede som sa ho chystal ist pozret. ale podla toho co pises, je to shit, takze kaslem na to.. tiez skor uvazujem nad nejakym slusnejsim kuskom z deutschlandu.. a diky moc za tie info o servise/udrzbe! myslim, ze preskocim z hladania peknej e36ky na hladanie brutalnej e39 :smile: len som si skor myslel ze to auto je taky bezec na dlhe trate (co urcite je) a bal som sa ze kratke trasy mu mozu uskodit, ale podla toho co pises, by to malo byt ok.. tak este raz diky! idem hladat 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Sobota, 22. Marca 2008, 14:51

to auto je v ponuke uz asi pol roka a je to najnizsia cena na trhu. ktovie preo? Niecim to smrdi. A predavaju to autickari. Su k tomu iba 2 kluce. Uspech je mat k autu min 3 kluce. Original auto ma celkom 5 klucov. Som rad, tze som pomohol
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
sooky
Príspevky: 125
Registrovaný: 1.3.2008
Bydlisko: Bratislava

Nedeľa, 23. Marca 2008, 01:05

baworaku kratke trasy urcite neuskodia rovnako ako mu neuskodia trasy hore kopcom alebo dole kopcom.

navod na obsluhu bmw e39, strana 30, Kluce: k autu su dodavane styri kluce:

- dva s dialkovym ovladanim centralu
- jeden rezervny kluc [k uschovaniu napr. v penazenke]
- jeden kluc s ktorym sa neda otvorit batozinovy priestor [pre pouzitie v hoteloch a pod].
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Nedeľa, 23. Marca 2008, 04:29

sooky napísal:
baworaku kratke trasy urcite neuskodia rovnako ako mu neuskodia trasy hore kopcom alebo dole kopcom.

navod na obsluhu bmw e39, strana 30, Kluce: k autu su dodavane styri kluce:

- dva s dialkovym ovladanim centralu
- jeden rezervny kluc [k uschovaniu napr. v penazenke]
- jeden kluc s ktorym sa neda otvorit batozinovy priestor [pre pouzitie v hoteloch a pod].


a jeden srvisny kluc
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
pepino
Príspevky: 214
Registrovaný: 20.1.2008
Bydlisko: Malacky

Nedeľa, 23. Marca 2008, 12:30

trunek napísal:
a jeden srvisny kluc

O takom kluci nic neviem. Aky je to kluc?
E39 530iA titansilber 170 kW
E90 LCI 320xd 130 kW
G30 530xd 195kW
F56 Mini Cooper S
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Pondelok, 24. Marca 2008, 18:04

to by mal byt ten hotelový
 
Užívateľov profilový obrázok
tomas21
Príspevky: 14
Registrovaný: 24.3.2008
Auto: 330i e46
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: nitra

Re: draha oprava e39?

Pondelok, 24. Marca 2008, 18:20

ak by si chcel nove diely tak je to dvere cca 16000 blatnik 7500 +guma okolo dveri 1300(musis nalepit novu) +lakovanie minimum3500sk/diel +praca ak chces dvere daj vediet mam jedny menej poskodene
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 24. Marca 2008, 21:54

ak najazdis len 10tkm za rok tak chod do niecoho silenjsieho ako 520i, vtedy ten rozdiel na spotrebe nespravi nejake velke sumy...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
GOOSE
Príspevky: 3255
Registrovaný: 15.8.2007
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wilson's city

Utorok, 25. Marca 2008, 09:00

E39 je best :wink: Najlepsia volba
BMW E34 M5 / BMW E34 525i / E36 316i coupe / Ex: BMW E34 535i, E39 2,8i individual, E36 318i, E30 318i
 
BMWpositiv

Utorok, 25. Marca 2008, 16:49

Sewas!
Ja som si v decembri minuleho roka kupil moje prve BMW 530d sedan (193PS) s manualnou prevodovkou. Samozrejme, este predtym ako som ho isiel kupit, tak som si nezaväzne pretukol tento motor na roznych forach, ale aj u autorizovanych predajcov BMW a taktiez s nim spojene prevadzkove naklady a pripadne poruchy. Na moje pocudovanie som sa stretaval len s pozitivnymi ohlasmi. Tento typ motoru sa radi ako medzi najlepsie vydarene dieselove motory svojho casu. Menia sa tam len bezne casti motora, ktore sa obvykle menia aj pri inych naftovych motoroch ako su trysky, olej, filtre, naplne, brzdove oblozenia, atd. Skratka nic-moc extra. Samozrejmä vsetko zavisi aj od toho ako sa predchadzajuci majitel staral o svoje BMW a ci ho zbytocne nevytacal za studena, lebo nie kazdy ma cit a pochopenie pre dieselove motory. Ja osobne za studena motor nevytacam viac ako 2000/min az kym sa uplne nezohreje na prevadzkovu teplotu. Dalsie plus je, ze konkretne tento motor je 6-valec, takze ma kultivovanejsi chod ako vykonovo slabsie naftove verzie. Pokial sedis vo vnutri, tak je naozaj dost tazke rozoznat ci je pod kapotou benzinovy alebo naftovy motor. Pokial ta zaujima spotreba, tak mne to od vtedy ako ho mam ukazuje podla BC 7,6l/100km a to sa musim priznat, ze na spotrebu velmi nejazdim, väcsinou kratke vzdialenosti ako Sliac-ZV-BB a sem-tam ho po dialnici poprehanam ked sa da. Podla budikov mi maximalka ukazovala 235km/h. Ale ked jazdis predpisovo ako clovek (lenze s tymto autom je to fakt problem) a namiesto nohy nemas tehlu, tak sa v pohode dostanes pod 7 litrov. S automatickou prevodovkou zatial nemam skusenosti, ruky ma zatial posluchaju a je to urcite viac srandy a adrenalinu ako s automatom.
Je toho v podstate vela na co by si mal prihliadat pri kupe takehoto auta. Mozem ti napisat len moje skusenosti pri kupe (a to sa nejedna len o 530d). Najdolezitejsie je zistit, ci je motor v poriadku. Najlepsie je ho skusat za studena, ci naskoci na prvy krat, pocuvat ako to startuje, ci pri nastartovanom motore nepocut nejake divne zvuky, atd. Predavajucemu by nemalo vadit, aby si sa povozil v aute az kym sa motor uplne nezahreje (ja som moje auto co sa tyka jazdnych vlastnosti skusal takmer hodinu). Treba zajst aj na nejake bocne cesty, ktore su menej kvalitne (na Slovaci je ich teda pozehnane) a pocuvat hlavne prednu a zadnu napravu, ci neprenikaju dnu nejake tlmene zvuky a pod. Auto potom treba vyskusat aj na kvalitnejsej rovnej ceste, trochu ho povytacat na hranicu cerveneho pola a tak. Ja som napr. pri rychlosti 160km/h uplne pustil volant a sledoval som, ci auto netaha do strany (niekedy to moze byt sposobene aj nerovnomernym nahustenim pneu). Potom som zacal pri pustenom volante intenzivne brzdit az kym som uplne nezastal a popri tom som sledoval reakcie auta aj volantu. Ak je vsetko ok, tak auto by pri kvalitnej ceste nemalo prenasat znacne vybracie na volant a nemalo by vybocit do strany. Riadenie pri BMW je dost tvrde a presne, takze nejaka vôla volantu je v tomto pripade nepripustna. To auto proste musi ist kde ty chces a nie naopak. Hlavne musis mat pocit, ze ti to auto sedi ako rit na serbel a citis sa v nom bezpecne. Ja som to moje preto az skoro hodinu skusal, aby som vychatal aj tie najmensie muchy. Ale co sa tyka jazdnych vlastnosti, nestalo sa tak, aj ked som mal dost obavy z najazdenych km (vtedy malo 203.000km). Mozem len dodat, ze som uz jazdil kadejake auta, ktore mali daleko menej km, ale BMW sa ani zdaleka nemozu rovnat. Takze ak budes s jazdou spokojny, tak na rad idu take mensie, ale tiez dolezite detaily. Hlavne treba zistit, ci je vsetko funkcne: vsetky svetla vonkajsie aj tie vnutorne, rucna brzda, senzory ak su, klima/kurenie, ostrekovace, stierace, el. okna, vyhrievanie sedadiel, tempomat (ten len pri jazde), central, alarm..., no je toho kopec, zalezi podla vybavy auta. Potom si treba prehliadnut take kozmeticke detaily, opotrebenie volantu, pedalov, calunenia sedadiel a dveri, vonkajsi lak, skrabance atd. No najlepsia volba je ist s niekym, kto uz podobne BMW ma alebo mal. Ak s tym mas problem, tak ma nakontaktuj cez SS a ja ti s ochotou poradim, lebo je toho fakt aspon za tri tasky. Treba si overit VIN ci sedi s technicakom (poslednych 7 cisel VIN sa da vyhodit aj na palubnej doske, mozem ti potom napisat postup). Ak kupujes auto na Slovaci, tak podla VIN ti v ktorejkolvek BMW predajni bezplatne zistia informacie o danom aute ako aj doplnkovu vybavu. Z Nemecka by som ti auto doporucoval, mne minuly rok vyfukol jeden typek nadhernu 320d M-Packet na 19" BBS za 9.990EUR. Trvalo mi tyzden dat dokopy peniaze, stale ho mali a 2-3 hodiny predtym ako som ja zavolal, uz niekto zlozil zalohu. To bola ponuka jak svina a k tomu u autorizovaneho predajcu. Odvtedy som tam lepsiu nenasiel. Skratka musis mat peniaze pokope, lebo super ponuky sa dlho neohreju a hned su fuc. Najlepsie je sa telefonicky dohodnut pred zaverecnou ci auto este maju a nech ti ho podrzia do buduceho dna napr. do 12:00. Potom mozes sadnut s niekym do auta a rano si na mieste. No napisal som tu toho ako cesky zandar, ale tiez som tu vsetko nezahrnul a kopec veci som urcite zabudol napisat. Ocuj, ak budes mat cestu okolo ZV a budes mat zaujem, tak mi daj vediet a mozeme zbehnut na kavu, tam ti poviem viac... :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
cartman
Autor témy
Príspevky: 197
Registrovaný: 13.3.2008
Auto: e46 325Ci 2002
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD

Utorok, 25. Marca 2008, 21:29

super chalani! diky za rady! najma BMWpositiv sa rozpisal :smile: ale su to konstruktivne rady! este raz diky! a BMWpositiv, ak budem niekde okolo ZV, ozvem sa pred tym cez ss a dohodneme sa na nejakom stretnuti. kludne dalej piste ak vas este nieco napadne, alebo mate dobru ponuku :wink: zatial zdar!

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný