... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Problém po výmene servo riadenia

Pondelok, 16. Mája 2011, 18:29

Čaute, v prvom rade ide mi o výmenu tohto : http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... _steering/

už som to raz dával dole a pretesňovali sme to, nie originálnou sadou z BMW, ale normálne tesniacimi krúžkami z GUFERA, všetko sme vymenili no vydržalo to krátko, servo pumpa sa za celý čas ani neozvala, išla tichúčko, keď sa začal ozývať vedel som už že musí tiecť olej a aj tiekol, s pod manžiet a dosť dobre.

Teraz som zohnal druhé riadenie z rovnakého typu auta teda e36 M43B16 saloon. A tu je problém:

Vypustili sme olej čo bol v serve na aute (nijako zvlášť, postupným odpojením dvoch hadíc, jednej od nádobky a druhej od pumpy čo vytieklo, vytieklo)
Zhodili sme staré
Nahodili nové (zamenili sme tie plechové hadice lebo na tom druhom boli už v dosť dezolátnom stave, ale kus za kus, tam sa nemalo čo pojebať, bolo v ňom trochu oleja ešte, ale minimum)
Zapojili hadice a tyč riadenia
Naliali sme olej do nádržky, všetko dotiahli a nechali otvorenú nádržku
Naštartovali
Trošku si cuclo oleja z nádobky (asi centimeter)
Akonáhle som pohol volantom o milimeter do hociktorej strany, začalo s ním hádzať cca 90 stupňov doľava, doprava, strašne veľkou silou a rýchlosťou, proste sa ten volant nedá udržať, a začne vytláčať olej, nakoniec roztrhlo takú gumu čo je na tom medzikuse ktorým sa pripája servo k tyči riadenia (číslo 3. http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... _assembly/)

Skúšali sme aj točiť bez naštartovania, ale tam dojednej strany trochu cucne (pár milimetrov) a následne do druhej vytlačí to isté späť

To servo by podľa tvrdenia bývalého majiteľa malo byť úplne v poriadku, preto sa pýtam kde by mohla byť chyba, resp. či je zlé to servo alebo som niečo ja posral.
 
Užívateľov profilový obrázok
H@wky
Príspevky: 484
Registrovaný: 28.12.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: TN, Dca, IL

Re: Problém po výmene servo riadenia

Štvrtok, 19. Mája 2011, 11:00

vidim ze kazdy ti tu radi o 106 :D ....ti co vedia maju v p...ach ta uroven klubu [-(
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Re: Problém po výmene servo riadenia

Štvrtok, 19. Mája 2011, 12:03

podla mna si tam mal strasne vela vzduchu pri nastartovani. Najprv musis pri vypnutom motore POMALY tocit volantom od dorazu po doraz aspon 10x a doplnovat olej
 
323/525
Príspevky: 196
Registrovaný: 26.10.2009
Auto: 525tds, Alpina B10
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Problém po výmene servo riadenia

Štvrtok, 19. Mája 2011, 12:25

Skontroluj si poriadne, ci ste spravne zapojili potrubia a hadice.
Pravda je, ze po montazi serva podla popisu prace je treba urobit prvotne odvzdusnenie bez nastartovaneho motora. Tak ako popisal Killian.
Potom doplnit nadrzku a az tak nastartovat a odvzdusnovat tak, ze volant pomaly vytocis do krajnej polohy, tu chvilu podrzis a potom to iste do opacnej krajnej polohy. Ked to zopakujes cca 5-6x, znovu skontroluj hladinu, pripadne dopln a uzavri.
Presuny volantu robit pomaly, aby vzduch stihol zo systemu uniknut.
Pozor pri oboch odvdusnovaniach, aby sa cely objem kvapaliny nenasal do okruhu serva. Treba ju stale kontrolovat a doplnat (ako ked odvzdusnujes brzdy a spojku).
Toto su vseobecne platne veci a s takym pripadom, ako si popisal, som sa este nestretol. Utrhnutu hardynu kupis a daj vediet, ako si dopadol - ci to nahodou neposkodilo cele servo.
Ja som menil servo na E39 pred mesiacom a postupoval som tak, ako som popisal vyssie a vsetko prebehlo OK.
A nikdy nerepasuj servo neoriginalnymi vecami - servo pracuje s tlako okolo 120 barov (atm) a to len tak hocičim neutesniš. Ved tam (ETK) mas sadu tesneni pod cislom 5.
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: Problém po výmene servo riadenia

Štvrtok, 19. Mája 2011, 16:14

No, tak hadice a potrubia sa tam proste inak napojiť nedajú, nejde to.

Veď aj to som skúšal, som točil aj bez motora naštartovaného, ale nič presne to čo som napísal, nič to neurobilo (najskôr sme pár krát potočili bez motora a až potom štartovali), tiež som si na začiatku myslel že to bude tým, ale keď som to robil bez motora tak možno aj 30x po tom ako mi to mátilo tak sa ani nepohla kvapalina, takže tu cestu nevidím.

No už teraz vidím že bez origo sady to asi nebude fungovať tak ako by malo, nabudúce isto kúpim origo sadu, len dúfam že to nebude čoskoro.

No len čo som doteraz zistil od nejakých chalanov čo robia s autami: sú tam v podstate 2 nejaké kanáliky, ktoré sa otvárajú podľa toho do ktorej strany točím no a podľa nich sú tieto, buď zaseknuté alebo zadrbané, alebo proste stále otvorené oba, mne to pripadá ako keby servo raz tlačilo do jednej a raz do druhej strany. ževraj je v piči servo, pýtal som sa či tak niečo môže robiť aj keď je tam moc vzduchu a dostal som jednoznačné - NIE. Tak neviem teraz.
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Problém po výmene servo riadenia

Sobota, 28. Mája 2011, 15:39

Nazdar páni!
Asi pred hodinou som dorobil servo na E39 530 d.Tiež som spravil tú blbosť,že som to robil doma a neoriginálnymi dielmi.Samozrejme sa to posralo cca po mesiaci,ale tak že fest.Tieklo to jak staré koryto.Takže znova von a tentokrát už na riadny repas.Poradili mi firmu v Michalovciach(www.servoplus.sk),dal som to tam v utorok ráno a poobede mi volali,že servo je hotové a posielajú to UPSom.V stredu poobede bolo servo doma aj 2ročnou zárukou.Síce za 233 éčiek aj s dopravou,ale už je v aute a fachčí.Pri odvzdušňovaní bez motora sa dial velký prd,kvapalina sa ani nepohla.Natočil som,pohýbal som,vyletela bublina jak hovado a potom hotovo.Dolial som to a ide pekne tichúčko.Takže ak si ešte nevyriešil ten tvoj problém s kopaním volantu,skús tú firmu.Hádam ti poradia.
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: Problém po výmene servo riadenia

Pondelok, 30. Mája 2011, 20:03

No tak problém je vyriešený, zohnal som servo od TRW za dobré prachy, všetko hrá a všetko ide. Ďakujem za rady, servo bolo zlé, dúfam že predajca bude natoľko profesionálny že po vrátení serva mi vráti peniaze.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 35 neregistrovaných