Utorok, 15. Marca 2011, 21:44
Příčina té "vysoké teploty" není teplota motoru, respektive teplota chladící kapaliny, jak jsi sám zjistil. Problém je zkrat mezi dráty nebo v konektoru k teplotnímu čidlu. Použité čidlo má tzv. negativní teplotní koeficient (NTC), jako skoro všechny teplotní čidla u současných aut. Takže čím vyšší teplota, tím nižší odpor čidla a tím více ukazuje budík na palubní desce. Jenže pokud bude mezi dráty k čidlu (nebo taky na plošném spoji palubního přístroje) zkrat (=velmi malý odpor), budík bude ukazovat vysokou teplotu (teče větší proud). Takže čidlo i budík bude asi OK, ale prověř dráty, jestli nejsou někde spečené, jestli nechytají kostru v nějakém průchodu do vnitřního prostoru (nejsou prodřené). Pokud ten konektor od čidla odpojíš, měl by být odpor nekonečně velký, takže budík by měl být na počátku stupnice. Takže tohle zkontroluj a napiš, co to dělá.
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex