... všetko o BMW ...
bmw_525tds napísal:Zdravím.
Mam takyto problem: na mojej 525tds mi stále niečo hrkoce (taky zvuk ako priamo kov na kov), ide to spredu v okolí servo čerpadlo, klukova remenica. Ten zvuk sa šíri iba na volnobeh a je dosť prenikavý a ostrý, v otáčkach je chod motora pekny a hladký už neviem čo mám robiť: servo nové, napinacia kladka nová, napinak dobrý, remene nové. Na klukovej remenici na tom tlmiči vybrácii su take akoby oklepane tie kraje v drážkach.. Može biť problem aj klukova remenica? Všetky rady su vítane.
DODIKKE napísal:HMOTNA REMENICA NA HRIADELI TO BUDE VYMEN
luky2208 napísal:Je to asi choroba u tych motorov. Ked som kupil auto tak to aj mne liezlo na nervy a po pol roku som si povedal dosť. Nove som nechcel kupovať lebo dvaja kamoši na rovnakých autach to vymenili za nove a nepomohlo to. Je tu reč o tlmiči a zaroven napinaku remena.tiež som uvažoval o tom že je niečo prydreté a preto to tak trasie
. Nakoniec ked som nič nenašiel tak som to vymislel tak že pôvodný lmič šiel preč a namiesto neho som dal tlmič z VW Pasat 1.8i . Ten tlmič ma trochu dlhší chod a založil som ho aj na ide miesto lebo je trochu večší a na pôvodne miesto nevošiel. Mam to takto založené už vyše roka a zatial uplne super,je to lepšie ako orygoš
Klepot sa stratil
bmw_525tds napísal:
No ten napinák som už sšasti riešil.... trocha som ho aj namazal ale stále mam pocit že to ide od dolnej časti motora... Spravim video a hodim tu link že aký zvuk to je zatial dikes.
bmw_525tds napísal:
Maš na mysli tu hlavnu klukovú?
ViktorDDD napísal:nazdar!
nebudem kvôli tomu zakladať novú tému aj tak to súvisí s tým čo tu bolo riešené
jedná sa o 525TDs:
takže dnes mi nejak vypadol šrub čo drží napínaciu kladku, kladka vypadla, remeň sa uvoľnil a rozsekal na kusy, atď. nič príjemné![]()
moje otázky:
1.ten šrub má nejaký špeciálny tvar alebo tam môžem dať aj nejaký iný? dá sa to niekde kúpiť?
2. akým veľkým kľúčom sa povoľuje celé to rameno napinacej kladky? typujem to na cca 17 ale doma mám sadu len do 13 tak musím zajtra kúpiť
3. ten šrub čo drží kladku má na druhom konci matku alebo závit je v tom ramene?
zyx66 napísal:Mam otazku.
Iba pri akceleracii alebo pri spomalovani zo zaradenou rychlostou v rozmedzi otacok od 2200-3200 sa ozyva take mierne klepkanie od motora. Je to velmi podobny taky typicky zvuk ako ked ma motor otacky nizsie ako volnobezne (napr. pri brzdeni zo zaradenou rychlostou tesne pred zastavenim cize takmer pred zdochnutim). Frekvecia klepkania je zavisla od otacok motora. Neviete mi poradit co to moze byt? Oleju tam je dost. Je to 2liter benzin e39, r.v. 96 a prave ma 358.000km. Dik za rady.
Miso