... všetko o BMW ...

Moderátori: MT-SPEEDY, vilo

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
lovebmw
Autor témy
Príspevky: 2426
Registrovaný: 9.6.2009
Auto: BMW
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 11:15

550i Gran Turismo :!: :arrow:
Technická data
S metrem v ruce (mm)
Délka 4998
Šířka 1901
Výška 1559
Rozvor 3070
Na váze (kg)
Pohotovostní hmotnost 2060
Celková hmotnost 2690
Hmotnost přívěsu – nebrzděného 750
Hmotnost přívěsu – brzděného 2100
Pod kapotou
Motor vidlicový osmiválec
Palivo benzín
Plnění přeplňovaní dvojicí turbodmychadel
Uložení vpředu podélně
Zdvihový objem (cm3) 4395
Ventilový rozvod DOHC
Kompresní poměr 10,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm) 88,3 x 89,0
Převodovka osmistupňová automatická
Poháněná kola zadní
Síla a žízeň
Výkon (kW/PS) 300 kW/407 k při 5500 - 6400 ot/min
Točivý moment (Nm) 600 Nm od 1750 do 4500 ot./min.
Výkon/hmotnost (PS/t) 197,5 k/t
0-100 km/h (s) 5,5 s
Nejvyšší rychlost (km/h) 250 km/h
Spotřeba (l/100 km) 16,2 / 8,3 / 11,2
Objem nádrže (l) 70 l
Na nákupech
Cena
Základní (Kč) 2 002 000 Kč



BMW řady 5 Gran Turismo je natolik jiné auto, že ho lze považovat za BMW nové generace. Je to crossover, tedy kříženec několika klasických koncepcí. BMW ho rádo považuje za mix mezi luxusní limuzínou, SUV a MPV. A není divu, protože si s sebou nese všechny pozitivní vlastnosti výše uvedených vozů.

Nabízí prostor a komfort BMW řady 7, vyšší pohodlnou pozici za volantem podobnou SUV a variabilní prosvětlený interiér jako v MPV.

BMW řady 5 GT jsme si již krátce představili a přinesli jsme vám i první rychlý test modelu BMW 535i Gran Turismo. Nyní jsme se s ním konečně mohli krátce svézt na českých silnicích všech kategorií, a tak jsme mohli zjistit, jak bude fungovat v našich podmínkách.

Protože se kolegové novináři při národní prezentaci vrhli na modely s dieselem jako supy, zůstali na nás jen benzínové motorizace. A protože jsme se s verzi 535i GT již svezli, nezbývalo než vyzkoušet nejsilnější variantu BMW 550i GT s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 407 koní.

Podvozek z BMW řady 7 spolu s natáčecí zadní nápravou a aktivním řízením napovídají, že komfort bude hlavní devizou tohoto vozu. Už pohled do tabulky technických údajů prozrazující hmotnost přes dvě tuny dává tušit, že BMW řady 5 GT není auto na vymetání apexů.

Přesvědčíte se o tom i při jízdě, protože vodit tohle auto po silnici třetí třídy není úplně zábavné - sotva se na ni vejdete. Ačkoli je podvozek dobře utlumen a nerovnosti zvládá s přehledem, auto svou hmotnost těžko maskuje. V zatáčce na hrbolech se nepříjemně vlní a přenáší vibrace i do sloupku řízení, takže doporučujeme vyhledávat spíše dálnice a silnice vyššího řádu, neboť na těch funguje BMW 550i GT náramně.

Motor má takovou zásobu výkonu a točivého momentu, že by ho mohl distribuovat do zemí třetího světa. Dotkněte se plynu, převodovka si rychle podřadí o dva tři stupně a velké BMW vyrazí na horizont, jako by ho někdo katapultoval. BMW M3 E46 by v pružném zrychlení mělo s tímhle autem hodně práce. Ovšem nějaké dupání na plyn není to, co byste v BMW 550i GT dělali rádi. Auto vás uklidní, takže jen zapnete tempomat a necháte se ukolébat pohodlnými sedačkami a pěkně prosvětleným a tichým interiérem. Na to, že má BMW řady 5 GT bezrámová okna, neproniká dovnitř aerodynamický hluk.

Překvapivá je i spotřeba, testovací jízda s častým využitím plného přísunu výkonu měla za následek velmi příznivých 14,9 l/100 km. V reálu by tak určitě šlo jezdit i kolem 13 litrů. A to jsem nečekal.

Základní cena za BMW 530d GT je 1 443 000 korun, ale dostanete překvapivě bohatou výbavu včetně dvouzónové klimatizace, kožených sedaček, xenonových světlometů či osmistupňového automatu. Připlácet můžete za adaptivní podvozek, aktivní natáčení zadní nápravy včetně aktivního řízení, zábavní systém, či couvací a boční kamery.

Verze BMW 535i GT stojí 1 476 800 korun a vrcholná varianta BMW 550i GT už po vás bude chtít 2 002 000 korun.

Později ještě dorazí dvakrát přeplňovaný diesel pro 535d a nový benzínový motor, zřejmě pro 540i. Na to si ale radši počkejme, protože nebylo nic oficiálně potvrzeno. Verze M nebude, nebojte.

BMW řady 5 Gran Turismo je velmi zajímavé auto a pokud jste už znuděni obyčejnými luxusními sedany či velkými SUV, tohle je řešení. Vážně, tohle auto se nám líbí.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Obrázok
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
lovebmw
Autor témy
Príspevky: 2426
Registrovaný: 9.6.2009
Auto: BMW
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 11:18

BMW X1 28i :!: :arrow:

Nové SUV BMW X1 právě dorazilo na český trh, ceny začínají u 707 200 korun.

BMW X1 jsme vám již představili na začátku července, avšak teprve nyní jsme se s ním během jeho uvedení na český trh mohli svézt.

Malé SUV není zas tak úplně malé, neboť svou velikostí se prakticky vyrovná BMW řady 3 Touring. Má také naprosto stejný rozvor. BMW však záměrně zvolilo označení X1, aby evokovalo příbuznost s menším BMW řady 1 a hlavně také proto, aby na trhu zůstalo místo na větší BMW X3.

BMW X1 vypadá ve skutečnosti mnohem lépe než na fotkách, ale i tak budou jeho tvary jistě předmětem mnoha sporů. Lepší už je to u designu interiéru, který se snad musí líbit každému. A to ani nemluvíme o jeho prvotřídní kvalitě, která by spíš odpovídala BMW řady 3 než základnímu BMW řady 1.

Zvláštností BMW X1 je především možnost dostat toto SUV s pohonem pouze zadní nápravy. A podle kolegů, kteří s ním jezdili, se dá vyprovokovat ke spektakulárním smykům, zejména na nezpevněném povrchu. Jinak je prý ale jeho přilnavost velmi dobrá a pohon všech kol je možná i trochu zbytečný.

My jsme se svezli s nejsilnější benzínovou motorizací BMW X1 xDrive28i s řadovým šestiválcem 3,0 l, která má pohon všech kol v základu. A ten byl rozhodně potřeba, protože jsme s autem zavítali do lomu, kde byl dostatek bahna, kamení, štěrku a jinak velmi zákeřného povrchu. Obyčejné auto by zde mělo velké potíže, ale BMW X1 překonává i větší hrboly a díry s velkou jistotou a hlavně při tom nevydává pazvuky a drahé rány. A to se třeba o základním BWM řady 1 nebo BMW řady 3 říci nedá, neboť tyto modely při jízdě na nekvalitní silnici docela výrazně tlučou. Zvláště, pokud jsou vybaveny nízkoprofilovými pneumatikami.

BMW X1 je velmi jisté i na obyčejné české okresce. Jeho řízení je velmi příjemné a připomíná svou živostí a komunikativností malé BMW řady 1. A to je jedině dobře, protože jezdit s tímhle autem je opravdu zábavné. Vlastně ani nepůsobí jako podobná SUV Volkswagen Tiguan či Ford Kuga. Spíše máte pocit, že řídíte kombík. Až se svezeme s BMW X1 pořádně, vyneseme konečný soud, ale zatím to vypadá na nejzábavnější auto kategorie. A ten motor... Řadový šestiválec 3,0 l je plný charakteru a má velkou zásobu síly. Akorát si ne moc dobře rozumí se šestistupňovým automatem, který občas zaváhá, zejména při prudkém přidání plynu. Ve sportovním režimu je ale převodovka hbitější a intuitivnější, můžete jí také pomoci tlačítky na volantu.

Testovací trasa vedla z poloviny po zakroucených okreskách a z poloviny terénem, takže se podepsala na spotřebě velmi neblaze. Ale při ustálené jízdě ukázal palubní počítač hodnotu kolem 9 litrů, což je příjemné. Většina zákazníku stejně zvolí diesel, ale chybu neudělají. Vznětové motory jsou dobře odhlučněné a mají lineární přísun výkonu.


BMW nasadilo velmi zajímavé ceny, které by mohly oslovit širší spektrum zákazníků. Všechny ceny jsou uvedeny v následující tabulce.



BMW X1
výkon/toč.moment
spotřeba
cena vč. DPH
sDrive18d
143 k/320 Nm
5,2
707 200,-
xDrive18d
143 k/320 Nm
5,7
759 200,-
sDrive20d
177 k/350 Nm
5,3
774 800,-
xDrive20d
177 k/350 Nm
5,8
826 800,-
xDrive23d
204 k/400 Nm
6,3
899 600,-
xDrive28i
258 k/310 Nm
9,4
1 001 000,-


Později ještě dorazí další benzínové motorizace, čtyřválec sDrive20i a xDrive20i o výkonu 170 koní a také výkonnější šestiválec xDrive30i (nebo xDrive35i) s přeplňováním.

Technická data
S metrem v ruce (mm)
Délka 4454
Šířka 1798
Výška 1545
Rozvor 2760
Na váze (kg)
Pohotovostní hmotnost 1685
Celková hmotnost 2180
Hmotnost přívěsu – nebrzděného 750
Hmotnost přívěsu – brzděného 2000
Pod kapotou
Motor řadový šestiválec
Palivo benzín
Plnění atmosférické sání
Uložení vpředu podélně
Zdvihový objem (cm3) 2996
Ventilový rozvod DOHC
Kompresní poměr 10,7 : 1
Vrtání x zdvih (mm) 85,0 x 88,0
Převodovka šestistupňová automatická
Poháněná kola všechna čtyři
Síla a žízeň
Výkon (kW/PS) 190 kW / 258 k při 6600 ot./min.
Točivý moment (Nm) 310 Nm v 2600 ot./min.
Výkon/hmotnost (PS/t) 153,1 k/t
0-100 km/h (s) 6,8 s
Nejvyšší rychlost (km/h) 205 (230) km/h
Spotřeba (l/100 km) 13,0 / 7,3 / 9,4 l/100 km
Objem nádrže (l) 63 l
Na nákupech
Zavazadlový prostor (l) 420 - 1350 l
Cena
Základní (Kč) 1 001 000 Kč

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Anubis-artS
Príspevky: 819
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: Seat Ibiza FR 2016
Kraj: Banskobystrický

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 15:38

ta 550i gt sa mi velmi paci 8-[
Obrázok
Seat Ibiza FR 2016
Ex: BMW e90 320i M-packet
Ex: BMW e46 320d
 
Užívateľov profilový obrázok
Guczmann
Príspevky: 89
Registrovaný: 12.8.2008
Kraj: Trnavský
Bydlisko: TRNAVA

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 16:39

Anubis-artS napísal:
ta 550i gt sa mi velmi paci 8-[

+1
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
limon4
Príspevky: 848
Registrovaný: 2.8.2008
Auto: e92 330i
Kraj: Trenčiansky

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 17:00

interier ...la bomba
exterier moze byt... no ..ale radsej nic..
 
Užívateľov profilový obrázok
Kraken
Príspevky: 2678
Registrovaný: 4.3.2007
Auto: E36 E30 E30
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 17:06

ach jaj #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 17:11

Mne sa GT stale nepaci...nemozem si pomoct
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 17:12

.. uz to asi lepsie nebude.. :-s
.
 
Užívateľov profilový obrázok
lovebmw
Autor témy
Príspevky: 2426
Registrovaný: 9.6.2009
Auto: BMW
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 17:15

ešte tu je možnosť osobneho styku s autom :wink: ešte stale ste ho nevideli naživo :P redaktory ktory testovali tieto auta povedali že na fotkách tie nové Bmw niesú nic moc ale naživo to je o dosť lepšie...zas nehovorim že 5Gt je super auto ale naživo je to ine :x
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 17:25

Pozri, napriklad e38 je pre mna jedno z najkrajsich BMW vobec a ked som mal moznost nazivo vidiet, vyskusat si a povozit sa v 750iL (e38) tak som este dva dni nespal :lol: Proste niektore auto ti sadne, ine nie...GT mi dako nesadlo, ale zas druhym sa moze pacit a povedia ze e38 je stary srot...kazdemu sa paci nieco ine :wink:
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
lovebmw
Autor témy
Príspevky: 2426
Registrovaný: 9.6.2009
Auto: BMW
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Test:BMW X1 28i a 550i Gran Turismo+Foto

Piatok, 16. Októbra 2009, 17:32

Dogg88 napísal:
Pozri, napriklad e38 je pre mna jedno z najkrajsich BMW vobec a ked som mal moznost nazivo vidiet, vyskusat si a povozit sa v 750iL (e38) tak som este dva dni nespal :lol: Proste niektore auto ti sadne, ine nie...GT mi dako nesadlo, ale zas druhym sa moze pacit a povedia ze e38 je stary srot...kazdemu sa paci nieco ine :wink:

alebo tak 8)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní