Cauko
Neviete mi poradiť co zase na mna moje bawo našilo ?
-V lete pri vonkajšej teplote cez 30 stupňov sa mi stalo,že pri čakaní v rade na križovatke (max. 5 minútky) sa zvýšila teplota vody a blížila sa k pravej paličke pred červeným políčkom. Musel som rychlo zmeniť radu na križovatke a isť smerom,kde som nechcel isť len aby nápor vetra trochu to schladil. Pri jazde teplota klesla znova na svoju optimálnu polohu v strede teplomera.
-V zime pri vonkajšej teplote pod -15 stupňov sa mi stalo ,že pri jazde medzi-mesto a diaľnici mi teplota klesla na prvú paličku z pravá hneď za modrým políčkom na teplomery . Pri čakaní na križovatke sa teplota vrátila na svoju optimálnu polohu v strede teplomera.
Podľa môjho názoru by teplota mala byť stále v strede (po zahriatí motora samozrejme). Teplotu by nemala ovplyvňovať vonkajšia teplota.
Teraz v lete sa mi stava ,že približne každe 2 týždne sa mi ozve upozornenie že Check Coolant Level. Dolejem asi 1-1,5 litra vody a mam na ďalšie dva týždne pokoj.
Všimol som si ,že mam natlakovanu hadice.
Pred rokom som musel meniť vyrovnávacou nádobku , kvôli malej dierke (asi 1mm), ktorú spôsobila buď únava materiálu ,alebo vysoký tlak v systéme .
Nenašiel som olej v chladiacom systéme ani vodu v oleji .
Tiež som si všimol ,že mam dosť horúco pod kapotou . Kapota je niekedy horúca,že sa nedá dotknúť rukou.Dokonca sa mi roztopili tie 5-6 male plastové kryty hore na motore , myslim, že na obrázku je to číslo 17 :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40.
Ventilátor na chladiči sa zapína.
Podľa vašich skúsenosti (názoru) , kde mam začat hladať problém ?