... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Autor témy
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:26

Cauko

Neviete mi poradiť co zase na mna moje bawo našilo ?
-V lete pri vonkajšej teplote cez 30 stupňov sa mi stalo,že pri čakaní v rade na križovatke (max. 5 minútky) sa zvýšila teplota vody a blížila sa k pravej paličke pred červeným políčkom. Musel som rychlo zmeniť radu na križovatke a isť smerom,kde som nechcel isť len aby nápor vetra trochu to schladil. Pri jazde teplota klesla znova na svoju optimálnu polohu v strede teplomera.
-V zime pri vonkajšej teplote pod -15 stupňov sa mi stalo ,že pri jazde medzi-mesto a diaľnici mi teplota klesla na prvú paličku z pravá hneď za modrým políčkom na teplomery . Pri čakaní na križovatke sa teplota vrátila na svoju optimálnu polohu v strede teplomera.
Podľa môjho názoru by teplota mala byť stále v strede (po zahriatí motora samozrejme). Teplotu by nemala ovplyvňovať vonkajšia teplota.
Teraz v lete sa mi stava ,že približne každe 2 týždne sa mi ozve upozornenie že Check Coolant Level. Dolejem asi 1-1,5 litra vody a mam na ďalšie dva týždne pokoj.
Všimol som si ,že mam natlakovanu hadice.
Pred rokom som musel meniť vyrovnávacou nádobku , kvôli malej dierke (asi 1mm), ktorú spôsobila buď únava materiálu ,alebo vysoký tlak v systéme .
Nenašiel som olej v chladiacom systéme ani vodu v oleji .
Tiež som si všimol ,že mam dosť horúco pod kapotou . Kapota je niekedy horúca,že sa nedá dotknúť rukou.Dokonca sa mi roztopili tie 5-6 male plastové kryty hore na motore , myslim, že na obrázku je to číslo 17 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40.
Ventilátor na chladiči sa zapína.

Podľa vašich skúsenosti (názoru) , kde mam začat hladať problém ?
Naposledy upravil/-a RomanC v Nedeľa, 26. Júla 2009, 15:05, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
chembos
Príspevky: 1772
Registrovaný: 20.3.2008
Auto: 530d&320i
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Nedeľa, 26. Júla 2009, 14:14

vymen termostat, to by som cakal ako prve, ten zarucuje to ze sa teplota drzi v strede :wink:
>BMW g31 30xD
>BMW f10 530xd ex
>BMW e70 X5 30d ex
>BMW e92 330xd ex
>BMW e60 525xd ex
>BMW e39 535i ex
>BMW e36 320i QP ex
>Jeep Cherokee 2,5TD Limited ex
>BMW e39 525 TDS ex
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Autor témy
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Pondelok, 27. Júla 2009, 15:00

ten termostat si pozriem, kvôli tomu kolísaniu teploty.
ale co by som mal skontrolovať,keď mam natlakovane potrubie a horuco pod kapotou ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Elcapitano658
Príspevky: 35
Registrovaný: 5.5.2008
Auto: E36 325 tds, E30 38i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Dun. Lužna

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Pondelok, 27. Júla 2009, 15:17

ked maš pokazeny termostat tak nepusti ochladenu vodu do motora a horucu vodu z motora do chladiča takže v podstate sa nemá ako motor ochladiť, takže tiež by som začal termostatom. Skus a daj vedieť ako si dopadol
BMW E36 325 TDS
BMW E30 318 i
 
Užívateľov profilový obrázok
chembos
Príspevky: 1772
Registrovaný: 20.3.2008
Auto: 530d&320i
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Utorok, 28. Júla 2009, 08:20

RomanC napísal:
ten termostat si pozriem, kvôli tomu kolísaniu teploty.
ale co by som mal skontrolovať,keď mam natlakovane potrubie a horuco pod kapotou ?

natlakovane potrubie moze tiez robit ten termostat, a horuco pod kapotou mam aj ja :mrgreen:
>BMW g31 30xD
>BMW f10 530xd ex
>BMW e70 X5 30d ex
>BMW e92 330xd ex
>BMW e60 525xd ex
>BMW e39 535i ex
>BMW e36 320i QP ex
>Jeep Cherokee 2,5TD Limited ex
>BMW e39 525 TDS ex
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Autor témy
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Utorok, 28. Júla 2009, 16:18

dnes som bol v Tempuse , zistili mi ,že je to viskózna spojka na ventilátore. Termostat a vodná pumpa po skontrolovaní sú tiež funkčne . Vodu v oleji nenasli ani olej v chladiacom systéme. nenasli nič ,kde by voda mohla unikať . V piatok to idem davať robiť , tak dam vedieť , či to pomohlo
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Streda, 31. Augusta 2011, 20:38

ako si dopadol ? je to uz sice davno ale napis pls :thumbup:
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných