... všetko o BMW ...
Moderátor: jkk
airbone napísal:Velmi pekne napísanéty vole, tak to je sila.... to musi byt bajecny servis, ked skontroluju poistku svetla, ktora vo vozidle neexistuje, a povedia ze je v poriadku.... to je tazke kafe..... a svetlo pripoja od svetla z druhej strany![]()
bud si ista, ze za kratky cas prestane svietit aj to na druhej strane - modul svetiel (FRM3) tento okruh coskoro odpoji kvoli zvysenemu odberu, lebo to bude interpretovat ako chybu resp. skrat.... Tomu servisu mozes dodatocne prezradit take male tajomstvo, a to, ze vozidla bmw uz od pradavnych cias nemaju poistky svetiel, nakolko vsetky svetla ovlada a aj isti modul svetiel sposobom tzv. "elektronickym". (teda inak, ako su oni zvyknuti zo skody felicie).
Postup riesenia tvojho problemu je jednoduchy a nasledovny -
1. vyhladat servis alebo cloveka, ktory sa seriozne venuje vyhradne vozidlam BMW, a pozna ich konstrukciu a ich elementarne principy cinnosti (tu na klube urcite najdes)
2. odpojit to, co zapojil ten spominany servis, resp. dat to do povodneho stavu a to co najskor
3. napojit vozidlo na diagnostiku a zistit, co za chyby bude vypisovat jednotka FRM3 - pravdepodobne zablokovany okruh danneho svetla kvoli pocitadlu chyb, alebo pritomny skrat - ako dlho ti nefungovalo to svetlo a vypisovalo chybu kym si navstivila tychto "carodejov" ???
4. vyresetovat danny skrat (napr. programom tool32)
5. ak bude stale pritomna chyba na dannom svetle, tak ju treba odstranit..... t.j naprv vymena vybojky, vymena predradnej jednotky alebo poskodena kabelaz/skrat apd....
S tymto ma napadol este jeden podobny pripad (co riesil moj znamy), vozidlo X6 e71, taktiez s modulom FRM3 - nefungovalo jedno brzdove zadne svetlo, kvoli zablokovanemu okruhu. "servis" to tiez vyriesil obdobnym sedlackym rozumom, teda pripojili ho od vystupu druheho svetla, ale nejako sofistikovane priamo na frm.... no a to pekne zahorelo (odpalilo driver svetla vo FRM a ostala len diera v plosaku a smrad...)..... no to by bolo este nic - kedze menili na tom vozidle (bohuzial) aj brzdove oblozenie a nedarilo sa im vyresetovat servis brzd, dostali paradny napad, ze na vedenie ktore ide k snimacu oblozenia, treba na par sekund pripojit 12V... k 400euram za novy FRM3 modul pribudlo este 1600eur za novy DSC modul ( ten stary sa vyresetoval navzdy)
Auto je nas majetok a tym padom mame pravo si ho opravovat sami, pripadne ho zverit komukolvek do ruk, aj blbcovi...... Nikto nas nemoze prinutit chodit do autorizovaneho servisu, tu alebo tam.... Napriklad v letectve to tak nefunguje - vsetky opravy na comkolvek, co lieta, a aj tie najprimitivnejsie, musi robit certifikovane pracovisko ktore sa podrobi tvrdemu auditu zo strany dopravneho uradu a to iste plati pre personal a niekedy mam dojem ze tak by to malo byt aj s vozidlami, a ze to pravo zverit to hocikomu do ruk, by malo byt odnate.....