Streda, 21. Augusta 2019, 12:30
Zdravím vás,
Mám taký problém, a rád by som vás požiadal o názory. V poslednej dobe mi prehrieva motor. Najskôr som si myslel, že je to termostat, tak som ho vymenil. Prehrievanie však pokračuje.
Napojil som ho na INPU a porovnal teploty chladiacej kvapaliny a na výstupe za termostatom. Ako vidno v prílohe teplota kvapaliny 103,4 a na hadici za termostatom 42,2, keď teplota kvapaliny vystúpi na cca 105 začne sa dvíhať aj teplota za termostatom na cca 95, ale teplota kvapaliny zostane nezmenená, ba dokonca stúpa ďalej na 110 kedy sa ustáli. Za termostatom, keď tam nabehne cca tých 95 pustí sa ventilátor na chladiči a teplota zíde na ca 65, ale iba za termostatom, teplota 110 kvapaliny zostane nezmenená, práveže rastie ďalej, až do prehriatia, a podľa toho čo počujem pod vrchnákom celkom by rada vyvrela. Toto všetko keď auto je namieste vo voľno behu. Teraz keď pridám plyn to je jedno na aké otáčky, rázom sa teplota začne vyrovnávať na oboch stranách, čo mi značí, že sa pustilo čerpadlo a premiešalo vodu. Keď však zase nechám voľnobeh znova teplota rastie a za termostatom sa schladí chladičom.
Znamená toto chybné čerpadlo, alebo to môže byť nejaká elektrikárska záležitosť? Ako to že čerpadlo na voľnobehu nejde, ale až po pridaní plynu? Prípadne sú lopatky zničené a ako tak fungujú pri vyšších otáčkach, a pri voľnobehu sú neúčinné?
Ďakujem pekne za pomoc.
-
Prílohy
-

- Snímka.PNG (45.84 KiB) 2504 zobrazení