Nedeľa, 17. Januára 2021, 14:05
Čau,...netlakují ti hadice? Po jízdě jsou hadice ztvrdlé běžně,ale musí jít rukou zmáčknout,pokud je to jak šutr,je něco špatně. Víčko otevírá při přetlaku tuším 140 bar,máš to na něm i napsané,žlutý střed víčka. Zahřátí na 60 je málo,.....možné je "kouslý" termostat,náhrada Wahler,otevírá při 80 C. Chladící kapalina musí být i po jízdě skoro čirá,hlavně bez známek mastnosty (Olejové mapy),když je trhlina v hlavě nebo vadné těsnění,hodně to tlakuje,motor se většinou přehřívá. Když zahřeješ motor na provozní teplotu,při vypnutém topení odšroubuj víčko chladící kapaliny,k nádobce vede tenká ,odvzdušňovací hadička-musí být průchozí,musí z ní téct souvislý a NEPRERUSOVANY vzduchem proud chladící kapaliny,pokud je to OK, na 99,9% není vada v těsnění,propustnosti hlavy či bloku,...když je závada,systém se zavzdušňuje a proud vody je přerušovaný bubůlinami,ve vždy něco špatně. Jinak zkontrolovat-klasika,svorky hadic,chladič především ve spojení plastové komory-výměník,zda se nemlží okna zevnitř plus specifický sladký smrad-prolíná výměník topení,nejčastěji v místech viz chladič a podívej se na vodní pumpu a domek termostatu- zpuchřelé O kroužky,zoxidovaný hliníkový materiál atd. ,ono se to nezdá,ale v tom systému je po zahřátí motoru dost velký přetlak vůči atmosférickému a prolínání nemusíš ani postřehnout. Na mojí kdysi 735i tak unikalo vodní čerpadlo přes ucpávku,za klidu motoru a volnoběhu nic,chcalo to jen za jízdy.