Ahojte.
Auto už síce vlastním od januára 2017 ale rozhodol som sa až teraz ho sem pridať.
Ako sa to začalo ?
Mal som predtým rôzne autá.
Ako prvé bolo škoda 120, VAZ 2101, potom peugeot 206 1.4 hdi, VW polo variant 1,4 16V, octavia MK I 1,6 lpg, Peugeot 207 1.4 hdi.
Všetko to boli autá ktoré mali malé motory malý výkon. Najviac spoľahlivá, šetrná a svižná bola 206ka.
Kamoš si kúpil v jednom čase e39 520i po FL a veľmi ma očarilo to auto. Robustnosť, objem, výkon, koncepcia a zpracovanie auta a interiéru.
Bolo to v čase keď som mal Octaviu. Octavia nemala klimu a ani výkon 55kw. Rozhodol som sa ísť do niečoho novšieho z klímou.
Cenovo ideálne boli 207 priznám sa dizajnovo sa mi páčila, a motor 1,4 hdi som poznal z 206 a nemal som z ním počas 100 tisic km na 206 problém.
Tak som zohnal 207 s tým motorom.
Pocit z auta hrôza. Nechutný interiér akoby z jedného odliatku plastu, nekomunikatívne riadenie, žiadna odozva od cesty, výkon slabý, jediné spotreba bola ok.
No žiaľ nevedel som sa s ním vžiť a tak padla voľba niečo iného.
Spomenul som si na kamošovu E39 spomínal ju chce aj predať. Tak som sa mu ozval kecal sním atd, previezol sa, ale auto mi ešte nechcel predať pretože nemal íné čo by kúpil a ja som už Peugeot predal.
Tak som sa rozhodol že budem hľadať e39 R6 a bolo mi jedno či pred FL či po FL doležité pre mňa bolo aby malo origo stav.
Začal som pátrať po inzerátoch, samozrejme benzínov bolo málo, bez úprav ešte menej. Tak som si hovoril že prípadne skúsim aj E46.
Naftu som nechcel, ideálne LPG manuál a najlepšie M54B30. Samozrejme som nič také nenašiel

v cenovej relácii a ideálne na východe SR.
Bol som pozrieť nejaké E39 aj E46. Všetky mali chytené zadné lemy, niektoré aj prahy, jedna E46 žrala vodu, čo sa priznal majitel až po pýtaní sa prečo dymý prečo nemá tah prečo má auto na kryte motora kapalinu... další na E39 nemal tah kulisa prakticky neexistovala, další ne e46 mal auto po totálke a vyskladané z 3 kusov ,laicky pozvárane atd... no proste des. Tie ceny čo za tie autá pýtali ani ako nehovorím.
E46ky všetko na predaj 4 valce. E39 na východe benzín dokopy nič. Povedal som si,že nebudem to siliť radšej počkám a nájdem niečo čo ma ozaj nadchne a nekúpim nasilu niečo len aby som mal na čom jazdiť.
Nakoniec mi kamoš poslal inzerát z klubu bmw, predtým som tu nebol registrovaný.
E39 pred FL, 523i AT, lpg. Predával ju užívatel DASTO.
Ja som z Košíc auto bolo v Bratislave.
Priznám sa nechcelo sa mi ísť tak ďaleko aby som sa pozrel a zistil že je to ďalší vergel. Ďalšia vec som sa bál automatu, či sa mi to nerozpadne po pol roku atd.
Kamoš ma presviedčal za čo mu doteraz ďakujem, povedal nech idem sa pozrieť ak bude ok nech kúpim a ak sa mi nebude pozdávať alebo vyhovovať kúpi ju on odo mňa.
Tak som napísal na inzerát dostal som rady na čo sa pýtať , atď atď. DASTO mi pekne všetko rozpísal bol ochotný, nafotil mi naozaj že kopec fotiek kedže som bol pomerne z ďaleka, za čo mu naozaj veľmi ďakujem .
Tak som sa rozhodol, že pôjdem, z fotiek sa mi až tak nepáčila, nebola umytá boli to zimné fotky, ale chcel som už aj tak ísť pozrieť.
Vydali sme sa v januári, keď bola na východe kalamita ešte z dvoma kamošmi. Za košicami nafukane cesty, no nebol som si istý či vôbec niekam dôjdeme ale už zhruba od lučenca cesty boli fajn.
Došli sme ku DASTOVI domov a nezabudnem na ten prvý moment keď som to auto uvidel. Umyté ,krásne, zvnútra povysávané ,vyčistené, proste opak fotiek.
Už v tom momente som vedel že to bude kúpa srdcom
Dasto mi samozrejme všetko porozprával poukazoval, priznám sa už som ani nechcel nejak riešiť ohľadne auta nič len ho zobrať a hýčkať ho.
Šli sme na testovaciu jazdu. Z automatom a skoro 2 tonovým autom som nikdy nešiel. Mal som trochu aj obavy či sa nepomýlim a nešlapnem akože spojku /brzdu/ alebo či podvedome nebudem radiť rýchlosti atd.. Jazda bola fajn, aj keď ja z cudzím autom a autom ktoré nepoznám neskušam žiadne divočiny, takže sme šli pokojne pomaly sa prejsť.
Po spísaní kúpno predajnej zmluvy a pár formalitách, a káve som auto vyplatil a tešil sa.
Jediné čo ma trocha trápilo ako som videl na Dastovi že sa z tým autom veľmi nerád lúči.
Ale snažil som sa ho ubezpečiť že je v dobrých rukách.
Večer sme sa vydali na cestu domov do Košíc. Tá jazda ma absolútne uchvátila. Pohodlná pokojná jazda dalnicami na automate z tempomatom, v sportsitze sedačkách proste úplne super.
Jediné čo trocha kazilo dojem že nešli ostrekovače a tak som musel často zastavit a umyt okno. Po príjazde domov som ešte šiel naložené kolesá a diely vyložiť do práce, no a kým som sa dostal domov bolo asi tak 11 večer. Samozrejme u nás vtedy bola kopa snehu ktorá nebola asi tak 5 rokov. Prvé čo parkovanie do snehu zapadol som polkou auta a polka ostala do cesty
Auto nemohlo tak ostať tak som volal kamoša či mi príde pomocť ma vytiahnuť. Prišiel ale nedokázal. Tak sme šli po lopatu a o polnoci som vykopával auto von zo snehu

po nejakej dobe som ho vykopal a šiel preparkovať asi o 4 bloky dalej kde bolo poriadne očistené.
Bol som unavený ,dobitý ale štastný že mám doma E39.
Trocha som sa rozpísal tak poďme na to podstatné.
Je to BMW E39 523i AT lpg, motor je M52B25 TU
Výbava je malá podstate:
Dvojzónová klíma
Sportsitze sedačky
Automatická prevodovka
Sky vak
Okná 4 krát v elektrike
Speťáky v elektrike plus výhrev
Multifunkcia na volante
To by aj mohlo stačiť :)
Pridám aj nejaké fotky, ktoré mám a postupne rozpíšem čo som na aute robil, a riešil.