... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

banner
 
Miosko
Autor témy
Príspevky: 16
Registrovaný: 12.3.2017
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

prevodovka 330xD

Streda, 11. Októbra 2017, 16:37

Ahojte. Kto vie fundovane poradit? :shock:
Bmw 330xd 170kW, r.v.2007, manual 6kvalt

Po zosliapnuti spojkoveho pedalu az uplne na podlahu, citim vibrovanie. Ked trosicku povolim nohu, tak prestane. Ked zatlacim zas az na podlahu spojku, jemne vibruje. To vibrovanie silnie postupne po tyzdnoch.
V servise mi povedali, ze to bude zotrvacnik. Tak som kupil novu dvojhmotu, aj novu spojkovu sadu.

Po 5 dnoch co bolo auto v servise som tam zasiel, ze co je vo veci...lebo sa mi nik neozyval
Auto na zdvihaku, prevodovka na zemi. Vraj ma prevodovka volu (hriadel) a treba ju vymenit :?
Ze vraj staci tyzden jazdit s poskodenym zotrvacnikom a torzne kmity idu rovno do prevodovky a tym sa dodrbe. To sa mi nechce moc verit...

Teraz je to uz treti tyzden co je auto na zdvihaku a servis mi tvrdi, ze nevedia zohnat prevodovku.
Vraj nikde nemaju. Ani v Polsku ani na vrakoviskach. A ked 2 prevodovky mohol servis zohnat, vraj nesedeli kody.
A repas tejto prevodovky vraj nie je mozny.
Som z toho dost zufaly, bo v piatok idem na svadbu do PP, co je dost km z BA. Cakal som ze za 3 tyzdne auto bude opravene.

Auto ma nabehanych 250xxx km.
Alebo mi vie niekto doporucit nejakeho dobreho mechanika, ktory by sa mi na tu prevodovku pozrel. Ci vobec treba menit prevodovku :roll:
Nechcem to zadarmo.
Len uz neviem kam sa obratit, tak snad tu niekto bude vediet doporucit.

Miloš
 
Jozo330
Príspevky: 31
Registrovaný: 7.10.2017
Auto: E91 330xd
Kraj: Trnavský

Re: prevodovka 330xD

Streda, 11. Októbra 2017, 18:41

Mal som kedysi e46 330xd tiez som mal problem o zosliapnuti spojky uplne na podlahu vybracie kovovy zvuk mechanici ze zla spojla zotrvacnik nakoniec som prisiel na to ze za pedalom je taky umely doraz ktory bol vtlaceny dovnutra vytiahol som ho dal tam kovovy doraz a zavada odstranena neviem ci to maju tak aj devedesiatky?
 
Užívateľov profilový obrázok
eniac
Príspevky: 238
Registrovaný: 24.6.2011
Auto: E91 330xd M-Paket
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: prevodovka 330xD

Piatok, 13. Októbra 2017, 18:21

Príznaky zlého zotrvačníka sú známe:
1. Trasenie autom, najmä pri vypnuti motora (zahrkoce)
2. po stlačení spojky do polovice vibrácie v páke (na začiatku a na konci nič nepočuť)
3. pri plynulom pridávaní plynu auto nesmie vibrovat
4. trhanie pri preradení
5. na volnobehu može motorom trhať a nemusi držať otáčky

Mám ten isntý motor ako ty, ja som už spojku a dvojhmotu menil akonáhle sa prejavili tieto príznaky. V BMW okamžite po zatlkačení spojky vedeli čo je vo veci.
Ak si pozoroval vibrovanie mal si s tým ísť hneď za odborníkom aby si si nepokazil ostatné veci. Ak máš 250k je jasné že dvojhmota je dávno hotová a bolo ju treba vymeniť. (najmä na manuáli)

Čo sa týka manuálnej prevodovky, je nesmierne spoľahlivá mne stále radí ako hodinky a mám tiež 250k. (na starej E46 som mal 500k a tiež stále fungovala)

Je možné samozrejme aj to čo ti povedali v servise, že nejaké ložisko to nevydržalo. I ked sa mi to tiež necche veriť pretože poznám ľudí čo tiež výmenu odkladali a po výmene bolo všetko OK. Kto vie ale v akom stave si mal ten zotrvák a prevodovku. Servisovať by sa ale normálmne mala dať. Zohnať sa dá lahko na ebay ale stojí dost. Ty máš asi rovnaký typ ako ja: GS6X53DZ. Ale ty nepotrebuješ celú, tebe stačí vymeniť to ložisko. Obvolaj firmy čo robia repasy prevodoviek, možno ti to vedia vymeniť.

Nezabúdaj že tam je aj rozvodová prevodovka a ak si ju ešte nemenil tak za nedlho určite budeš. Tá sa servisovať nedá (bmw na nu nepredáva diely)
Súčasnosť: E91 330d xdrive Touring 2006 M-Paket
Ex1: E46 330xd Touring 2003
Ex2: E46 320i Sedan 1999
 
Miosko
Autor témy
Príspevky: 16
Registrovaný: 12.3.2017
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: prevodovka 330xD

Utorok, 24. Októbra 2017, 07:35

eniac napísal:
Príznaky zlého zotrvačníka sú známe:
1. Trasenie autom, najmä pri vypnuti motora (zahrkoce)
2. po stlačení spojky do polovice vibrácie v páke (na začiatku a na konci nič nepočuť)
3. pri plynulom pridávaní plynu auto nesmie vibrovat
4. trhanie pri preradení
5. na volnobehu može motorom trhať a nemusi držať otáčky

Mám ten isntý motor ako ty, ja som už spojku a dvojhmotu menil akonáhle sa prejavili tieto príznaky. V BMW okamžite po zatlkačení spojky vedeli čo je vo veci.
Ak si pozoroval vibrovanie mal si s tým ísť hneď za odborníkom aby si si nepokazil ostatné veci. Ak máš 250k je jasné že dvojhmota je dávno hotová a bolo ju treba vymeniť. (najmä na manuáli)

Čo sa týka manuálnej prevodovky, je nesmierne spoľahlivá mne stále radí ako hodinky a mám tiež 250k. (na starej E46 som mal 500k a tiež stále fungovala)

Je možné samozrejme aj to čo ti povedali v servise, že nejaké ložisko to nevydržalo. I ked sa mi to tiež necche veriť pretože poznám ľudí čo tiež výmenu odkladali a po výmene bolo všetko OK. Kto vie ale v akom stave si mal ten zotrvák a prevodovku. Servisovať by sa ale normálmne mala dať. Zohnať sa dá lahko na ebay ale stojí dost. Ty máš asi rovnaký typ ako ja: GS6X53DZ. Ale ty nepotrebuješ celú, tebe stačí vymeniť to ložisko. Obvolaj firmy čo robia repasy prevodoviek, možno ti to vedia vymeniť.

Nezabúdaj že tam je aj rozvodová prevodovka a ak si ju ešte nemenil tak za nedlho určite budeš. Tá sa servisovať nedá (bmw na nu nepredáva diely)

Ahoj,

dakujem za odpoved a tvoje podelenie sa so skusenostami.
Vcera (konecne po 5 tyzdnoch) :evil: som s autom isiel (zatial len po meste). Po vymene dvojhmoty a spojkovej sady uz netrasie vobec spojkovym pedalom, ked je na podlahe. Akurat co som si vsimol na nom je, ze zhora do polovice ide lahsie a od polovice dolu trosku tazsie.

Ked som tlacil v servise na to, ze po 5 tyzdnoch uz potrebujem auto mat hotove, tak ked vsetko nahodili, bavil som sa s majitelom servisu a on mi povedal, ze mali auto na zdvihaku a zvuky isli vraj z prevodovky (ja som ale ziadne zvuky nezaregistroval pred tym; jediny zvuk co bol, bolo ze v cca polke chodu spojkoveho pedalu bol jemne vrzgavy zvuk (ktory bol pocut aj z vonku). Ziadny iny.)
Potom spomenul, ze auto sa pri vypinani otrasie, co by mohlo naznacovat problem s prevodovkou. Na to, som mu povedal, ze sa otrasie vzdy... od kedy ho mam (rok a pol). Na to zacal s hypotezou, ze by to mohlo ist z dvojhmotnej remenice, ktora ked sa trochu odvulkanizuje moze to vraj sposobovat.

Mne sa pred tym, z tebou popisanych priznakov, prejavovali tieto:
ad 1. Trasenie autom, najmä pri vypnuti motora (zahrkoce) -> ako som pisal vyssie otrasie sa. Ani nie ze zahrkoce, skor len tak sa zatrasie auto.
ad 5. na volnobehu može motorom trhať a nemusi držať otáčky -> z casu na cas kolisanie otacok na volnobehu (ako ked mas zanesenu skrtiacu klapku).

Servis mal moznost zohnat prevodovkou z Nemecka za 1300€! :shock: Tak som im povedal, ze nech to poskladaju s tou dvojhmotou a spojkovou sadou, co som im dal. [-X

Este mi prosim objasni termin: rozvodová prevodovka a co tam menit treba?

Apropo, nejaky dobry servis v BA na bmw poznas?
Bo sa mi aj voda straca (raz za dva mesiace dolievam tak 1-2 dcl) a servis mi tvrdil, ze to moze miznut pri ochladzovaci vyfukovych plynov.
 
Užívateľov profilový obrázok
eniac
Príspevky: 238
Registrovaný: 24.6.2011
Auto: E91 330xd M-Paket
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: prevodovka 330xD

Utorok, 24. Októbra 2017, 20:11

Ano prevodovky do E90 su riadne drahé i keď sa mi stále nezdá to že by si ju mal zlú (ako som písal sú veľmi spoľahlivé). To isté platí aj pre rozvodovú prevodovku teda inak povedané medzinápravový diferenciál. Ty tam máš ATC300 ide aj do E60. Riadi xdrive, a ako každá prevodovka vie sa pokaziť (zozdrať). Vie pustiť aj pri 100t aj pri 300t km. Je veľi háklivá na všeličo, najmä rôzne rozmery pneu, rôzny typ a pod. Všetko musí sedieť, lebo si zarobíš, ved už tvoja má tisíce za sebou. Treba v nej tiež meniť olej nie je večný. Čo je smutné je že sa nedá repasovať (aspoň mne sa nikjoho nepodarilo zohnať) a čo je ešte smutnejšie že stojí 2500$.

Voda by sa nemal vôbec strávať. Nikde som to nečítal, ale zo skúsenosti: ja som už dva roky vodu nedolieval a stale je plno. Rozhodne to treba dať skontrolovať, nemôže sa len tak strácať, ved predsa chladí motor. Ani na E46 sa mi nestrácala, toto musí byť to isté.

Servisov v BA zopár poznám ale závidí čo potrebuješ urobiť. Niekto je drahší niekto lacnejší, niekto nemá čas, niekto chcce furt všetko meniť za nové a pod. Podľa toho čo píšeš potrebuješ rozhodne buď BMW servis, ale tam ťa vycucajú. Potom bmw odborníka, ktorý je o čosi lacnejší. Ak ccheš pošlem ti do správy kontakty aby som nikomu nerobil reklamu.

Možno to tvoje auto niekto prd tebou trápil, kašlal na výmeny všetkého, jazdil na tom dovtedy až kým to neskapalo na ceste. A ak to tak je, potm ťa čakajú drahé výmeny. Tam nič nevymyslíš. Ešte je možnosť to predať pod cenu tak ako to je, oboznámiš s tým kupujúceho. Ono to znie ako hlúposť, no v konečnom dôsledku u teba to môže byť spasenie. Pretože ak si spočítaš ceny dielov ktoré tam musíš vymeniť skôr či neskôr, cena sa vie dostať na cenu celého auta. Rozvodovka, prevodovka, riadiaci počítač, nápravy, dpf, rozvody, turbo, atd. to sú všetko položky cez 1000eur. A to všetko sa vie po 200k pokaziť. ja so muž do môjho nasypal cez 4K. A to som ešte veštko nemenil nakoľko je to v dobrom stave.

Musí sa na to proste pozreiť odborník v akom to je všetko stave a pootm sa rozhodneš. Niektoré E9x sa kazia stále iné chodia tisíce km bez problémov, všetko závisí od pravidelných odborných servisoch. A ako tu už niekto písal, pri bmw sa zanedbané servisy vedia vypomstiť.
Súčasnosť: E91 330d xdrive Touring 2006 M-Paket
Ex1: E46 330xd Touring 2003
Ex2: E46 320i Sedan 1999
 
Miosko
Autor témy
Príspevky: 16
Registrovaný: 12.3.2017
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: prevodovka 330xD

Nedeľa, 28. Januára 2018, 12:11

Zatial prevodovka ide normalne, ziadna vymena prevodovky zjavne nie je nutna...

Pred dvoma tt som menil aktuator transfer boxu resp. VTGcky. Vyhodilo mi to vianocny stromcek na palubovke. :evil:
VTG (alebo ako pises ACT300, tzv. transfer box) nebola vadna, ale snek v aktuatore, bol zoslahany rovnako ako aj to velke koleso so sikmym ozubenim. Vymenil sa cely aktuator + olej vo VTGcke a odvtedy mam opat xdrive plne funkcny. // Chcel som pridat obrazok, ale neviem ako sa pridava (je tu iba pridat odkaz)
Apropo, bola to velka sranda, ked som mal vsetky stabilizacne systemy "vypnute" a bol lad na ceste... to bolo prave soferske umenie vtedy jazdit s tak tazkym autom bez elektroniky. Iba volantom / plynom / brdzou vsetko korigovat (o:

Co s tyka stracania vody, tak po vymene chadica vyfukovych plynov uz viac voda nemizne.
 
Užívateľov profilový obrázok
AntiBiotik
Príspevky: 80
Registrovaný: 28.5.2007
Auto: E91 320d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Presov

Re: prevodovka 330xD

Pondelok, 11. Februára 2019, 22:51

Caute chalani,
na mojom aute sa akurat meni spojka a zotrvacnik no pred zamontovanim sme si vsimli ze hriadel prevodovky ma volu (ako spomina Miosko v prvom prispevku)
je to OK, alebo treba servisovat prevodovku? predsa len os ohybu sa mi zda podivne blizko k semeringu, akoby tam bol nejaky specialny "otocny" typ loziska.
prikladam gif:
Obrázok
BMW E91 320d 130@160kW/425Nm, Retrofits: FLA, Heated seats front | "OEM like" heated seats rear | TV | AV in | Raspberry-pi | Combox + USB | Snap-in | BMW apps (6FL,6NF,6NR) | Front PDC | Rear/Top view camera | Custom HiFi with DSP | High cluster white LED | Custom ambilight...
 
Užívateľov profilový obrázok
AntiBiotik
Príspevky: 80
Registrovaný: 28.5.2007
Auto: E91 320d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Presov

Re: prevodovka 330xD

Štvrtok, 21. Februára 2019, 10:17

Kedze sa mi nikto neozval, tak si odpoviem si sam,
kontaktoval som BMW servis a podla veduceho servisu z MD Bavaria ZA je vakel na hriadeli OK.
spojka a dvojhmotny sme teda zmontovali a zaroven sa vymenili aj silentbloky motora a prevodovky a olej prevodovky.
Auto ide krasne tichucko, paka sa na volnobehu netrasie.
Akurat sa mi zda ze spojka zabera dost nizko a takiez som ocakaval ze sa bude lahsie radit. Ale mozno je to normalne.

tu su ceny za komponenty:
dvojhmota sachs 411,18
spojkokva sada pritlacny lamela lozisko paka sachs 237,6
posilovac spojky sachs 41,89
silenblok lemforder Ľavy 40,48
silenblok lemforder Pravy 39,8
olej2l 16.2e 16,2
cistic brzd 3,5
robota 165

955,65
BMW E91 320d 130@160kW/425Nm, Retrofits: FLA, Heated seats front | "OEM like" heated seats rear | TV | AV in | Raspberry-pi | Combox + USB | Snap-in | BMW apps (6FL,6NF,6NR) | Front PDC | Rear/Top view camera | Custom HiFi with DSP | High cluster white LED | Custom ambilight...
 
hookins
Príspevky: 37
Registrovaný: 26.3.2007
Bydlisko: Nové Zámky

Re: prevodovka 330xD

Nedeľa, 24. Februára 2019, 15:18

Ja som menil spojku a zotrvak na x3 3.0d manual a tiez ma ta hriadel volu. Boli sme s mechanikom pozriet dva rozobrate bmw a tiez mali. Zistovali sme vsade mozne a je to normalne. A u mna po vymene spojky a zotrvaku tiez ticho. Ten hriadel akurat nesmie mat volu, pri ktorej ho vies povytiahnut. Takze ok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Wanas a 3 neregistrovaní