... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Autor témy
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Kupa E32 730i R6 alebo V8 ?

Nedeľa, 2. Novembra 2008, 13:32

Chystam sa kupit BMW E32 - 730

Poradi niekto ci je lepsie kupit V8 160 kw alebo R6 138 kw. Ake mate skusenosti? Za rady dakujem :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Nedeľa, 2. Novembra 2008, 18:09

730i R6 je dobry motor, nepravom casto zaznavany, ale pravda je ze je jednej z najspolahlivejsich BMW motorov vobec, odspodu pojde podobne ako ten maly V8, vo vyssich ot nanho samozrejme zacne citelne stracat, niekde sa tych 22kw musi prejavit... Spotrebou su na tom zhruba narovnako, oba sa vyrabali sucasne az do konca vyroby E32 (1994), ja by som siel do tej malej sestky z niekolkych dovodov - nizssia kupna cena vozidla, v nemecku sa daju najist skutocne krasne exemplare v paradnej vybave z poslednych rokov vyroby za realtivne malu sumu prave kvoli tomu ze to ma "zakladny" motor (napriklad tuno mimoriadne pekny kusok: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=74476656&pageNumber=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=35&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&tabNumber=1)
, necaka ta tolko moznych problemov ako pri M60 (napr uvolnena olejova pumpa atd.), nahradne diely co sa tyka motora su v pohode zohnatelne a ako starsie aj za malu cenu. Pokial si typ co si na krizovatkach dakedy rad dava zavody, mas rad zvuk V8, je pre teba dolezita absolutna dynamika vozidla, tak samozrejme je pre teba 730i V8 omnoho vhodnejsi motor a z 730i R6 budes mozno sklamany. Pokial jazdis vacsinou kludne, tak myslim ze budes spokojny, zas na 220 to rozkotula aj ta R6 a na 100 sa tiez dostane pod 10 sekund, takze v porovnani s tym co jazdi bezne na cestach u nas stale mierne nadpriemerna dynamika.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Autor témy
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Nedeľa, 2. Novembra 2008, 20:45

Tak ze si potvrdil to co som si myslel pojdem do tej R6 nie prvikrat citam ze je to asi najspolahlivejsi motor aky kedy vyrobili a tych 138 kw mi bude stacit.

BTW: Ten radovi 6 valec ma pekny zvuk a myslim ze sa ani pri V8 hambit nemusi :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Nedeľa, 2. Novembra 2008, 20:57

Ja ho mam, len s o pol litra vacsim objemom a som s nim spokojny, vykonovo, spotrebou aj zvukom. Oproti M30B35 ma M30B30 vyhodu este v tom, ze ma hrubsie steny medzi valcami a tym padom aj material v tesneni hlavy valcov a teda ma menej problemov s prepalovanim tohto tesnenia a prehrievanim, co je pri zanedbanej starostlivosti o chladiaci system relativne casty problem M30B35 + ma vdaka mensim pohybujucim sa masam trosicku kludnejsi a vyrovnanejsi chod.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
semtex
Príspevky: 262
Registrovaný: 18.1.2007
Bydlisko: Bratislava

Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:21

kazdopadne V8. 6valec je motor konstrukcie 50 tych rokov. 2 ventily na valec, kontaktne zapalovanie, vstrekovace sta by krhly, hrkotava klaviatura.....vydrzi milion, ale spotreba a vykon su v dnesnej dobe troska out.
8 valcek si ta kupi uz len kulturou chodu a zvuku:-) tazsie sa zhana, bo sa ich bolo malo. spotreba sa pri beznej jazde sa da s manualom kludne udrzat do 10l. Najazdil som s v8 v e34 asi 30tkm a bolo to velice vdacne vozenie. na 17kach so 4 ludmi ba-praha-ba, 150-170 som prisiel za 7,9...

prikladam videjko jedneho kusku, co ked od nas odchadzal, tesil sa 400tkm:-) http://www.youtube.com/watch?v=duiikoc10DE
Na keru picu si seci jebete tie prijebane fotky cez celu stranu do podpisov...jebat take forum, kde musim preskorlovat celu stranu kvoli trom prispevkom!!!!pojebte sa!!!
 
E38
Príspevky: 178
Registrovaný: 15.9.2006
Auto: E38 740i
Kraj: Košický
Bydlisko: SR

Nedeľa, 2. Novembra 2008, 22:57

730i 6 valec v manuale som mal par rokov, motor bol v super stave, da sa na tom jazdit, spotreba bola cca 9-10 litrov, ale ten motor ozival az od nejakych cca 3000 otacok. je relativne jednoduchy na udrzbu, napr. ma iba jednu lambdu, jednu zap. cievku, ale zase zap. kable....proste klasika stary motor. Inak treba nanom nastavovat manualne ventily, a casto sa povoluje srubik na sprche vacky (mal som ho povoleny) Ale zase ako bolo spomenute na M60 sa povoluje olejove cerpadlo, to som mal tiez povolene...
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 3. Novembra 2008, 00:44

netreba opomenut aj pohlad pod kapotu, predsa len velky dekel na V8 je iny pohlad ako archaicke liatinove sanie na M30
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 3. Novembra 2008, 09:09

M30 ma samozrejme sanie z hlinika, toto je cisto subjektivna vec. Inac pri 150-170 ist za 7,9 ked 540i (s manualom!) pro konstantnych 90 za idealnych podmienok bere 7,8...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 3. Novembra 2008, 10:25

tomu ani sam neveris co si napisal...
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 3. Novembra 2008, 10:40

Comu teraz, ze ma sanie z hlinika, alebo ze 540i skutocne nepapa pri sviznych dialnicnych jazdach vysoko nad limitom pod 8?
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
diLucca

Pondelok, 3. Novembra 2008, 12:51

no a preco nie?? ja mam od dalsich zdrojov povedane na 540i tiez okolo 7-8litrov :D znie to neuvertilne, ale asi to tak bude, nie ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 3. Novembra 2008, 13:55

Isiel som s renaultkillerom v jeho 540i E39, kludna jazda z BA do parndorfu (ziadnych 150-170 ani nahodou, 120 skoro celu cestu a raz vylet k 180), predtym vynulovany BC a spravilo to daco pod 11L co si dobre pamatam. A to je novsi M62 motor uz. Vcera som isiel s bratovou 525i s M50B25 a bralo to 10 pri tych cca 140-150, ten motor je na tom technologicky rovnako ako M60B40. Nevidim jediny dovod, preco by bmw udavalo vo vlastnych materialoch o niekolko litrov vyssiu spotrebu ako naozaj je, udaje su jasne:

90 kmh: 7.8
120 kmh: 10.0
Mesto: 17.1

Udaje sa viazu k novucickej 540i 6kvalt manual, samozrejme na 15' kolach s nejakymi 225 gumami a za idealnych podmienok. Samo ze BC moze ukazat vselico, ja si nastavim Korrekturfaktor v BC na 750 a ukazem vam ako spravi 535i spotrebu 6-7L :roll: .
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 3. Novembra 2008, 20:17

Helldiver napísal:
Comu teraz, ze ma sanie z hlinika, alebo ze 540i skutocne nepapa pri sviznych dialnicnych jazdach vysoko nad limitom pod 8?


zle som ta povodne pochopil, sorry....som myslel ze ti M30 pro 160 berie 7
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 3. Novembra 2008, 21:08

Nemam problem priznat ze M30 je dost zravy motor, (M30B30 cca rovnako alebo aj trocha viac zravy ako M60B30 ktory ma ale znacnu porciu vykonu naviac vo vyssich OT), 160 konstantne som neskusal, ale odhadujem spotrebu na cca 12.

Este som nasiel vykonovy diagram motorov v E32, chyba tam len M30B35:

Obrázok

Treba si vsimat hlavne zltu krivku tociveho momentu, ta presne urcuje ako auto v ktorom okamihu zrychluje. Lisi sa to medzi modelmi potom uz len podla vahy a finalneho sprevodovania.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 3. Novembra 2008, 23:55

co je treba ale uznat, M30 na svoj "konstrukcny" vek ma vybornu krivku Nm

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní