Dříve bylo k rychlejšímu ohřevu chladící kapaliny pro motor i topení vozu používáno naftové nebo benzínové Webasto. Fungovalo to celkem spolehlivě, mělo to i výkon. Ale vypouštělo to exhalace a to je dnesk FUJ. Proto byl pro rychlejším dosažení pracovní teploty použit "flow coolant heater", který pracuje na principu průtokového ohřívače s topnou spirálou na 12 Voltů a nějakým termostatem.


K ohřevu chladící kapaliny dochází elektricky prakticky ihned po startu motoru. Proto i dojde ke zvýšení otáček motoru, aby tato zvýšená spotřeba elektrické energie nebyla odebírána z baterie, ale pokud možno vyráběna alternátorem. V případě nízkého palubního napětí by mělo dojít o odpojení takto náročného spotřebiče.
Podle hlášení "Over temperature detection / Open circuit or short circiut to B-" asi zblbnul termostat, možná krátkodobě došlo k přerušení jeho regulačního obvodu nebo ke zkratu, jak správně píšeš. Chce to zkontrolovat celou elektrickou instalaci okolo počínaje silovým přívodem +12V a tím konektorem, který uvnitř spíná příkon do topné spirály. Ta závada je sporadická (občasná), ale už se vyskytuje dost často. Kupovat někde použitý kus je loterie
http://www.ebay.ie/sch/sis.html?_nkw=BM ... 0633575829 , kolik stojí nový kus už napsal kolega. Podle mne se oprava nebo nový díl na spotřebě a tepelné pohodě vyplatí. Jen jsem žádný návod na opravu (DIY) na tomto fóru nenašel
navody-a-manualy/ . k33p - můžeš dát odkaz?