Ahojte,
Chcem Vám predstaviť moju radosť z jazdy.
Jedná sa o BMW e87, 120d r.v. 2005, 160 000 tkm (pri kúpe), 6q manuálMojím predošlým autom bola veľká čierna luxusná a nádherná mazda 6 na ktorú nedám nikdy dopustiť. Fantastické auto.
V tej dobe som ešte veľa cestoval a potreboval pohodlie a priestor. Situácia sa zmenila a moje dlhé cesty sa skrátili a zrýchlili. Vo mne sa opäť prebudila potreba si sem tam trošku ostrejšie zajazdiť a vyblbnúť. Začal som sa pohrávať s myšlienkou výmeny auta. Môj hlavný argument pred všetkými (hlavne frajerkou) bol „Kým som mladý tak si to ešte chcem užiť“ aj s niekym iným

(teraz pozorujem závisť).
Na mazdu som mal niekoľko záujemcov hneď po jej kúpe takže jej predaj bol len otázka času. Skončila vedľa u suseda a zároveň bratranca ktorý mi nedal spávať a naháňal ma s jej odkúpením

.
Konečne nastal čas splniť si sen o BMW. Voľba bola jasná , menšie rozmery , vyšší výkon a hravosť. Do úvahy prichádzalo niekoľko značiek ale stále som skončil pri MINI alebo BMW neviem či to bola náhoda alebo stále pôsobila láska a túžba jedno mať. Pôvodne som chcel modrú vrtuľu kúpiť už pred dvoma rokmi v čase keď som zháňal auto na dlhé trasy, vtedy som pokukoval po e46 touring no legislatíva a kritéria mi neumožňovali splniť si sen.
Po urovnaní kritérií v hlave som začal vyberať a rozhodovať sa medzi 3er a 1er. Zohnať 3er v slušnom stave a finančnom rozpočte aký som mal bol hazard. Ani jednej čo som našiel som neveril a moje presvedčenie stále viac smerovalo pozerať po 1er. Zdalo sa mi príťažlivejšie a kompaktnejšie a cenovo výhodnejšie. Cestujem sám a sem tam dvaja tak priestor nebol podstatný. V mazde ako by som sa v jednom rohu vysral tak v druhom by som to necítil. Chcel som niečo osobnejšie
Len ktoré by mohlo byť to pravé ?Táto otázka napadne každému v dnešnej dobe, človek obracia každé euro a dobre si prepočíta či také alebo hentaké, novšie alebo staršie. Ja som to mal v hlave celkom jasné:
- bez DPF filtra
- rokmi overený motor
- výkon nad 110kw
- dostupnosť dielov
- spotreba (denne najazdím do práce a späť 120km )
Všetky podmienky splňoval starší motor M47, k tomu sa pridali odporúčania a výber bol spečatený.
Pri výbere rok výroby nehral rolu, vozí ma auto nie údaj na papieri. Z aktuálnej ponuky som si vybral dvoch adeptov. Jeden kus v CZ a jeden na SK. Kus v CZ bol na tom výbavou lepšie a mal kompletný m-paket no celkový stav bol horší a auto nieslo známky opotrebenia viac ako by som si želal. Stav tachometra ukazoval 260 000km. Pekná čierna farba, polokoža, šiber, bixenon atď.
Druhým bol kus na Slovensku ktorý som nakoniec aj kúpil. Menšia výbava ale serióznejšie auto a o 100 000km menej . Predajca seriózny a chyby ktoré auto malo zohľadnil a zľavil z ceny.
Auto som kúpil 31.3.2015 na Slovensku, pôvodom je z Nemecka dovezené v roku 2013.
Údaj na budíku pri kúpe bol cca 160 000km ktoré ma pri postupnom servisovaní utvrdzujú v tom, že sú poctivé. Diely ktoré z auta idú dole sú pôvodne z 2005-teho roku a nie sú ešte v dezolátnom stave. Nápravy detto, pôvodne tlmiče, pôvodne diely ako termostaty, chladiče atď.. Žiaden opotrebený diel ktorý by vykazoval iný údaj ako je na budíku. Za auto som zaplatil viac a v danej cene boli k dostaniu ročníky 2008.
Ako je to pri každom aute tak moje si čo to už vyžiadalo a veľa veci je ešte v pláne. Ale pekne postupne. Prv poriadny servis a keď bude čas a financie tak v pláne by bola aj úprava na m-packet, vylepšenie hudby, a nejaké tie úpravy okolo interiéru, exteriéru.
Verdikt po 4 mesiacoch: Radosť z jazdy v 1er je na nezaplatenie. Jazdil som 3er, 5er, X3, X5 ale žiadna nebola taká mrštná a agilná ako 1er. Výber rozhodne neľutujem a dúfam že ma bude bezpečne voziť .
Zopár foto.
mazda:

- mazda.png (552.15 KiB) 3523 zobrazení
BMW:
Fotiek menej ale časom pridám ďalšie.
Kolesá ktoré som dostal k autu. (na predaj)
Úpravy, opravy, servis.....
EGR
Uchytenie výfuku
Výmena termostatov urýchlila aj výmenu vodnej pumpy.

Inštalácia hasiacého prístroja
V pláne :
tlmiče, spojka, zotrvačnik, zaslepenie klapiek.
Výpis výbavy:
farba : Sparkling Graphite Metallic
S321A Vnější části v barvě vozu
S411A Okenní výtahy, elektrické, přední / zadní
S4AGA Vnitřní výbava finišery Titanium matný
S548A Kilometr-kalibrovaný rychloměr
S851A Jazyková verze Německá
S1CAA Výběr COP příslušných vozidel
S226A Sportovní nastavení odpružení
S249A Multifunkční volant
S255A Sportovní kožený volant
S2CGA BMW kola z lehké slitiny
S423A Podlahové rohože, velury
S428A Výstražný trojúhelník a lékárnička
S441A Kuřák balíček
S470A Isofix-System
S481A Sportovní sedadla
S493A Balíček Úložný prostor
S502A Ostřikovače světlometů
S520A Mlhové světlomety
S521A Dešťový senzor
S522A Xenon Light
S534A Automatická klimatizace
S563A Light balíček
S5DCA Opěrky hlavy na zadních sedadlech, sklopné
S663A Rádio BMW Professional
P7RPA Advantage balíček
P7RRA Dynamický balíček
L801A Národní verze Německo
S863A Prodejce Directory Evropa
S879A Palubní literatura vozidlo německých
S8SPA Řídicí jednotka COP
S9AAA Vnější ochrana kůže