Štvrtok, 10. Decembra 2015, 22:48
Stale citam o ludoch, co maju problemy s termostatmi a teplotami motora. Kedze BMW je "premia", nepovazuje za podstatne u novsich aut zatazovat zakaznika udajmi o teplote, alebo nedajboze zaznamom o dlhodobom podchladzovani motora v diagnostike. Taketo ojazdene auto sa pre druheho majitela stava casto nocnou morou, kde sa zacnu kopit zavady vsetkych druhov a stupnov nebezpecnosti - a mozno len kvoli lacnej ale mimoriadne dolezitej suciastke - TERMOSTAT
Kto nechce dalej citat, rada v skratke znie: SLEDUJTE SI PRAVIDELNE TEPLOTY MOTORA u aut bez teplomera na palubke a este castejsie u aut s DPF.
Pre ilustraciu napisem jeden pripad, ked soudruzi nieco nedomysleli (plati nielen pre E70, ale myslim pre vsetky novsie diesle). Suvislost termostatu a DPF:
Prva faza: mas zly termostat, neohrieva sa ti dostatocne motor, skodlive vo viacerych ohladoch, ale ty sa to nedozvies, lebo BMW to nepovazuje za potrebne (...)
Druha faza: jednou z podmienok spustania aktivnej regeneracie DPF je dosiahnutie a udrzanie stabilnej teploty nad 75 st., co napr. u E70 s vadnym termostatom nie je mozne (napr. mne v zavislosti od rezimu jazdy oscilovala teplota medzi 73-78 st.). Regeneracia sa nespusti,lebo neboli dosiahnute minimalne parametre, resp. regeneracia sa opakovane prerusi z uvedeneho dovodu (...)
Tretia faza: nastava plnenie filtra nespalenymi casticami bez ich priebezneho spalenia (aka regeneracie filtra). U E70 po naplneni cez uroven cca 60-70g auto do pamate RJ zapise chybovy kod 480A (prilis zaplneny DPF) a od tej doby sa regeneracia nespusta v ziadnom pripade, az do odstranenia chyby/vymazania chyby v RJ. Ty sa o tom ale nedozvies (!!!), pretoze BMW s tym bohatych zakaznikov nechce zatazovat...
Stvrta faza: stale jazdis bez naznaku problemov (!!!) Kod 480A ale zabranuje aktivnej regeneracii, tzn, len sa caka na uplne zaplnenie filtra (!!!), kedy sa pri naplneni cca 100g nespalenych castic zapise kod 481A (filter zaplneny/nepriechodny).
Piata faza: Auto prechadza do nudzoveho rezimu. Az teraz ti vypise na iDrive "partikelfilter problem, navstivte pomalou jazdou servis" (!!!). Servis ti oznami, ze mas uplne zabedneny DPF a musis ho vymenit za novy za nekrestanske peniaze, alebo si ho dat vycistit, co castokrat dopadne spatne, pretoze vacsina metod cistenia je nesetrnych a dojde k poskodeniu samotneho filtra. ---->na tomto mieste by aktivny marketingovy guru vsunul reklamu na tu "svoju" "najlepsiu" "najoverenejsiu" metodu, resp. sa tu mozu zacat predhanat dalsi guruovia ktori tvrdia "DPF off"...
Posudte sami ci to ma automobilka dobre vymyslene.
Toto je len jeden zo zdrojov problemov s DPF u BMW. Uplne bananalny! Chalani mechanici urcite mozu doplnit dalsie pesnicky (o zhavicoch, atd).
Ja osobne som to nastastie odhalil v tretej faze nahodou pomocou vreckovej diagnostiky (Carly for BMW),ktoru si raz za mesiac robim. Zachranil som sa od dost velkej palky za servis. DPF dostal na prdel, ale este nejaky cas to vydrzi, pretoze sa po opakovanom vymazani chytila automaticka regeneracia a fungujem dalej... termostaty vymenene, "lesson learned".
Este raz rada kazdemu s BMW+DPF: SLEDUJTE PREVENTIVNE TEPLOTY MOTORA. Vyplati sa to. Vacsinou sa to da cez skryte menu vo vasom aute.