Review M235i
Rad by som este zhrnul v skratke skusenosti s M235i nakolko to o 10 rokov bude oblubene auto na bmwklube :)
Dizajn - velmi subjektivna vec, co mne osobne vadi je absencia LED svetiel co riesi facelift, spociatku som bol uneseny dizajnom predku oproti F20, nakoniec som ale ostal obdivovat len zadok v spojeni s Performance Lip a brutalnu liniu kupe ktora pri tomto kratkom modely velmi vynikne
Jazda - ak si nemal nikdy poriadny sportiak popripade eMko tak je tu zrejme velmi dobry entry level do tohto sveta, vdaka M performance doplnkom auto puta pozornost, a vyzera agresivnejsie ako bezna dvojka, vykon 326 koni je pre beznych ludi urcite nadbytok a teda potesis si aj oci, aj ego tym ze na krizovatke das dole tvojho kamarata na 330d. Ak si ale nieco ostrejsie od bmw uz mal popripade Porsche, M alebo nieco podobne mohol by si mat problem stotoznit sa s vyjadrenim novinarov ako je to najlepsi sportiak za poslednych 10 rokov atd. Dovod jednoduchy, auto je pomerne tazke 1565kg vs 1615kg v 4ke takze hovoril o lahkom sportiaku je pri 50kg zanedbatelne. Sirka 1556mm v dvojke vs 1594mm v stvorke hra opat do karat lepsich jazdnych vlastnosti 4ky pricom uzky podvozok je podla mna najvacsia slabina F22. Zaujimavym udajom je kratky razvor 2690mm v dvojke vs 2810mm vdaka comu dostava toto auto slusnu obratnost a pretacavost co je pre mna asi jedina pozitivna vec tzv. sportovej jazdy, kedy sa F22 takmer za kazdych okolnosti tlaci bokom dopredu. Podiel na tom maju aj uzsie pneu vzadu 245/30 R19 u mna obute do Pirelli Pzero - prosim zvolte michellin!
Podvozok - samotne naladenie podvozku je podla mna velmi slusne, s priplatkovym adaptivnym podvozkom dokaze v sporte vodica vyklepat tvrdo presne rovnako ako tvoja mamka vyklepava rezne v nedelu k obedu. V komforte je auto vhodne na akekolvek podmienky denneho jazdenia. Jedinou slabinou su snad len dlhe dialnicne presuny nad 400km kedy pri nekvalitnejsej ceste pocitit tvrdost podvozku v krcnej chrbtici ci bedrach.
Motor - Zaujimavo naladeny, N55 nie je nic nove, vdaka twinscroll turbu ma plynuly zatah od spodu a linearny narast vykonu, vykon je citelny az od 3000 otacok (tu prislo moje prve sklamanie oproti N54) a pre dosiahnutie naozaj 326koni je treba tocit 5500-7200 otacok kedy motor aj vdaka active sound znie vnutry naozaj ako formula. Spotreba sa u mna ustalila na 10,3l (11,5 som mal na 335xi automat)
Automat ci manual? - za mna urcite automat, hladal som dlho skladovku s manualom v dobrej vybave co bolo takmer nemozne, celkovo kvalitu prevodovej skrine hodnotim pozitivne, aj napriek makkej spojke som bol spokojny a urcite to pridalo fun factor na okreskach. Kupil by som znova manual? Urcite nie, pri 130kmh manual toci o vyse 1000 otacok viac z coho plynie viac ako 1,5l rozdiel v spotrebe na dialnici. Pri beznom dochadzani do prace ma veru manual nenadchyna tiez a nezne polovicky ho nemaju radi z principu. Takze za mna ako dobre daily by som chcel automat, ktory aspon u mna dokaze podat aj lepsi vykon na okruhu kedy soferovi staci tocit volantom
M performance - ako povinnost hodnotim predne a zadne lip a vyfuk. Vyfuk vie byt napriek investicii stale sklamanim aspon pre mna po tom co som zazil M3. Napriek pukaniu do vyfuku pri pusteni plynu napr na 2ke 3ke a celkom slusneho zvuku pri nizkych rychlostiach pod plynom je auto absolutne nepocutelne napr ak vas na okreske predbehne M235i s plyn plynom na stvorke tak nebyt napisu si motorizaciu neuvedomite. Takze za mna taky mestsky show off nie zazitok.
Sportove auto? - z nazvu je to sportove auto, vyzera ako sportove auto, na papiery je to sportove auto, ale v skutocnosti je to len rychle daily v kompaktnom baleni. A to treba mat na pamati pri kupe tohto auta a naslednych ocakavani. Kto caka M, alebo zazitky na ringu bude urcite sklamany ako ja, kto caka vsestranne daily s vyssim vykonom, sportovym dizajnom a trochou osobnosti tak moze toto auto hodnotit velmi pozitivne.
Problemy - napriek tomu, ze ja aj okolie sme mali niekolko mensich problemov, pricom kazdy z nas ine tak to mozem hodnotit ako drobnosti a nahody. Co, ale problemom u M235i zostava a je viac menej neriesitelne je metalicky zvuk vychadzajuci z oboch naprav pri zatazeni, bud prudsie zakruty, kruhac, alebo plne vytocene kola a prudsie pridanie plynu. Riesenia su rozne, vymena komplet kotuce + platnicky (zazil som), vymena lozisk kolesa (zazili ini), demontaz, vycistenie a centrovanie brzd (zazil som) vsetko toto odstrani problem. Ale na ako dlho? no max 5000km ostrej jazdy, mozno 10-15tisic km beznej jazdy. Ja som mal problem s brzdami celkovo 3x, pricom riesenie nebolo nikdy lahke nakolko na zdvihaku je vsetko ok, napravy aj brzdy. Po kazdom rieseni sa problem objavi znova. Problem nema vplyv na jazdne vlastnosti, ale aspon mne je blbe ak auto s cenovkou 45000e + 8500e Performance diely vydava takyto zvuk nonstop.
https://www.youtube.com/watch?v=OqVnAo2ULnM - kto sa s tym zmieri tak po ostatnych strankach si myslim, ze auto je spolahlive a dobre spracovane, napr moj kus nepukal ani neklepal absolutne vobec.